(Wandel) dag 67, 1,5 km

19 mei 2019 - San Benedetto Po, Italië

Gisteren schreef ik dag 68, en er is een lezer die dat meteen zag. Vandaag ben ik op het hetzelfde adres gebleven , het weerbericht geeft 100 0/0 regen en hevige onweersbuien. Die zijn er tot nu toe niet geweest, maar wel vrijwel de hele dag regen. Dat betekende op T gemak ontbijten. Er zat al een echtpaar aan de tafel en de eigenaresse was er ook. Ik vroeg aan het Duitse paar of zij op de fiets gingen en dat klopte. We hebben de routes en de manier van reizen besproken , terwijl ik het gesprek even naar T Engels vertaalde voor de eigenaresse. De Duitsers gingen toch maar fietsen en vertrokken. Toe kwam er nog een stel binnen, Italiaans, dus ging het gesprek in T Italiaans. De dame van het stel sprak zo snel dat ik dat niet kon volgen , maar toen ze begreep dat ik aardig mee kon komen in T gesprek als ze langzamer sprak. Maar dat is moeilijk voor een Italiaanse. Zij hadden ook geen haast en ik had net een nacht extra geregeld. De heer des huizes schoof ook aan enhet werd gewoon heel gezellig. Toen ben ik , omdat. Het net even droog  was langs de mooie kerk gelopen en. Toen naar de supermarkt.net toen ik  binnenstapte ging mijn telefoon. Mijn lief, en op t gemak, ik onder een afdakje want het regende al weer, hebben we gezellig een uur met elkaar gesproken Heerlijk zo op de zondagmorgen. Toen toch echt op strooptocht door de supermarkt. Ik zag frambozensap, daar past mijn restanten schnapps wel in. En een salade met alles erbij. Toen nog frambozen yoghurt. en een blikje cola zero en de buit was binnen.Geen pizza maar salade en ik had ook  nog kiwi s , want ik kom echt vitamines te kort.

Met een puzzelboekje, de giro en later de voetbal wedstrijd Italië tegen Nederland  ben ik de dag prima doorgekomen. Morgen gaan we weer verder , ik denk dat we Modena maar moeten vermijden want daar strijkt dinsdag de giro neer. Er was in Italië ook een rally met antieke auto ‘s en die kwam ik deze week ook tegen. Als T maar niet meer regent.

1. Corrie en Lex:
    19 mei 2019
    Een gezellig rustdagje! Ik zou er ook een rustige dag van maken (ben al 2x gesommeerd me maar eens ziek te melden maar ik ben alleen maar moe) maar vanmiddag in het zonnetje kreeg ik na een luie uitslaapochtend opeens energie en heb een boompje vol luizen tot de grond gesnoeid. In het grasveld de voet van een parasol of wasmolen (??) uitgegraven en de over de schutting groeiende klimop gesnoeid. Groene bak puilt uit. Toen een uur geslapen en daarna 5 kwartier met Lex gefietst.
    Hoop voor jou morgen droog. Slaap lekker.
    Groetjes Corrie
  2. Sjieuwke en Jan Willem:
    19 mei 2019
    Dat was een echte zondag rustdag. Klinkt heel relaxt allemaal. Ook een mooie afwisseling op de pizza's. En de kiwi geeft je een goeie boost. Wij hebben Justin teruggebracht naar huis en daar met zijn allen eten van de Japanner gegeten. Voor mijn geen sushi, maar lekkere andere gerechtjes: biefrolletjes, zeewiersalade, kipsateetjes en samosa's. Dat vond ik lekker. Nu weer thuis op de bank met de krant en uiteraard jouw verhaal lezen. Hier was het weer prima en hebben we de beloofde regenbuien niet gehad in Maarssen.
  3. Nanda:
    19 mei 2019
    Neeeee buufje is dat de Mille Miglia? Dat moet haast wel rond deze tijd. Positief jaloers nu. Je weet mijn voorliefde voor oldtimers en Alfa's. Wat leuk!!! Die zou ik ook weleens willen zien.
  4. Patrick kleuver:
    19 mei 2019
    Hoi Gerry, je gaat lekker zo je gangetje. Vandaag rond Breukelen was het mooi wandelweer om 40 km te lopen als training naar de 4daagse toe. Natuurlijk ook jou tocht nog besproken, Alleen maar Respect. Ik heb het nog druk met lezen aan het einde van de dag want een kennis van me loopt naar Santiago, maar Sophie de dochter van Bart van de brw. Zeist loopt ook naar Santiago. Dus 3 blogs te lezen.
    Door jou zo te volgen en vandaag met Hans gepraat over hun weg naar Rome, wordt het voor mij wel steeds duidelijker dat dit ook nog een keertje mijn reis wordt. In september eerst maar een reis van Lissabon naar Santiago.
    Ik hoop voor je dat je morgen lekker bent uitgerust en weer droge km kan maken.
    Bon Camino