Wandeldag 43, 20 km en 3 in de stad

17 april 2019 - Hall in Tirol, Oostenrijk

Een fijn hotel in Pill, ingericht als bijna van voor de jaartelling maar wel heel mooi. Een lekker ontbijt en weer heet water in de thermosfles mee. Redelijk vroeg liep ik buiten, ik kom om de hoek en daar zie ik een ganzenfamilie luid gakkend oversteken. Hoezo verkeer? Wij willen naar de overkant dus doen we dat. Ik moet de Inn oversteken en langs een werken aan de weg. De wegwerkers willen wel een praatje maken en besluiten dat je beter gewoon kan werken dan zo N eind wandelen. Prima jongens,ik vind juist van niet. Langs het spoor waar af en toe kleine treinen voorbijtuffen en soms veel langere goederentreinen Wat een mooi land en wat een verscheidenheid aan wat je ziet: volop voorjaar en besneeuwde bergen. Ademloos mooi en iedere keer is er wel weer wat wat echt gefotografeerd moet worden.op een gegeven moment houd het fietspad op en zolang ik maar tegen de stroom in roei van de Inn dan ga ik de goede kant op.

net als ik denk dat het tijd wordt voor koffie zie ik een café restaurant. Het is toch verder naar Innsbruck dan ik dacht.

na de ervaring van gisteren , er is hier nu paasvakantie , is het handiger wat vroeger een kamer  te zoeken. Ik loop Hall imTirol binnen,  een mooie stad, er is zelfs een universiteit. Ik bel naar een hotel en ja er is nog 1 kamer. Nu niet meer, want ik reserveer meteen. Het restaurant is nog een week dicht, maar ik krijg een plattegrond mee en twee namen. Van restaurants waar je goed en lekker kan eten. De kaart die ik de laatste twee weken gebruikte ben ik afgelopen dus bij de boekhandel toch nog maar een nieuwe gekocht. Ik eet vis en chips op het terras van T eerst genoemde restaurants en een oudere heer naast mij begint een gesprek. Zonder de grote rugzak ben je ineens geen herkenbare pelgrim meer en hij wil wel eens weten, waar vandaan, waar heen, waarom en vooral waarom alleen.

vanmiddag zag ik een bijna antieke wielrenner die wat onhandig van zijn fiets stapte en zei dat hij mij al twee had gezien vandaag, ik meldde hem dat ik dat ook wist want ik had hem ook meerdere keren gezien. Er volgt een leuk gesprek waarbij wat over de omgeving verteld werd  Ik heb weer een fijne dag gehad en ruimschoots genoten van de prachtige natuur. Met de nieuwe kaart de route voor morgen bepaald en ik blijf nu op deze kant van de Inn en ga deze verlaten. Ik snijd de hoek af en loop binnendoor richting Brenner.

1. Sjieuwke en Jan Willem:
    17 april 2019
    Mooie plaatjes inderdaad en zonovergoten. Dat komt ook hier ....de Paasdagen prachtig weer. Tot 23 graden wel. Vandaag wat bijgekomen van de toch wel volle drukke maar gezellige dagen met onze duitse jongens. Hoewel vanavond een expositie bij Justin op school in het kader van kunst op allerlei gebied. Heel bijzonder allemaal. Gelukkig geen file zoals gisteren toen ik onze logées naar Schiphol bracht. Wat een drama. Gelukkig hadden we alle tijd. Je zal er maar iedere dag instaan in die 475 km file van gisteren🤣😂. Wat wel extreem maar toch.... Heb jij geen last van gelukkig.
  2. Nanda:
    17 april 2019
    En wederom mooie foto's. Wat een schoonheid inderdaad met de besneeuwde toppen op de achtergrond. Ik ben benieuwd naar de uitzichten als je in die bergen loopt. Ik ben ooit in de nacht zo'n pas overgegaan (per auto 😊) richting Italië. Het was volle maan en zo bizar mooi....en koud.
    Als ik je nu goed begrijp ga je langs Innsbruck en niet door de stad? Het is ook een grote stad...wel een mooie.
    Benieuwd waar je met de Pasen bent. Lief trouwens dat de mevrouw van de lift naar Pill ook gereageerd heeft.
    Veel wandelplezier weer morgen. Kus 😚
  3. Gerry Rijsterborgh:
    18 april 2019
    Jan Willem en Sjieuwke, wat een vooruitzicht paasdagen mrt mooi weer, dat wordt genieten, nee files, heb ik niet, zelfs nog geen andere pelgrim gezien. Ik zie wel vaak de autobaan maar ook daar rijdt het gewoon door. Wel merk ik dat het hier nu paasvakantie is. In hotels en gasthofen wordt het drukker. Fijne dagen en genieten samen.
  4. Gerry Rijsterborgh:
    18 april 2019
    Nanda, nee ik ga niet door en zelfs niet langs Innsbruck. Het is een mooie stad maar ik heb een afspraak op 27 april en die wil ik lopend halen. Ik ga met een flauwe bocht richting Brennerpas en ik ben wel benieuwd hoe dat zal zijn. Dan ga ik Italië bereiken , land nr 6. Nu wordt het denk ik wel echt de berg over, tot nu toe steeds er tussendoor gelopen.jullie ook heel fijne paasdagen, lekker genieten van vrij zijn en het mooie weer.