Wandel dag 66, 21km

18 mei 2019 - Calcio, Italië

vanmorgen leek het in de ontbijtzaal wel of er een stel hongerige wolven was langs geweest. Een bus vol Duitse vakantiegangers die een week in de omgeving  hadden gefietst, moesten vroeg ontbijten omdat ze naar huis gingen. Er was niet veel over en de dames die het ontbijt regelen keken eens rond en overzagen het slagveld. Gelukkig kon ik nog een lekker  ontbijtje  genieten , de serveerster kwam vragen of alles naar wens was en of ze nog extra koffie kon brengen. Bij de balie nam de jongeman mijn deurpasje aan en zei: dankuwel, het is in orde. Als ik betaald heb wel , zei ik, maar dat moet nog wel even gebeuren. Zijn collega schakelde over op Duits en regelde het verder, het schaamrood stond hem wel leuk. Ik stapte naar buiten en meteen weerbaar binnen. Het regende al en binnen werd het regenjack en de rugzakhoes gepakt en aangetrokken. Nog geen regenbroek nodig. Ik besloot meteen de kortste weg te nemen en geen mooie omweggetjes vandaag. Het is ook nog eens gewoon koud.  Het lopen gaat prima en na eenpoosje benik minderbenauwd en schiet het wel op vandaag. In een klein dorp na anderhalf uur lopen eerst een cappuccino, dat was eigenlijk nog niet zo nodig , maar het toilet er wel. Weer verder en op een rustig plekje bij een begraafplaats kwam de thermowandelbroek uit de rugzak en weren de broeken gewisseld. Meteen maar koffie uit mijn blauwe mokje en een kiwi voor de broodnodige vitamine c gegeten. T was er wel een dooie boel. Na weer een uur wandelen werd het ernst met de regen en ging ook de regenbroek aan. Op zich liep het fijn maar wel langs een weg. Na een aantal uren regen voelde ik langzaam mijn sokken nat worden, dus de schoenen zijn nietmeer waterdicht .  In het dorp SAN Benedetto Po ga ik naar de  touristen info. Ik ben inmiddels de rivier Po overgestoken en het is een stil dorp. Er zijn een aantal B &B ‘s en meerdere pizzeria s. Ik bel aan bij de eerste b&b die ik tegenkom en er is een kamer. Ook in de huizen is het koud, dat gebeurt hier vrijwel nooit maar nu ik een keer kom, is het wel zo. De verwarming in de kamer wordt op 18 graden gezet maar datis nog steeds fris. In het dorp een pizza gegeten en nu even kijken naar het songfestival,puur omdat ik niets anders te doen heb en nog niet wil slapen. Het is nog steeds zwaarbewolkt al scheen de zon heel even. Van mij mag het morgen iets warmer zijn maar vooral droog.

1. Corrie en Lex:
    18 mei 2019
    Al 65 dagen gewandeld. Met twee keer een prettige onderbreking, maar toch. Wel iets anders dan de vierdaagse. Daar zijn mijn dagelijkse wandelingen met Lex niets bij.
    Bovendien ben ik nog steeds erg lui/moe. Reactie op een aantal drukke maanden neem ik aan. Van de week even binnen geweest op de Van Lingelaan nummer 2 met op de plek van de vleugel nu een keuken. Gistermiddag een borrel in mijn nieuwe huis met 15 collega's en nu op de bank, net als jij met het songfestival. Maar ik heb het eigenlijk al wel gezien. Lees morgen wel of Duncan gewonnen heeft. Welterusten voor straks.
    Groetjes Corrie
  2. Gerry Rijsterborgh:
    18 mei 2019
    Vast eerst nog een rondje met Lex. Het is ook wel een te verwachten reactie dat je nu wat moe of lui bent. Je hebt het laatste jaar ook wel heel veel energie moeten leveren om alles maar te doen. En nu heerlijk he nieuwe huis showen. Ik hoorde dat het appartement van Janny ook verkocht is. Wat een veranderingen allemaal. Ik ga het zien als ik weerthuis ben. Welterusten en een aai voor Lex.
  3. Nanda:
    18 mei 2019
    Het was hier vandaag warm en zonnig....dat was weer ff geleden. Tis een rare lente....zie je terug in de tuin. Vannacht lekker je schoenen bij de kachel zetten, misschien helpt het. Wij moesten vandaag even in Breukelen zijn....over veranderingen gesproken. Eerst stuitten we op een nieuw viaduct richting m-broek (waar komt die ineens vandaan) en op weg naar huis even over de vaart gereden 😕. Het is er echt niet mooier op geworden. Allebei de plekjes niet, maar bij jou helemaal niet. Weg knusse omgeving. En dan die nieuwbouw....nee. Wees nog maar altijd blij. En op weg naar huis.......jaaaaaaa daar waren de witte tentjes al weer. Ze waren druk bezig met de opbouw van de smaak.
    Ik hoop dat je morgen droog weer hebt, loopt toch gezelliger. Wat heb je trouwens weer een geweldige kamer! Slaap lekker straks (als dat nog lukt na het songfestival 😊). Doeggg 😚
  4. Sjieuwke en Jan Willem:
    19 mei 2019
    Ik was even in de war. Volgens mij is het dag 66 toch? Ook een hele prestatie hoor. Knap dat je het zo volhouden kan. Maar het zijn ook steeds wel bijzondere dagen en aparte ontmoetingen. Wij hebben Justin te logeren. Gezellig. Gisteren monigolf gespeeld en geëindigd met puntenaantal 54, 55 en 56. Allemaal goed gespeeld. Ook scrabble en dan wint Justin met gemak. Gisteren ben ik naar de Promsnight van SDG geweest in Breukelen. Leuke gevarieerde avond. Nog op tijd thuis voor de uitslag van het songfestival. Toch wel spannend op het laatst. Straks nog even Kikkerfort met Justin en hem dan naar huis brengen na een gezellig weekend. Het schiet op voor jou. Zal wel weer wennen zijn hier. Hoe gaat het met Jimmy troywens?
  5. Gerry Rijsterborgh:
    19 mei 2019
    Sjieuwke en Jan Willem, heerlijk zo N weekend met een kleinzoon, dat is toch weer anders als met de hele groep. De avond van SDG werd een speciaal, dat had ik al gehoord, ik was gevraagd voor de ehbo maar ik kan maar op 1 plek zijn. Over het volhouden: ja ik maak het af, maar niet in 1 keer. Soms denk ik wel eens ik wil even thuis zijn, zeker met verkoudheid en benauwd zijn maar vandaag een dagje rust vanwege de slechte weersvoorspellingen en op zondag veel overnachtingsplaatsen dicht en hier zijn maar weinig bedden. De supermarkt was wel open, dus vanavond geen pasta of pizza maar een salade en yoghurt en vers fruit. Over Jimmy hoor ik heel goede berichten. Die wil vast dat ik voorlopig nog niet thuis kom.