Wandeldag 35, 23 km

9 april 2019 - Augsburg, Duitsland

Vannacht hoorde ik het al regenen, maar het weerbericht gaf aan dat het vanaf 8 uur droog zou zijn. Toen ik om half negen buitenstond met weer heerlijke broodjes en heet water voor de koffie, was het droog, maar grijs en af en toe miezerig. De thermobroek verdween na een uur in de rugzak en de zomerbroek aan. De fleece pully uit maar wel een regenjack aan. Ook de hoes om de rugzak. Een gezellig praatje met een kat die graag naar binnen wilde en daarna met 2 dames. Weer een prachtige route en via wat kleine dorpjes ben ik beland in Zusmarshausen , maar veel te vroeg om te stoppen. Wel gestopt bij de conditorei en na een heerlijke strudel en cappocino weer op pad. Na 21 km dacht ik wanneer komt er een slaapgelegenheid of zal ik de laatste stadse kilometers naar Augsburg met de bus doen. Lopen in voorsteden en de weg niet weten in zo N grote stad is niet fijn. De bus gepakt en midden in Augsburg uitgestapt. Een prachtige oude stad maar door de Messe in München zijn alle hotelkamervan 59 euro naar 240 of zelfs nog duurder gestegen.

op naar het toeristen centrum. Drie dames, 2 achter de balie en 1 mee pratende dame aan de zijkant. Haar functie is onduidelijk maar ze roept zinnige  voorstellen. De twee dames doen er alles aan om een plek te vinden die geen 200 of meer euro kost. Het pilgrimhuis is nog gesloten en verder alle hotels tot ver in de omtrek volgeboekt.

ze hebben nog 1 idee. Een hippie hotel waar men ook vluchtelingen opvangt en waar ook hotel bij is. Er wordt gebeld, ja er is nog een kamer vrij, midden in Augsburg. Met een plattegrond met een aangegeven route en heel veel dank aan de drie dames ging ik op weg ze zeiden nog de receptie van T hotel is tot 1800 uur dicht maar ga er maar vast voor de deur liggen, T is de enige kamer die er is. Een vriendelijke dame die in T zelfde steegje woont waar T hotel is loopt een stukje mee en wil van alles weten.ik kom aan bij het wat alternatieve maar o zo hartelijke gebeuren wat ook hotel heeft. Nee de receptie is nog niet open maar ze schenken wel koffie. En die is lekker. Niet duur met de boodschap je mag iets meer betalen want we hebben ook mensen met weinig geld. Prima toch. De kamer geboekt, zie de foto s , tot nu goede ludiekste kamer met badkamer/ wc verder op in de gang. 5 hoog in het centrum, dat leverde mooie foto s op. Gelukkig nog brood inde rugzak want inmiddels rommelt het buiten en dat verwachtte ik al. Een onweersbui , het was vanmiddag raar warm en dat lag niet aan mij. Het hotel was vroeger een bejaardenhuis, maar met aanpassingen is het nu een zeer ludiek gebeuren. Zeer aardige mensen . Ik bof maar weer want anders had ik ver de stad weer uitgemoeten. . Ik moet hier de komende dagen goed rekening mee houden en opzoeken hoelang de beurs hier duurt.de lucht ziet er nu heel dreigend uit en het rommelt voortdurend. Bij Gabelbachergreut genoten van de prachtige natuur. Ook al liep het pad langs de weg , het was er doodstil met alleen vogelgeluiden. Even heel stil staan genieten. In de verte toch een paar herten gezien  en een ICE trein die langszaam voorbij tufte.ik zag een slak , die was ook op het fietspad en zo groot had ik er nog nooit een gezien. Ik zit nu op de rand van mijn alternatieve bed en luister naar gerommel van het onweer en diverse kerkklokken die allemaal wat te melden hebben. Vanavond op tijd naar bed want morgen laat ik Augsburg achter mij en ga op weg richting München, nu begint het echt ver van huis te klinken. Maar eens even opzoeken hoe het er met de sneeuw staat.

1. Nanda:
    9 april 2019
    Hoi mop, heb is ff gekeken wat er in de Messe te doen is. Als ik het goed begrijp is er de hele week een internationale bouwmarkt met van alles en nog wat, maar om de klanten/relaties wat te bieden is er van 10 t/m 12 april ook in de avond een bauwfest in de stijl van de oktoberfesten.
    Wat een geweldige kamer heb je trouwens. Dat hebben ze leuk gedaan. Ik hoop wel dat ze morgen een lekker ontbijtje voor je hebben. Je moet er tenslotte weer tegenaan. Mmmmmm ik zou ook wel zo'n lekkere apfelstrudel willen....maar er komt een kopje thee aan met een chocoladekoekje 😊 ook lekker.
    Hier viel het weer vandaag gelukkig mee. Het wordt wel koud vannacht. Ik hoop dat voor morgen een niet al te dure slaapplek gaat vinden met die beurs.
    Dikke knuffel 💋 van ons.
  2. Petra Vernooij:
    9 april 2019
    Wat een geweldige kamer! Ik hoop dat je er heerlijk slaapt! Groetjes en een goede reis naar München! Ik vind het nog steeds erg stoer van je!
  3. Sjieuwke en Jan Willem:
    9 april 2019
    We zitten in de trein terug na voorstelling Schaep met de 5 Pooten. Leuk. Daar word je vrolijk van. Op weg naar de la Mar langs paleis op de Dam waar de ene na de andere limo aan kwam rijden. Er was een staatsbanket met CD leden uit verschillende landen met Willem Alexander en Maxima. Op de weg terug langs het paleis een legertje fotografen aan de achterkant. Wat een ontxettend leuke kamer heb je. Zoiets hebben mijn vriendin en ik ook eens in Berlijn gehad. Daar was ook een gezamenlijke keuken waar je je eigen ontbijt moest klaarmaken. Als je er ooit eens komt...het heet Künstlerheim Luise. Een aanrader. Wel waardeloos dat je midden in een beurs "valt". Ooit ook eens gehad bij familiebezoek in de buurt van Genève waar de autosalon was. Je wilt de prijzen van de hotels niet weten dan🤣. Succes morgen.
  4. Harry Mijland:
    10 april 2019
    He Gerry. Je staat vandaag in de Vechtstroom met de Snelle geneeskundige groep Maarssen, waarvoor je vorige week even hier terug was. Ik volg je blog met veel interesse. Mooie reis maak je.
  5. Gerry Rijsterborgh:
    10 april 2019
    Ja Harry, daar was ik even voor terug, ik ben er ook heel blij mee dat deze erkenning nog is gegeven. Ook was een paar dagen rust en een was achibe heel luxe