Dag 36, 23 km van Colle Verde naar Rome.

28 oktober 2019 - Rome, Italië

Vanmorgen werd ik om zes uur uitgerust wakker en toe ik nalas wat ik gisteravond nog geschreven had zou je zo maar kunnen denken dat ik een slok teveel op had. Maar ik was zo moe, gelukkig is de energie er weer. Het was me even ontgaan dat de klok weer verzet ging worden. Dat betekent ook hier toch vanavond eerder donker. Maar eerst heerlijk buiten, wel wat fris, ontbeten en met de mevrouw die er ook gisteravond bij was gesproken. Zij is Russisch van oorsprong. We hebben elkaars telefoonnummer en ze wil graag het blog lezen. Dus staat zij nu bij de lezers. Op haar vraag hoever ik vandaag wilde wandelen,  zei ze na het antwoord tot in Rome, spontaan wacht even , ik maak een lunch pakketje. Dat kan mooi bij de koffie die jij hebt. Snel maakte ze een lekker pakketje broodjes en jam klaar. Ook hier zat het hek op slot, maar weer heb ik weten te ontsnappen. Eerst mooi groen , daarna twee baanswegen met heel veel verkeer.  Goed opletten. Al rap stopte er een auto en een oude heer zei: Monte. Met andere woorden stap maar in. Nee zei ik want een Pelegrínna wandelt. T zou toch te gek zijn om nu het laatste stuk mee te rijden. Hij snapte er niet veel van maar ik heb hem voor zIjn hartelijkheid bedankt. Inmiddels had hij een hele file veroorzaakt maar dat boeide hem niet. Aan de drukke weg vond ik een muurtje en daar heb ik van het lunchpakket zitten te genieten en koffie gedronken. Toen ik het bord Rome zag, moest ik even slikken, zo vaak erover gehad, ik ging naar Rome lopen en nu stap ik over de gemeente grens en ben ik in Rome. Even ergens een cappuccino gedronken en toen weer verder. Ik was wel benieuwd hoe het zal zijn als ik op het eindpunt ben. Ik kwam langs een heel kleine Chinees , een restaurant bedoel ik, waar veel mensen zaten te eten. Ik ga er ook maar wat eten maar er was geen tafel vrij. Een omelet met groente als take away met een blikje cola zero. Twintig meter verder een bank en ik heb heerlijk gegeten. Daarna kwam ik langs een ijswinkel , daar een toetje gekocht en weer door. Om exact 17.00 uur stond ik bij de basiliek st Johann I’m Lateran, het eindpunt van de Fransiscusweg en mijn wandeltocht. Er was een bankje vrij en ik heb uit mijn waterflesje  een crodino gedronken om te vieren dat het is gelukt. Op mijn gemak heb ik geappt dat ik ben aangekomen op het eindpunt. En nog foto s gemaakt in de korte schemering. Het hotel is maar 400 meter verder en dat is heel mooi. In het hotel wat me meteen goed beviel heb ik de een nacht boeking omgezet naar drie nachten want ik kan alle mooie punten van hieruit belopen. Morgen ga ik met de hop on hop of bus een rondje stad doen. En ook het vliegveld van waar ik vlieg woensdag ligt aan deze kant van de stad. Naar de kamer en eerst douchen. Maar dat viel even tegen want de douche was niet warm, eigenlijk gewoon koud.bij de receptie nagevraagd en na even overleg met de technicus kreeg ik een andere kamer. Ik was net zo blij dat even niet meer hoefde in en uit te pakken. Maar na de koffie beneden was alles snel geregeld. Johannes belde en de avond was zo om. Maandag en dinsdag Rome in en woensdag naar huis. Helemaal prima.

1. JW:
    28 oktober 2019
    Fijn dat je er weer bent, woensdag! Dan met rugzak om Maarssen in om te kijken waar je lekker kunt eten! 😂😂
    Bedankt voor al je mooie berichten!!
  2. Gerry Rijsterborgh:
    28 oktober 2019
    Jan Willem , woensdag ben ik er nog niet. Eerst even bij Johannes zijn. En met een rugzak? Voorlopig even niet.
  3. Corrie en Lex:
    28 oktober 2019
    Maar lekker eten kun je in Maarssen gelukkig wel (zonder rugzak). Al zal het na al die weken restaurants ook wel lekker zijn om je eigen potje weer te koken. Italiaanse lasagne of gewoon stamppot boerenkool. Geniet van Rome.ik zie uit naar de foto's. Al jaren hangt een schilderij (op een markt in Rome gekocht) van de Spaanse trappen boven mijn bed. Maar het leukst vond ik misschien wel alle straatmuzikanten. Veel plezier vandaag.
    Groetjes Corrie
  4. Nanda:
    28 oktober 2019
    Een hele fijne dag vandaag in Rome!!! Geniet van de mooie gebouwen en nog even van het lekkere weer. En moeder 🐔 komt ook nog even om de hoek kijken naar haar 🐥....let op je rugzakje 😊😊
  5. Flip Tengnagel:
    28 oktober 2019
    He Topper. Jij hebt jou eind doel bereikt en zover als ik kan beoordelen, heb jij nog energie over. Geniet nog van Rome, want dat zal zeker indrukwekkend zijn. Gefeliciteerd met het gepresteerde, ik doe het zeker niet na. Fijne thuisreis en we zien elkaar hopelijk binnenkort weer. Gr Flip.
  6. Natasja:
    Geniet van je laatste dagen , tot snel 😘😘
  7. Marijke:
    28 oktober 2019
    Gefeliciteerd! Super gedaan. Ik heb genoten van je reisverslagen. Geniet nog van een paar welverdiende dagen in Rome.
  8. Sjieuwke en Jan Willem:
    28 oktober 2019
    Goed gedaan Gerry. En verstandig om in de redelijke luwte van de stad in het hotel te blijven. Heel veel plezier nog de komende dagen in Bella Roma. Zo'n bus is geweldig en waar je het interessant lijkt stap je uit en vervolgens weer in als je genoeg hebt gezien. Tot volgende week in ieder geval en fijne dagen met Johannes en Kylan.
  9. Anita:
    28 oktober 2019
    Geniet nog even van Rome en wens je alvast een goede terugreis.
    Tot gauw😁