Wandeldag 32, 17,5 km

6 april 2019 - Giengen an der Brenz, Duitsland

Vandaag van Heidenheim  naar Giengen an der Brenz gelopen. Niet zover als ik wilde maar een prachtige dag door een mooi bos en langs mooie velden. Vandaag niet langs wegen maar puur in de natuur. Weinig mensen gesproken en soms is dat ook wel fijn. Een paar keer even teruggelopen omdat ik verkeerd gelopen was of niet zeker wist dat ik de bordjes goed gevolgd had.  Koffiegedronken en een broodje geten in T bos. Gisteren was het koud en vandaag een prima temperatuur. Begonnen met een T shirt, thermohemd en 2 x fleece,en een thermowandelbroek. Ik eindigde in een zomerwandelbroek, een T shirt en 1 x fleece.  Gelukkig dus weer beter weer al begon de dag grijs. De nacht in het natuurhuis  was prima maar een eigen douche en wc heeft toch wel mijn voorkeur, ook al is dat redelijk decadent op een pelgrimstocht.

nu ben ik in Giengen an der Brenz, daar is het Steiff museum. Huh , Steiff ? Ja, dat is een museum over dieren gemaakt van stof. De betere soort knuffel. Dochter Ingrid heeft zo N Steiff knuffel, een konijn , hij is versleten maar nog steeds in haar bezit. Toen zij terugkwam van haar Azië reis hadden we hem aan de vlaggestok gehangen als welkom thuis. Dat werd niet erg gewaardeerd. Ik kwam vandaag langs een klein vliegveld, er stonden wel een paar kleine vliegtuigen buiten maar verder geen activiteit te zien. Ook kwam ik langs een steengroeve, wat met de steen gedaan wordt is mij niet duidelijk. In het bos bloeien alle voorjaarsbloemen, aconietjes, en witte en gele bloemen , die ik vroeger in het bos van Groenhove plukte. Maar dat is zestig jaar geleden.

In het hotel waar ik bij toeval langs liep en een kamer heb geboekt , vanavond gegeten. Met nadruk op de menukaart: asperges uit Holland.morgen verder in de richting Augsburg. Ik ben benieuwd waar ik ben op 27 april. In mijn slaapkamer een prachtige bekleding van de verwarming, volgens mij een plaat van de Dolomieten. Morgen nog een droge dag maar daarna vier dagen met regen. Gelukkig heb ik goede regenkleding mee.

1. Corrie en Lex:
    Hoi Gerry
    Morgen hier ook een mooie dag voorspeld. Misschien even in het zonnetje zitten in mijn tuin. Zo'n rustig dagje natuur lijkt me inderdaad wel lekker als afwisseling. Maar over al je leuke contacten kun je straks een boek schrijven. Ik heb mezelf een lui weekend gegund. Geen puf om iets te doen. Gelukkig geen urgente zaken. Dus op de bank met Netflix voor het eerst van mijn leven. Haha. Toppunt van luiheid. Voor een keer wel leuk. Ik wens je morgen een prachtige wandeldag en hoop dat de regen daarna een beetje meevalt.
    Groetjes Corrie en Lex
  2. Nanda:
    6 april 2019
    60 jaar geleden? Ik dacht dat je pas 50 jaar was 😂....op weg naar Rome, jonge godin.
    Aconietjes......weet nog dat ik verhuisd was en aan het begin van het voorjaar dacht wat leuk gele bloemetjes in de tuin...jaar erop nog meer...jaar daarop nog verveel meer. Eén geel tapijt. Vandaag hier ook mooi weer....op naar de kweker en gezellige viooltjes gekocht. Onderweg nog een ooievaar gezien. Moest gelijk aan je denken. Ik lees net je verhaal voor en reactie naast mij bij de woorden Giengen an der Brenz......oh dat ken ik van mijn werk hahaha. Van alle plaatsen.
    Morgen is het heerlijk weer, maar ik zag dat het volgende week hier ook weer kouder wordt. Jij in ieder geval een hele fijne wandeldag morgen. Ik ga nu is ff kijken op de kaart waar je precies ziet. Doeg mop kus van ons.
  3. Sjieuwke en Jan Willem:
    6 april 2019
    Morgen bijna zomers warm hier inderdaad. Vriendin Gerda viert haar verjaardag weer een keer in de tuin. Ook wel jaren gehad dat het koud en nat was. Ja...april doet wat ie wil. We doen het er maar mee. Wij zijn op 27 april in Lebusa zo'n kleine 100 km onder Berlijn voor een familieweek met kinderen en kleinkinderen en "pleegzoon" Olli uit Berlijn met zijn vriendin en haar kinderen, die er het weekend hopelijk zullen zijn. De kinderen in Duitsland hebben met Pasen vakantie en die moeten dan de 29ste weer naar school. Het is niet anders.
  4. Jos:
    8 april 2019
    Steiff pluche beesten. Onlangs nog gezien op een beurs. Steiff zijn de pluche beesten mooier zijn er niet. Overigens , duurder ook niet ;-)