Dag 29 17,5 km

29 maart 2019 - Düsseldorf, Duitsland

Dag met een verrassende wending. Vanmorgen vroeg opgestaan want er was een behoorlijke afstand af te leggen naar t volgende plaatsje met een bed. Bij het ontbijt hoorde ik de medewerksters al weer vrolijk kwetteren en de echtgenote van de slager kwam even kijken wat er nog nodig was bij het ontbijt. Ze legde, nadat zij mijn thermosfles met echt kokend water had gevuld. Ze zei nog er bij er mag ook koffie in. Maar ze legde met een beslist gebaar een plastic tasje bij me neer., vulde het broodmandje nog eens bij met 4 broodjes. Ze kwam met extra boter , jam en hazelnootpasta. En verdween met de woorden : ik haal nog extra kaas en worst. Dat deed ze en zette er een flesje Spa rood bij. Ze zei heel hartelijk als je de hele wereld rondloopt moet je goed te eten meenemen. Heb je hier genoeg aan, anders haal ik nog wat. Met een goede reis en maak er een mooie dag van namen we afscheid. Wat een liefdevolle mensen daar. Onderwegbedacht waar ga ik slapen en wat zou er kunnen. Na 16 km kwam het plaatsje untergroningen en daar stond een bus. Even verder moesten we overstappen maar die bushalte lag een kilometer verder en steil omhoog. Met de mededeling opschieten anders is de bus weg ging ik bijna hardlopend samen met een andere mevrouw omhoog. We haalden het net en stonden uit te hijgen toen de bus kwam. Wat doe je in de bus als je lopend naar Rome wil? Heel eenvoudig, de tank is even leeg maar ik wil geen rustdag zo vlak voordat ik even naar huis ga. In Aalen een treinkaartje naar Stuttgart gekocht want vliegveld München is nog te ver weg. En in Stuttgart een treinkaartje naar Utrecht gekocht. Om 2300 uur in Utrecht en om23.30 uur in Maarssen gewoon even iedereen  zien eneeen paar dagen bij mijn lief. Gewoon even bijtanken, een medaille voor veiligheid en vrede krijgen en dan weer verder. Eva stond te dansen van geluk dat oma zelfs nog iets eerder komt. Als was dat omdat ik in de trein naar Hamburg was gestapt, bijna mislukt. gelukkig weer recht te breien in Frankfurt. Op het station een Duitse meneer die net als ik een broodje uit de tas haalde, en op mijn eet smakelijk begonnen we  een gesprek en tot Keulen  waar hij uitstapte was het heel gezellig in de trein. Nog even stoppen in Arnhem en dan Utrecht. Er komen een paar dagen geen nieuwe verhalen bij want ikga donderdag  pas weer op reis. Alle mensen die mij geregeld een bericht sturen of een leuk verhaal: ikben nog net zo blij met de reacties als  op dag 1.€iedereen dank voor de support en tot volgende week

1. Nanda:
    29 maart 2019
    Lekker ding...dacht je met het vliegtuig terug ging. Maar nee, gewoon lekker met de trein hahaha...en je bent er bijna.
    Geniet lekker van je lieve familie en je 2 mannen en tot de reisverhalen weer volgende week. Ronde 2 van je mooie reis.
    Doeg mop 😚
  2. Anita:
    29 maart 2019
    Veel plezier deze paar dagen terug in Maarssen😀
  3. Sjieuwke en Jan Willem:
    29 maart 2019
    Heel verstandig van je. Het is geen heilig moeten, al lonkt de Paus natuurlijk wel in Rome😉. Dat maak je ook niet iedere dag mee. Even bijtanken en dan weer verder en zien hoever je komt. Morgen een mooie zonnige dag hier om van te genieten en de rest van de dagen hier ook veel plezier met je dierbaren.
  4. Gerry Rijsterborgh:
    29 maart 2019
    Dankjewel Sjieuwke en Jan Willem. De paus moet toch maar even wachten. Ik dacht dat ik nu al in de buurt van München zou zijn maar er is onderweg zoveel moois te zien dat het soms niet opschiet. Helemaal niet erg en ineens was even de fut eruit maar niet het plezier.
  5. Harm Stoel:
    30 maart 2019
    even lekker bijtanken en dan met frisse moed weer verder,
  6. Jos:
    31 maart 2019
    Veel plezier efkes thuis. Ik kijk uit naar je vervolg.