Dag 38, 12 km in de stad Rome

29 oktober 2019 - Rome, Italië

Vandaag begon het zonnig en later kwam de bewolking. Vanaf morgen kans op regen en s avonds onweer. Tijd om naar huis te gaan. Maar ja, een oma kan natuurlijk niet naar huis zonder iets mee te nemen voor de kleinkinderen. Dus vandaag na t ontbijt op het gemak door de stad en eens kijken wat we vinden.voor Eva is het al duidelijk, Italiaanse snoepjes. Toch nog weer een ander deel van de stad gezien en aan t eind van de middag stap ik een winkeltje binnen om een flesje cola te kopen en daar vind ik een heel leuk cadeautje. Tenminste dat vind ik. Je moet natuurlijk afwachten wat ze er thuis van vinden. De hop on hop off. Bus is er niet meer van gekomen maar ik heb zoveel gezien , het is wel even genoeg. Nu staat de rugzak gepakt zonder water en stokken aan de buitenkant maar wel helemaal vol. Om half negen staat de taxi voor t hotel en in een half uur ben ik op het vliegveld. Het vliegveld Ciampino, een klein vliegveld en dat is fijn want ik ben niet zo goed in electronisch en en al het gedoe op een vliegveld. Als ik eerst maar in het goede vliegtuig zit gaat het verder wel vanzelf. Ruim op tijd ben ik op het vliegveld en dan kan ik meteen mijn rugzak inleveren. Ik zie wel of het Johannes lukt mij op te halen in Eindhoven en anders pak ik de trein naar Breda, bus naar Oosterhout.  Ik kijk er naar uit, tijd om te gaan en weer thuis te genieten van de leuke dingen die gaan komen. Ik ben trouwens vandaag weer in de kerk en de basiliek van St Johann inm Lateran geweest. Daar heb ik de tien euro die ik in april van een Oostenrijkse mevrouw kreeg om in Rome in de kerk te geven waargemaakt. Een meneer heeft er een foto van gemaakt en die ga ik mailen aan de Oostenrijkse mevrouw. Ik kwam bij de basiliek kort voor negen uur, nog geen groepen en hordes. Mooi zo n bijna lege kerk. Gekeken I. De bibliotheek , het museum en de giftshop. Ik ben nog niet klaar met Rome en wil hier graag nog eens naar terug. Ik hoor nu al weer een ambulance, dat zijn net mieren, overal zie je en overal tussendoor. Ik ben er klaar voor en kan lekker slapen want alles staat klaar.

1. Anita:
    Goede reis terug Gerry
  2. Gerry Rijsterborgh:
    29 oktober 2019
    Dankjewel, Anita, volgende week ben ik er weer
  3. Sjieuwke en Jan Willem:
    29 oktober 2019
    Buon viaggio et addio a Maarssen😉
  4. Nanda:
    29 oktober 2019
    Je zal zeker lekker slapen. Je hebt je vertrek goed voorbereid. Morgen lekker ontbijten en op naar het vliegveld. De kadootjes zullen zeker gewaardeerd worden. Het is lief dat oma aan iedereen gedacht heeft. Ik ben benieuwd of je nog wat van de Oostenrijkse dame hoort. Het lijkt mij heerlijk om zo vroeg voor de toeristen uit in zo'n lege kerk te zijn. Ik ga wel al je gezellige verhalen missen 's avonds, maar wat zal je morgenavond blij zijn om weer terug te zijn. We spreken snel wat af.
    Ik zag trouwens net mijn bovenarm, maar er zit een aardige bult op van de griepspuit. Gelukkig heb jij nog een weekje uitstel. Slaap lekker zo en een hele fijne terugreis morgen. Dikke kus 😚
  5. Natasja:
    29 oktober 2019
    Goede reis terug , tot snel
  6. Petra Vernooij:
    30 oktober 2019
    Goede reis terug! Ik ga je verhalen wel missen, was leuk om mee te lezen!