Wandel dag 57, 22, 5 km en 5 km in de stad

9 mei 2019 - Trento, Italië

Gisteravond regende het en naar het pizzarestaurant moest het regenjack aan. Vanmorgen hingen er om de bergtoppen dikke donkere wolken. Maar het was droog en later scheen de zon.Ontbijt met de B&B eigenaresse, die veel wilde weten maar ook Vertelde. Ze zei dat ik wel lekkere broodjes moest maken voor onderweg want als er geen winkel komt heb ik niets te eten. Ze haalde een papieren zak en een plastic tasje. Een banaan mee en 2 broodjes.. Vorig jaar was er een Nederlands echtpaar geweest, ook lopend . Ouder dan ik maar ze liepen in de warme tijd. En wat hadden ze daar een last van. Daarom ben ik 1 maart gestart. Vandaag was het meer dan 10 graden warmer dan gisteren. Al snel gingen de fleece Polly en de thermowandelbroek uit. Later ook het vest. In de zon is het al best warm maar zodra de zon weg is of je loopt in de schaduw dan is het nog wel fris. Het was weer mooi en afwisselend en flink doorgelopen. Smiddags kwam ik vrij vroeg een hotel tegen wat ik met grote korting kon boeken. Rugzak in de kamer en met de kleine rugzak de stad in. Ook bij dit hotel geen avond eten. Dus in een klein winkeltje yoghurt, broodjes , lekker beleg en te drinken gekocht. In de hotelkamer de tv aangezet en heerlijk gegeten. Voor het Italiaans is het goed om tv te kijken want dan komt er weer van alles terug. Straks douchen en eens zien of er nog een film op tv is die ik kan volgen.

1. Sjieuwke en Jan Willem:
    9 mei 2019
    Een aardige tippel heb je gemaakt. Misschien lig je nu wel lui naar een spaghetti western te kijken. Hier vandaag stukken beter weer dan verwacht. We hadden vrienden op bezoek die de fietsen maar thuis hadden gelaten vanwege de weersvoorspelling. We zijn via een expositie in de Pauluskerk in Breukelen van Atelier Buitengewoon nasr Landgoed Zonnestraal in Hilversum gegaan om te lunchen. Heel bijzondere gebouwen, die vroeger dienst deden als sanatorium voor tbc patiënten. Heel apart. Daar wat gewandeld en tenslotte de dag afgesloten met een lekkercsurinaams etentje bij ons favoriete restaurant Sweetie in Utrecht. Vanavond begon het pas te druppelen, dus had de weersvoorspelling het helemaal mis🤣. Maar zo was het ook een geslaagde dag.
  2. Gerry Rijsterborgh:
    9 mei 2019
    Wel fijn zo n onverwacht goede dag qua weer en daardoor ern heel andere daginvulling . Wel een verrassende met zeer verschillende dingen. En dan gezellig met vrienden. Morgen maar weer afwachten wat voor weer je krijgt. Hier is het bijna zomers en alle bomen en struiken zitten in het blad. De kadtanje bloeit al. Wat dat betreft bof kk wel dat alles buiten zo mooi fris groen is. Weer de hele dag naast de rivier gelopen. Die stroomt snel, waar al dat water toch vandasnkomt? Ik zie nu weinig sneeuw meer en de bergen zijn beduidend lager. Ik heb maar even tv gekeken e. Heb er al 2 uur slaap opzitten.
  3. Nanda:
    10 mei 2019
    En wederom zie ik na 3 uur nog mijn bericht niet staan. Geen flauw idee of die nog verschijnt en anders krijg je er 2. Raar hoor.
    Het was hier vandaag ook best warm als de zon er door kwam. Was bij me moeder in het verzorgingstehuis, daar is het altijd al warm 😊, maar helemaal toen ik naar dr ondergebit liep te zoeken die ze kwijt was hahaha. Gelukkig na 3 kwartier gevonden. Iemand had toch dr bed verschoond. Gelukkig was het bedrijf nog niet geweest dus we vonden hem tussen de lakens.
    Je hebt weer mooie foto's gemaakt. Mooi om langs de rivier te lopen. Lief trouwens dat de eigenaresse vanmorgen bij je zat. Dat is toch wel een beetje een b&b...gemoedelijk. Ik hoop dat je morgen droog weer hebt. Ze zeggen dat het híer volgende week wat warmer gaat worden. Heb vanavond dus die heerlijke sjaal van jou ff op de hand gewassen die kan tot de herfst wel de kast in. Nou de regel van het vorige bericht over lekker tv kijken kan ik nu wel achterwege laten 😂. Slaap lekker verder en voor morgen weer veel plezier. Kus