Wandeldag 44 , 17 km en nog 2,5 km

18 april 2019 - Mühltal, Oostenrijk

Vanmorgen in kamer vlak naast een weg en onder de autobaan wakker geworden. Echter geen last gehad van geluiden en lekker geslapen. Redelijk vroeg op pad want ik wil heel wat kilometers afleggen. Besloten om de Inn vaarwel te zeggen op basis van de nieuwe wandelkaart die ik gisteren gekocht heb. Binnendoor langs kleine plaatsjes richting Brenner. De Inn was toch niet lang meer te volgen want ik ben bijna in Innsbruck. Maar toen, eerst een stukje langs de weg en in T volgende dorp  twee dames met dikke stokken op de weg. Even een praatje gemaakt en ik vroeg of het pad wat tussen de velden begon naar het volgende dorp zou lopen. Wacht even , zei de boerin, zo meteen komen de koeien en die steken de weg over. Daarna gaat de draad van het pad en kunt u verder. Wat een schouwspel. Twee dames op de weg , die met de stokken omhoog het verkeer stilleggen en een kudde koeien steekt  de weg over en gaan in een weide met vers gras aan het grazen. Ik zag de Milka chocolade bijna ontstaan.

Het pad liep langs een akker waar de boer aan T eggen was. Even verderop een veld vol rucola sla. Na het volgende dorp begon het bergtraject. En omhoog en weer dalen. Een best warm karwei maar een goede voorbereiding op de Brenner. Ik steeg van helemaal beneden aan de Inn naar 1000 m hoogte en er kwam geen eind aan de stijgende weg. Ik dacht: je wilde tochlopen naar Rome. Nu kom maar op.

om een uur of vier had ik pas 16 km afgelegd, het stijgen en dalen leidt duidelijk tot minder kilometers. Ik kwam langs een boerderij waar levensgroot het woord zimmerfrei /Gasthof op stond. Op het gevaar af door het paasweekend geen onderdak te kunnen vinden en wel genoeg energie te hebben geleverd ging ik erheen. Op de kaart stond dat er iets verderop een hotel is, , maar met de Pasen vast vol. De mevrouw van de boerderij kwam toen haar man haar belde en vertelde  dat er iemand met een reusachtige rugzak wilde overnachten. De kamer geregeld. Er is eetkeuken daar kan je wat klaarmaken maar ik heb niets op dat gebied bij me. Ik krijg van haaar twee muntjes voor de koffieautomaat met de boodschap dat iedereen er een krijgt. Waarom ik 2, dat weet ik niet. Op de vraag of ik hier ook ergens kan eten , nam ze meteen haar telefoon en belde Marianne, het bleek het restaurant/ hotel van een kilometer verder op te zijn en daar kan ik eten. Misschien hadden die ook een kamer gehad nu loop ik die kilometer drie keer. Wild ragout vanavond met aardappel kroketten. En thuis met een muntje koffie toe. Door het paasweekend maar eens op internetgezocht naar slaapmogelijkheden vlak voor de Brenner, want daar ben ik morgenavond. Slechts 1 kamer beschikbaar, deze meteen geboekt en er werd aan de heer Plomp een mail gestuurd dat Ze blij zijn met de boeking en hoe laat ik denk aan te komen. Ik heb  teruggehaald dat ondanks dat ik geen heer maar een dame ben er morgen aan T eind van de middag ben, maar omdat ik lopend kom,  niet precies hoe laat kan aangeven. Het weerbericht zegt zon, geen wolken, dus warm. De wekker staat vroeg dan ben ik al een eind op weg als T warmer wordt.

verder weinig bijzonders gebeurd vandaag. Op naar morgen dan maar.

1. Nanda:
    18 april 2019
    Ja, dat op en neer in de bergen loopt qua kilometers maken wel wat anders. Ik ben al blij dat je weer een plekje hebt en morgen ook. Knap dat je morgenavond al bij de Brenner bent. Ik was gisteren helemaal vergeten te zeggen dat ik de foto van de kerk zo mooi vond. Aparte kerk.
    Lekker hoor wildragout. Zal niet het laatste wild zijn in de bergen 😊, dat hoort bij hun leven. Ik weet nog dat we bij mijn nicht in Oostenrijk waren en we naar kennissen gingen die bij een berghut waren. We hadden het van de week nog over die autorit daar naar toe. Hun doen niet zo moeilijk over een afgrond naast je. Me moeder is uitgestapt die liep verder naar die hut hahaha. We kregen daar gemsesoep. De volgende gems hing al weer klaar met een bosje gras in zijn bek....die was met geschoten 🦌😕😕😕. Moet zeggen dat de soep wel lekker was.
    Weltrusten en slaap lekker en morgen veel plezier. Kus van ons 😚.
  2. Sjieuwke en Jan Willem:
    19 april 2019
    Bezoek net weg. Was een gezellige club niet teveel, zodat er een goed gesprek op gaan kwam. Divers gezelschap, dus diverse onderwerpen. Altijd interessant. Zo lekker slapen en morgen bij Curves de extra calorïen er weer aftrainen😅
  3. Natasja:
    19 april 2019
    Tja ik snap wel dat ze je 2 muntjes geven , dat verdien he toch als je zulke loopafstanden maakt.
    Slaap lekker en succes morgen 😘