Wandel dag 60, 17,5 km

12 mei 2019 - Rialtobrug, Italië

Net een heel verhaal geschreven maar voor het opslaan lag internet eruit en mijn verhaal ook. Dat zal wel door de storm komen. Ik sliep vannacht boven een pizzeria. Een klein 2 sterren hotel, maar een brandschone prima kamer met een lekker bed en een eigen douche en wc. Beneden gekomen is er al een heel aardige dame aan T schoonmaken en zij vraagt of ik ontbijt wil. Ik mag kiezen. En dan brengt zij door haar zelf gemaakte nog warme appeltaart en een vers croissantje met abrikozen jam. En koffie en vruchtensap. Lijkt wel een 5 sterren hotel. Dan op pad, na een poosje begint het harder te spetteren en het regenjack en de hoes om de rugzak gaan aan. Ik zie een weg met een brug naar de overkant op mijn kaart. Maar als ik het weggetje ben afgelopen staat er een groot bord verboden toegang voor de brug. Eerst ook maar de regenbroek aan en dan weer terug naar de hoofdweg. Het begint steeds harder te waaien maar we hebben de wind in de rug. We? Ja , sinds Bolzano reist er een jong schaapje met me mee. Hij heet Lamm knopf im Ohr. We hebben een deal: : ik drink en hij is Lamm. Hij zit aan mijn rugzak en we houden  hele gesprekken. Nu moet hij in het regenjack. Het stormt nu en als ik een brug overga moet ik me aan de railing  vasthouden want ik waai bijna weg. Het blijft steeds afwisselend even droog en dan weer regen. Gelukkig hebben we wind mee.

Er komt een drietal aanlopen waarvan er 1 in een korte broek loopt. Ze stoppen en we maken een praatje in T Engels. We gaan op de foto en dan weer verder. De korte broek is duidelijk een gids en reisleider. Ik besluit vroeg een slaapplek te zoeken want na even wat minder wind trekt de wind toch weer aan. Ik zie een schild met een bed en verder op  een dorp. Linksaf en tot mijn verbazing is er direct na de bocht een albergo genaamd Olive. De eigenaar komt net naar buiten en vraagt wat ik wil want ze gaan dicht. Een kamer voor 1 nacht en dat kan. Hij loopt mee naar boven. , laat een mooie maar ouderwetse kamer zien en zegt dat zijn restaurant dicht is. Maar 50 meter verder kan ik eten. Eerst nog even beneden een Cappuccino gedronken en toen naar de mijn kamer. Vanavond een pizza gegeten die ik niet zo lekker vond maar ik weet inmiddels dat het aan mij ligt. Ik nies en voel me verkouden worden inclusief zere keel, oren en benauwd. Morgen maar even laten uitwaaien . Dat zat er natuurlijk gisteren ook al. Ik heb toen ik bij de buren ging eten heel goed onderzocht hoe ik naar buiten maar belangrijker weer naar binnen kon komen. Ik herinnerde mij dat er mensen de nacht buiten doorbrachten omdat ze er niet meer in konden komen. Maar ik ben weer op mijn kamer en drink een zelfgemaakte dropshot, goed voor de verkoudheid en lekker. Heb ik niet zelf gemaakt maar mijn lief heeft dat gedaan en gelukkig was ik er zuinig mee. Ik hoop dat het morgen minder waait en dan ga ik richting Verona.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Corrie en Lex:
    12 mei 2019
    Schattig schaapje. Hoop dat je de verkoudheid er morgen uitloopt.
    Alleen al die verschillende hotelkamers en bedden zijn al een mooie fotoserie.
    Hier wordt het weer weer mooier.
    Vanmiddag mijn moeder en 3 zussen met aanhang op bezoek gehad. Een paar van hen had mijn nieuwe huis nog niet gezien.
    Was gezellig. Nu nog even een avond rondje met Lex en dan naar bed. Welterusten. Hoop dat je lekker slaapt.
    Corrie
  2. Gerry Rijsterborgh:
    12 mei 2019
    Wat zal Lex blij zijn geweest. Ik kon altijd horen wanneer je moeder kwam, want dan reageert Lex heel blij. Leuk zo N nieuw huis laten zien. Ik hoop dat jij en Lex daar lang en met veel plezier wonen. Weer een park bij de deur is voor Lex natuurlijk al een schot in de roos. Welterusten en morgen weer een fijne werkdag
  3. Sjieuwke en Jan Willem:
    13 mei 2019
    Hopen maar dat je verkoudheid door de dropshot minder wordt. Het heerst blijkbaar. Ik heb ook ruim 2 weken flink gehoest en ben er eigenlijk nog niet vanaf. Het weer gaat de goeie kant op hier. Vanmiddag al een poosje op het balkon kunnen zitten en dan is het goed toeven in de zon. Heerlijk. Je kamer ziet er top uit. Hopelijk slaapt je bed ook lekker en kun je morgen uitgerust weer aan de wandel.
  4. Nanda:
    13 mei 2019
    Die oren van die koe, wat een geweldige foto 👍.
    Ik hoop dat je heerlijk slaapt en uitgerust weer op pad kan morgen. Zag net het journaal en het weerbericht voor morgen dat is niet best daar. Heel veel regen, doe maar voorzichtig en stop Lamm maar diep weg. Doeggg
  5. Marijke:
    13 mei 2019
    Hoi Gerry, prachtige verhalen weer de afgelopen dagen. Niet ziek worden daar. Dat kan je niet gebruiken. Veel succes met het vervolg.
  6. Gerry Rijsterborgh:
    13 mei 2019
    Hoi Marijke, ziek worden is niet fijn maar ik hebtoch het relatiefeschenkje van Hohannes gekrwgen. Hin beldezaterdag dat hij keelontsteking had gekregen nadat hij bijninwas geweest. Ik dacht nog evengwtmis te lopen maar mag nu ook deze pret beleven. Geen probleem gewoonop weg naar Verona. T is heel leuk zoveel reacties te krijgen , ik kan e niet eens allemaal beantwoorden. Doe de groetenaan alle bekenden en een fijne maandag.