Wandel dag 51 , 12 km en 2,5 km rondje dorp

25 april 2019 - Urtijëi, Italië

Prima geslapen in Laijen, de waakhond , een heel lieve , hoorde ik nog al eens blaffen want alle boeren uit Laijen hadden gisteravond jaarvergadering. Er werd gespeecht , gedronken en gegeten en veel geapplaudisseerd. Bij iedere agrariër die naar huis ging moest de hond even blaffen want het slaapadres was vlakbij het Gasthof waar vergaderd werd. De poezen stonden vanmorgen al voor de deur te mauwen en zo werd een nieuwe dag opgestart. Na een eenvoudig maar heel lekker ontbijt met super lekkere koffie naar buiten. Het leek wel of alles vannacht gegroeid was en veel groener na de flinke regenbui van gisteravond.ik wil via de oude poststeig naar Pontives lopen en dan langs de bekende weg naar Residence Magdalena.want daar ga ik meer dan 1 week verblijven. Meer dan een week omdat ik al op donderdag aankom en niet zoals de rest van mijn lieve club op zaterdag. Het was nog wel een stevige wandeling met het eerste stuk, 7 km, alleen maar steigen. Daarna naar beneden en wat heb ik genoten van bekende paden, ik hoorde de vogels fluiten en een koekoek roepen. Na Pontives, het hotel is dicht, kom ik bij het gemeente bord van Ortisei. Na bijna twee maanden lopen, loop ik de gemeente binnen waar ik al zo vaak ben geweest dat dit mijn tweede thuis is. Ik app dan ook : bijna thuis. Door de achteringang kom ik naar boven en zie meteen Paul, die meteen begint te vertellen en vraagt of ook de laatste dag lopen goed ging. Daarna komt Caroline enthousiast naar buiten en als oude bekenden, en dat is zo omhelzen wij elkaar. Ze brengt me naar mijn tijdelijke huis en zegt: ik haal je om 3 uur op dan is mijn moeder klaar met haar middagrust en dan jauselen we eenn beetje bij haar.dat betekent dat ik onthaald wordt op drank naar keuze en verschillende soorten brood en beleg. Een beetje vreemd want ze eten zelf niet mee, zij eten vanavond en hebben al gelunched. Gezellig met z N drien even bijgepraat en daarna met de restanten van het eten naar mijn huis. Ik kreeg de restanten mee want vandaag is er een feestdag hier en vrijwel alles is dicht.toch aan T eind van de middag even een rondje dorp, veel is veranderd maar ook veel is nog hetzelfde. Zolang niet geweest, wel 6 of 7 jaar en toch voelt het als thuis zijn. He de spar is wel open. Snel wat boodschappen en een lekker wijntje gehaald. Thuis een lekker maaltje gemaakt met een glas wijn en langzamerhand begin ik te voelen hoe moe ik ben. Misschien omdat dat  nu kan en mag , maar ik moet weer even bijtanken. Met het vanmiddag gekregen buskaartje ga ik toch morgen op stap en er is markt in het dorp. Ik vermaak mij wel tot zaterdagavond maar de tijd mag best even opschieten.

1. Natasja:
    25 april 2019
    Nu lekker even uitrusten en wachten totdat de family compleet is . Geniet met elkaar !!!
  2. Nanda:
    25 april 2019
    Moest bij het begin van je verhaal aan Bor denken...ook altijd een lief blafje bij iedereen. Wat een fijn onthaal heb je gehad. Toch heerlijk om oude bekenden weer te zien. En wat een mooie omgeving. Heb ook nog ff op internet gekeken, echt mooi. Nog 2 nachtjes slapen en dan de rest omhelzen. En dat je moe bent geloof ik. Veel prikkels/gevoelens.
    Voor nu lekker slapen, maar dat zal wel lukken op deze vertrouwde plek en morgen een fijne dag. Doeggg
  3. Sjieuwke en Jan Willem:
    25 april 2019
    Wel heerlijk om gewoon anders dan anders in rust je eigen ding te kunnen doen vóór de invasie. Wij hebben onze wagen bijna volgeladen met koffers, de eerste levensbehoeften voor daar ( stroopwafels, eierkoeken, vlokken etc). Vanavond nog naar de Kom in Nieuwegein geweest. Toneelstuk van de groep Het Volk: is altijd heel bijzonder. Als ze spelen gaan we er altijd heen. Moet je maar eens in de gaten houden. Nou...relax ze de komende week. We wensen jullie een mooie week samen.
  4. Gerry Rijsterborgh:
    25 april 2019
    Dankjewel Jan Willem en Sjieuwke. Bij ons was er vandaag druk app verkeer wat voor kleding er mee moet, met name voor de kinderen. Is dat bij jullie ook? De honden van Geert-Jan en Georgine zijn vanavond naar hun logeeradres gegaan en zo kreeg ik een foto van Jimmy met z N 2 vrienden. Hij heeft er veel plezier. Een goede reis voor morgen en gezond weer terugkomen na een fijne week
  5. Jos:
    25 april 2019
    Tank maar ff goed bij Gerrie.
    Geniet van je dierbaren zaterdag en heb vooral veel plezier

Dikke kus!
  6. Jantien:
    26 april 2019
    heel veel plezier de komende dagen met de familie en een fijne vakantien
  7. Flip Tengnagel:
    30 april 2019
    Hoi Gerry. Het is even geleden, maar heb wel zo nu en dan op Facebook gekeken. Afgelopen dagen jou verhalen gelezen met respect. Want zoals we vooraf al zeiden. Is het een hele onderneming. Jammer, dat ik niet wist van de huldiging bij de brandweer, anders was ik even komen kijken en feliciteren. Hier wat ongemakkelijk met Ria maar mannen het. Afgelopen Vrijdag gedecoreerd als Lid van de Orde van Oranje Nassau. Een geweldige Ervaring. Bedankt voor de bloemen en tot het volgende moment. Jij doet het geweldig. Hou je haaks!