Wandel dag 61, 23,9 km

13 mei 2019

Het eerste wat ik s morgens doe is naar buiten kijken wat voor weer er is. Het zou vandaag koud zijn, dus de thermowandelbroek lag klaar. Ook het regenjack want het waait nog steeds heel hard. Overal zie je omgewaaide bloembakken en afgebroken takken. Het ziet er buiten wel ok uit en de wind is iets minder dan gisteren.

naar beneden en de rugzak meteen mee. De dame is aan T opruimen en schoonmaken is vult mijn thermosfles met heet water. De oude dame loopt met ontbijtspullen heen en weer.een eenvoudig ontbijt en naast mij twee Engelse die blijkbaar niet kunnen praten want onderling wordt ook vrijwel niets gezegd. Afschuwelijk toch , als je elkaar niets meer te vertellen hebt.. maar als we alledrie net onderweg zijn, fietsen ze me voorbij en allerhartelijkst klinkt het: enjoy the day. I wish you Lück. Ik roep ze na veel plezier en sterkte met de wind. Ik heb niet heel veel last van de wind maar door het benauwd zijn en e keelpijn ga ik niet zo snel. Uiteindelijk toch nog 24 km, dat gaat goed. Een paar mensen kort gesproken , in het Italiaans wel te verstaan. En steeds meer weet men wat ik zeg. De twee dames in het restaurant vanmorgen zeiden dat het al best goed gaat.en ze begrijpen wat ik zeg.ook onderweg boven op een berg waar ik na veel kilometers stenigen eindelijk was aangeland, kon mij volgen en ik hem. Nu wordt het toch wel leuk want ik wordt steeds beter in begrijpen wat ze zeggen en ook antwoorden.

heel verrassend moesten we helemaal omhoog en dan weer naar beneden. Om kwart voor zes kom ik bij een bar binnenlopen want ik wil even uitrusten en wat drinken. Ik zie in mijn telefoon een B&B en wil de mensen bellen. Er wordt niet opgenomen. Ik loop even rechtdooor, en zie een pizzeria waar je pizza kunt eten, waar je wat kunt drinken en ze verhuren kamers. Het barmeisje belt haar baas en die komt meteen. Ja , een kamer heeft hij, en als je morgen weggaat is er nog niemand, dus laat de sleutel in de deur zitten het gebeurt toch zeer regelmatig dat ik boven een pizzeria slaap en dat er s nachts verder Nieman aanwezig is. Vanavond voor T eten en de kamer betaald, dus morgen kan ik gewoon weggaan als ik klaar ben. Het ws weer mooi vandaag met veel stenigen en dalen.

weer zien wat er morgen gebeurt.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nanda:
    13 mei 2019
    Blij dat je vandaag lekker hebt kunnen doorstappen en dat de voorspelde waterval is uitgebleven. Ga je nu weer wat vlakker lopen? Zo te zien wel op het kaartje. Ook dat ze aan pizzerias geen gebrek hebben. Bijzonder hoor dat je vaak alleen in zo'n gebouw zit. Als je weer thuis bent moet je (bijvoorbeeld) het journaal op een italiaanse zender kijken...hou je de taal bij. Neem vanavond maar weer een klein slokje dropshot voor je keel en morgen weer veel plezier. Grote stad hoor Verona. Ben benieuwd hoe je loopt. Slaap lekker zo kus van ons.
  2. Sjieuwke en Jan Willem:
    13 mei 2019
    We zagen vandaag op de tv de straffe wind die de Girorenners moeten trotseren. Dat is niet mis. Hopelijk heb jij minder wind, want dat is afzien. Ook hier een aardige bries, maar nog wel tegenaan te fietsen. Vandaag 2x de brug moeten " bedwingen". Heen wind mee en terug er tegenin. Wel vanmiddag lekker een uurtje op het balkon gezeten in de zon. Heerlijk. En het wordt steeds beter in de loop van de week. Super. Via Anneke gehoord dat het app van Janny Oostveen is verkocht. Dus nieuwe buren. Geen idee wie of wat. Portiek 1 vernieuwt. Is ook wel weer goed. Welterusten en morgen gezond weer op🤗