Wandel dag 62, 22,5 km en nog 4 km in de stad

14 mei 2019 - Verona, Italië

Vanmorgen wakker geworden boven de pizzeria. Geen ontbijt vandaag. Maar de boodschap : laat de sleutel maar in de binnenkant van de voordeur zItten, dan kan je weg. Wij zijn niet zo vroeg, dus geen ontbijt. Dus sleutel in de deur en ik naar buiten. Het tuinhek was op slot en hoe kom je dan naar buiten. Even rondgekeken waar wat mogelijk was en toen ontdekte ik dat de oprijlaan van het parkeerterrein niet afgesloten was. En zo kon de nieuwe dag beginnen. Een heel klein ongelukje. Een van de kralen snoeren bleef in het hek hangen. Dus nu is het strengetje met Finn zijn naam stuk. Ik heb nog het een en ander terug kunnen vinden. Maar een letter N is weg. Twee keer met een oudere heer een gesprek gevoerd. Het gaat steeds beter. Ih het stadje Bussolengo kon ik ontbijten, maar dat was al 8 km op weg. Een cappuccino en een lekker warme tosti, nadat ik onderweg mijn laatste banaan had opgegeten. Water gekocht en dan weer op weg naar Verona. In Verona aangekomen ging ik op zoek naar het hotel waar ik geboekt heb. Op een plein voor een kerk hoor ik ineens naast mij: oh wat leuk mijn eerste echte pelgrim die ik tegenkom. Dat was voor mijook zo. Een jone dame uit Taiwan, die vanuit Hongarije en Slovenië naar Italië was gelopen. Ze gaf maar 20 euro per dag uit. En alle was berekend. We maken een praatje en ondertussen lopen we naar mijn hotel.   Ik vroeg haar of ze het leuk vond om samen wat te drinken en dus gingen wij nadat ik mijn rugzak in mijn kamer had gebracht, de stad in. We hebben ergens koffiegedronken. Deze Taiwanese sliep als een echte pelgrim. Soms op een paar bij elkaar geschoven kerkstoelen. We hebben onze ervaringen gewisseld en zij had de waterlast wel meegekregen , ik niet.

in dit hotel is er een waterkoker en drinken en broodjes voor T ontbijt. Toen de Taiwanese dame weer verderging ben ik naar de fruitschalen in een smal straatje gegaan. Vanavond geen pizza, maar gezond fruit en een cappuccino op mijn kamer. Prima geregeld zo en ook nog fruit mee voor morgen .morgen ga ik beginnen aan het traject Verona naar Bologna, 125 km . En dan zien we wel weer

1. Sjieuwke en Jan Willem:
    14 mei 2019
    Grappig zo de deur achter je dicht te doen en je weg te vervolgen. Wij zijn gewend als je een hotel boekt dat dat mèt ontbijt is. Dan is 8 km verder pas ontbijt wel even afzien. Gelukkig nog dat je een banaan mee had. Wij hadden ooit bij de 90 jarige verjaardag van mijn moeder een etentje en overnachting in een hotel in Holten, waar de barman op een gegeven moment tegen de " doorzakkers" zei: ik hou het voor gezien. Willen jullie opschrijven wat jullie nog drinken en het licht uitdoen als jullie naar bed gaan. Was wel bijzonder en een aparte ervaring. Zo kon het dus ook in Holten.
  2. Nanda:
    14 mei 2019
    Wat leuk dat je je eerste pelgrim bent tegengekomen en gezellig om samen jullie ervaringen uit te wisselen. Fijn ook dat je al een hotel had gereserveerd, je had dus rustig de tijd om lekker een bakkie met haar te doen. Ahhh wat jammer van het kettinkje, gelukkig heb je zijn naam nog aardig compleet. Ik dacht vanmorgen ook al dat ik te weinig fruit eet. Heb dus lekkere aardbeien gekocht. Toen straks ook nog een appeltje gegeten (of telt een klein appelpuntje bij de koffie niet mee 😉). Heb je het balkon van Julia nog gezien in Verona? Misschien word je morgen wel wakker gezongen door je lief als verassing hahaha. Keek net ff op internet maar mooie stad hoor. Werelderfgoed. Fijn dat je morgen wel een ontbijtje hebt, gevuld op stap is beter. Goed dat je altijd nog wel wat te eten in je rugzak hebt. Nou welterusten voor zo, misschien nog een klein nipje voor de keel?, en morgen veel plezier en een mooie route. Kus van ons
  3. Harry Mijland:
    15 mei 2019
    Als ik zo op de Google maps kijk, kom je vanaf Verona tot Rome door of langs allemaal schilderachtige historische stadjes. Mantua, Modena, in Toscane... Mooie route lijkt me dat Gerry. Geniet er van.