Wandeldag 31, 26 km

5 april 2019 - Heidenheim an der Brenz, Duitsland

Vanmorgen wakker geworden In Aalen, na een lekker ontbijt de rugzak opgehaald in de kamer en op naar de receptie voor uitchecken. Er werd op kaartjes, in boekjes en op internet voor me gezocht waar het fietspad naar Heidenheim begint. Veel aandacht maar ze kunnen het niet vinden. Op weg naar de touristen info en daar hebben ze het wel, een stadsplattegrond mee.toen ik wilde vertrekken zei de dame wacht even , ik geef je het een en ander mee. Ik kreeg een doekje voor mijn bril waar ik echt blij mee was en vier zakjes met dropjes. Daarna op pad, al rap de rugzak af en het regenjack eruit en aan. Al weer diverse mensen van de fiets gestapt om even eenpraatje te maken en goede adviezen voor een mooie wandeling. Na een paar uur konden de regenspullen weer in de rugzak. Prima wandelweer, vanaf half vier wel heel fris maar toen was ik bijna in Heidenheim, het liep prima vandaag en het werden 26 goede kilometers. Bij de touristeninfo bleek dat een hotel overnachting lastig zou worden maar het natuurvriendenhuis heeft wel een kamer. Geen eigen douche of wc maareen heerlijke maaltijd van asperges met aardappelen ensalade, een heerlijke wijn erbij en een gezellige drukke eetzaal. Al met al een prima eerste dagna de rustdagen. Het natuurvriendenhuis is alleen per bus en boven op een berg bereikbaar. Met de bus erheen en het is hier prima.Veel lokale mensen lopen hierheen met hun hond en eten hier en lopen weer terug. Op een van de foto s staat een hond waarvan ik eerst dacht dat het een paard was, wateen enorm beest. Wel heel leuk zo n ongedwongen sfeer.