Wandeldag 36, 25 km en 120 per spoor

10 april 2019 - Rosenheim, Duitsland

Per spoor? Ja maar dat komt later.

vanmorgen in mijn jungle kamer vroeg wakker geworden. Er zijn nu eenmaal Mensen die geen rekening houden met anderen die al of nog slapen. Maar daardoor om klokslag 8 uur buiten en op pad. Na weer diverse gesprekken in de stad eerst maar een nieuwe tandenborstel en reisformaat tube tandpasta gekocht. Toen ontbijt bij een bakker want dat hadden ze niet op T slaapadres. Foto s gemaakt in Augsburg en met weer een paar leuke gesprekken, vrijwel altijd met mannen, een prachtig pad aangewezen gekregen langs de Lech. Via Neukissing naar Kissing en wetende dat een slaapplaats steeds moeilijker wordt vanwege de grootste beurs in de wereld op bouwgebied in München is elk hotel en gasthof  vol en nergens plek. Dat begon al toen ik een paar geleden met het echtpaar op beddenjacht was. Gisteren in Augsburg ook hetzelfde probleem en ik kom steeds dichterbij München. De beurs duurt tot en met zondag. Niet alleen niets te krijgen maar elk bed dat vorige week nog 75 euro kostte , is nu verhoogd naar 349,00.

nog een dorp verder gelopen , geïnformeerd, mevrouw, nog 1 kamer beschikbaar maar die kost nu 349 euro per nacht. Nog even gebeld met een ander adres maar ze kunnen allemaal in diverse systemen kijken en geen bed te vinden. Maar eens even een bakje koffie gedronken bij de warme bakker want ik begon het koud te krijgen. Daar maar eens even met het thuisfront gebeld en alhoewel er geen oplossing van komt kon ik toch even mijn ei kwijt. Nee ik ga niet in mijn tentje slapen, vannacht maar 1 graden en het spettert al. En nee , ik betaal geen 349,00 euro. Het was kiezen , per spoor naar Oosterhout of Oostenrijk. In dit geval maar gekozen met verstand en nu ben ik in Rosenheim . Een grote ronde cirkel rond München is besmet met de hoge kamerprijzenvirus. De pelgrims huizen zijn hier nog niet open en verder is er niet.om 17, 22 uur ging de trein uit Mering  en om 19.07 stapte ik uit in Rosenheim. Kamerprijzen eerste hotel: we hebben nog 1 kamer Ad 274,00 euro. Ik ga wel verder. Even later liep ik voorbij hotel het gouden hert en wat een geluk een kamer voor 100 euro. Meteen geboekt en dubbel geluk want een kwartier laterzou de receptie en dus de hoteldeur gesloten zijn. Gegeten twee deuren verder, daar was vandaag nog weinig van gekomen vanaf 9 uur een broodje warm vlees bij de slager. Maar goed ik zit nu dus ineens 30 km voor de Oostenrijkse grens en loop morgen alleen maar weg van de bedproblemen. Vanaf morgen loop ik langs de Inn en ik verheug mij op de mooie bekende plaatsjes.

1. Judith Rijsterborgh:
    10 april 2019
    De Inn! Dat klinkt bekend, als wij over 2 weken jou kant uit komen logeren we ook een nachtje langs de Inn. Ik heb er een aantal keren op geraft toen ik op vakantie was in Oostenrijk. Wandel ze maar! En wij zijn hier al aan het aftellen om ook die kant op te reizen (alleen iets sneller ;))
  2. Gerry Rijsterborgh:
    10 april 2019
    Ja, jullie gaan sneller maar door de actie met de trein ben ik misschien lopend ook op tijd in Ortisei. Nog 30 km en ik ben in Oostenrijk
  3. Nanda:
    10 april 2019
    En dan koop je in Kufstein zo'n leuk grijs tirolerhoedje met een veertje aan de zijkant 😂😂😂. Je gaat de mooie kant op. Deze dag vergeten....lekker slapen en vanaf morgen genieten van alle mooie plekjes. Benieuwd naar je verslag morgen.
    Doeggg xxx
  4. Sjieuwke en Jan Willem:
    10 april 2019
    Ja...het is net als dat huisje dat in het voorseizoen minder dan de helft kost van de prijs in het hoogseizoen. Dezelfde accomodatie maar dan vele malen duurder. Schandalig eigenlijk. Daar moesten ze ook maar eens een "wet" voor aanpassen. Hier net een "bloedstollende" wedstrijd gekeken tussen Ajax en Juventus 1-1. Knap gedaan van ons cluppie. Viel Spass met de voortzetting van je wandeling in Oostenrijk.
  5. Gerry Rijsterborgh:
    11 april 2019
    Dit is nog gekker dan het huis in T voorseizoen. Zeggen als je zegt deze kamer kostte gisteren 59 euro en morgen ook. Ja dat weten maar vandaag is 249. Raar, want morgen is er ook nog beurs en wat doen ze dan. Boeking.com geeft 59,00 maar als je wil boeken. T is net een vliegticket, ineens ligt het anders. Maar nu begint de wandeling langs de Inn gewoon eerder. Ik heb er niets van meegekregen van het voetbal. Ajax doet prima, staan ook al bovenaan in de competitie. Niets mis mee. Als ik thuis was geweest had ik wel gekeken . Ik heb in deze kamer geen tv. En dat is prima.