Wandel dag 50, 14 km

24 april 2019 - Lajen, Italië

Vanmorgen niet vroeg opgestaan want waar ikvanavond slaap is maar 10 kmverderop maar wel alleen maar steigend. Een hotel met van alles aan de hand en druk verkeer. De trein gaat bijna onder mijn balkon door en met het raam open lijkt het als hij door mijn bed rijdt. Maar het stoort absoluut niet. In een grote eetzaal zat ik alleen te ontbijten. Wel een uitgebreid buffet en nog de vraag of t in orde is en of ze nog wat kunnen brengen. Dan verschijnen er een nederlandse vrachtauto en twee bussen voor de deur. Er komen even honderd mensen ontbijten. Niet allen waar ik zitalleen te zijn want er is een aparte ruimte voor de busmensen. Er zijn ook veel bussen die hun passagiers hier laten koffiedrinken en wat er allemaal bij hoort. Gisteravond was er een controle van de politie op een tankauto en ze rijden hier af en en aan. De meneer achter de receptie balie kreeg het betaalsysteem niet aan de gang. En zei een beetje boos tegen mij : hij doet het niet. Waarp ik zei: er staat voldoende op de rekening en hij doet het altijd. Met andere woorden los je probleem maar op, ik kan me voorstellen dat je mee wil doen aan voederen van 100 busmensen. Hij werd al zenuwachtig en ik zei nogmaals: hij doet het altijd. Gelukkig voor hem kreeg hij het met  bevende vingers voor elkaar. Betaald, gedag gezegd en op pad. Weer terug over de brug op weg naar Klausen altstadt. Een prachtig plaatsje met straatjes waar je je overbuurman bijna een hand kan geven als je op t balkon staat. Maar om 6 voor half elf gaat de bus naar Brixen. Vroeg voor t museum maar daar is genoeg te zien voor t museum open gaat. Wat rondgekeken en op hetzelfde terrasje een cappucino gedronken . De serveerster knikte ben je er weer. Gewoon even de toerist uitgehangen, inde kerk geweest en een kaarsje aangestoken. Zo mooie kerk en er zo op zn paasbest uitzien daar wil je wel even stilstaan en stiilletjes vragen om een veilige reis. Daarna een ijsje en toen het museum. Toen ik meldde apothekersassistente te zijn geweest had ik een leuk gesprek met de dame die het museum verzorgde. Zij liet mij een aantal heel oude dingen zien en ze vertelde er leuk bij. Het was uitgebreid tijdelijk met een kruidenexpositie. Ik heb twee zakjes gekocht waarvan 1 met erotische kruiden. Ik kreeg ook een recept mee. Ik ben benieuwd, ik denk dat ik deze week maar eens ga koken. Daarna met de bus terug naar Klausen en 7 zware kilometers omhoog afgelegd naar mijn slaapadres. De hond had meer te vertellen dan de mevrouw van het kamerverhurende boerenbedrijf. De poezen sliepen in kartonnen dozen onder t afdak, het eten bij het gasthof ernaast was heerlijk en straks inmijn kamer geen internet mogelijkheden.Morgen naar t vakantie adres . Ik heb er zin in

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nanda:
    Erotische kruiden ?? Mmm 😂😂😂😂😂
  2. Nanda:
    24 april 2019
    Wat een super chique kamer heb je....heerlijk. En wat een rare man bij de receptie....verkeerde vak gekozen.
    Gelukkig heb je verder een gezellige dag gehad en een mooi moment in de kerk. Wat zal je vannacht heerlijk slapen en dromen over aankomende zaterdag en het weerzien morgen met een lieve oude bekende. Weltrusten alvast mop dikke kus.
  3. Gerry Rijsterborgh:
    24 april 2019
    Nee helemaal geen rare man, hij wilde graag de rest van t personeel bijstaan en dan moet er net zo n loslopende rugzak klant willen betalen .ik zag de humor er wel in. Ja wat een fijne kamer had ik alleen die trein door je bed.😀😀😀😀. Ik heb weer genoten van vandaagen ga zo lekker slapen . Welterusten voor later.
  4. Corrie en Lex:
    24 april 2019
    Hier schijnt het noodweer te worden vanavond. Bij jou ook? Grappig dat je regelmatig gesprekjes hebt met dieren.
    Ik kan me voorstellen dat je de voorpret voelt borrelen voor volgende week. Hoop dat je er heel erg van geniet. Nog een klein eindje lopen ervan verwijderd. Welterusten voor straks. Groetjes Corrie
  5. Gerry Rijsterborgh:
    24 april 2019
    Nee hier geen noodweer. Wel aan t eind van de middag regenjack aan en nu regent het behoorlijk. Heel ander weer dan de voorgaande dagen. Ja ik verheug me erg op de komdnde week, ook weer eens wat anders dan de leuke gesrekjes met onbekende maar gewoon met familie dn geliefden. Ik ben en blijf een dieren mens dus eerst met de hond en dr katten gesproken. Ik voer ook regelmatig gesprekken met kippen. Ik knuffel overigens niet met bomen dus er is niets ernstigs aan de hand. Een aai voor Lex en een lieve groet voor jou. Voor later welterusten
  6. Sjieuwke en Jan Willem:
    24 april 2019
    Schrijf ik een heel verhaal, druk op de verkeerde toets en foetsj verhaal. Jammer nou. Hier plenst het aardig. Plantjes blij. Ook hier voorbereiding voor de familieweek: de stroopwafels, eierkoeken, vlokken, frikandellen moeten mee. Grappig toch dat alle buitenlandse familie daar gek op is. Ik vind af en toe een stroopwafel of eierkoek wel lekker, maar dat is het dan. Geen vlokken of frikandellen voor mij. De verdwenen koeltas is weer terecht, dus de frikandellen kunnen mee. Olli verobert er rustig 3 achter elkaar. Morgen nog de laatste dingen aan kant en Adrie de vlag brengen, zodat Willem Alexander ook aan de van Lingelaan een vlaggengroet krijgt.
  7. JW:
    24 april 2019
    Je moet me toch eens vertellen of dat kruidenelixer werkt! 😂
  8. Gerry Rijsterborgh:
    24 april 2019
    Wat een gedoe maar ook voorpret voor zo n week. Dan heb ik het gemakkelijker, bij mij is het te zwaar of t past niet in de rugzak. Ik verzoek thuis: wil je aub meenemen. Misschien werkt dat bij jou ook? Veel plezier
  9. Petra Vernooij:
    24 april 2019
    Erotische kruiden?! 😂😄😍😎Gerry toch! Doe mij ook zo'n zakje!!😇 Geniet ervan!! Veel plezier met je familie!