Dag 30, heel veel kilometers

4 april 2019 - Aalen, Duitsland

Vandaag om 8.15 uur is de reis weer gestart. Met een:  dag schat , hier is de bushalte ben ik weer op weg. Eerst met de bus, station Breda, dan naar Arnhem centraal waar de internationale trein al snel klaar stond. Overstappen in Keulen en Stuttgart en om 17.25 uur stapte ik het station in Aalen uit en was ik op de plek waar ik afgelopen vrijdag in de trein stapte.

vanwege een kapotte beugel en een spoed bezoek aan de ortho werd het niet station Gilze-Rijen maar het busstation Oosterhout, maar dat was een prima start. In de bus kwam een heer naast mij zitten erop mijn opmerking : T is maar een klein plekje naast mij vanwege de rugzak ontspon zich al meteen een gesprek. Waarheen en zo alleen en hoe doe je dat. En bij het station in Breda namen we afscheid met een fijne dag en ja jij een fijne reis. Bij het even zoeken waar de treinen staan en het erheen lopen met een vers bakje koffie kwam ik op het perron. De trein op het hetzelfde perron maar de andere kant op stond de heer  nu met een dame en hij riep kom eens even want ik sta net te vertellen wat je gaat doen . De dame zei dat zou ik niet durven maar er is geen durven aan, gewoon doen. In de trein en op naar Arnhem, daar bij het ticketbureau een kaartje naar Aalen gekocht en voor 5 euro meer reed ik eerste klas en met gereserveerde stoelen naar Stuttgart. De laatste drie kwartier naar Aalen waren ook zo om. Een hotel gezocht en vanavond heerlijk bij de Italiaan gegeten .Wat heb ik in de afgelopen dagen allemaal gedaan? Ik was vrijdagavond omdat ik in de verkeerde trein was gestapt pas om 23.30 uur in Utrecht. Door met de trein naar Maarssen en daar was een hartelijk welkom. Zaterdag ben ik even Maarssen in geweest, ikhad een oorbel verloren in T hotel in Heidelberg en ik ben niet zo N alternatieve met 1 oorbel, dus maar nieuwe gekocht. Toen even een gewonde brandweer man ehbo verleend en bij de brandweerwedstrijden gekeken en door naar Oosterhout. Daar heerlijk gerelaxed en bijgekomen van de afgelopen 4 weken. Maandag ben ik weer inMaarssengeweest en heb de kleinkinderen uit school gehaald. Weer snel terug naar Oosterhout en woensdag op de naar de  emaille uitreiking. Alle kinderen, op een zieke na, waren aanwezig en ook mijn lief. Daarna  met alle kinderen en kleinkinderen gegeten want oma is maar even terug. Zo snel gaan die dagen maar eind april zien wijelkaar weer in Ortisei, dat wordt nog doorlopen.

weinig wandelkilometers, de stappenteller gaf een flat Liner aan  maar morgen ga ik weer lekker wandelen. En nagenieten van de afgelopen dagen en toch ook trots zijn op de mooie medaille.

1. Nanda:
    4 april 2019
    Jaaaaa daar is ze weer😊.
    En na deze lange reisdag en je lange reisverslag nu heerlijk slapen. Dat zal wel lukken. Op naar morgen en heel veel wandelplezier weer.
    Slaap lekker (als je al niet slaapt hihi) 😴xxx
  2. Sjieuwke en Jan Willem:
    4 april 2019
    Leuk je toch ook nog even persoonlijk gesproken te hebben tussen je programma onderdelen door. Gefeliciteerd met je onderscheiding. En nu weer terug op de plek vanwaar je weer doorgaat met je wandeling. Heel veel succes en we volgen je reisverhalen weer met veel genoegen. Hier vandaag een uitje naar Spoorwegmuseum met de gasten van de afd Maarssen van de Zonnebloem. Een vermoeiende maar geslaagde dag. Daarna nog Bas en Joke en kids hier om te eten. Morgen wordt hun nieuwe keuken geplaatst en kunnen ze zelf weer kokkerelen. Wij nemen Pim een dagje onder onze "hoede", zodat hij niet in de weg loopt daar met zijn Bob de Bouwer outfit😉.
  3. Jos:
    5 april 2019
    Daar zijn we weer 😉. Nog gefeliciteerd met je medaille. Leuk zo’n bliksembezoek. Doen alle belangrijke mensen!
    Veel plezier met het vervolg van je tocht.