Dag 8 26 km van S. Piero a Sieve naar Olmo

29 september 2019 - Ripa di Olmo, Italië

Vanmorgen liep ik om kwart voor acht weg bij hotel Ebe. Een echt familie hotel, prima verzorgd in alles en een super lekker ontbijt met echt donker bruin brood. Het was weer mistig maar dan is het lekker fris om te wandelen. Echte Toscaanse foto’s gemaakt. Met cipressen en olmen. Het was een prachtige route  met op de hoogste top van 815 meter een klooster  gesticht in 1084 en nog steeds een veel bezocht punt. Via smalle paadjes helemaal naar boven geklommen en gelopen en foto ‘s gemaakt van het prachtige uitzicht. En ook kwam ik vandaag weer wandelaars tegen die ik bijna elke  dag weer zie. Twee Italiaanse echtparen en een Canadees, naar later bleek. Deze meneer had ik in Monzuno al gezien en de dag erna gevraagd of het wel goed ging. Vandaag zag ik hem wel 4 keer, en bij de derde keer hoorde ik hem bellen met het hotel waar ik ook ik slapen . Hij reserveerde een kamer en zei tegen mij. Dat is een goed adres, ik zou er ook maar boeken. Ik zocht het telefoonnummer op en toetste het in, vaak spreken de hotel mensen heel rap.want er is meer te doen. En dat is lastig als ik moet bellen want dan gaat het soms anders dan ik dacht. Ik vroeg hem wil je een kamer ook voor mij reserveren , en ja dat deed hij met mijn telefoon. Het gaf aan de andere kant wat verwarring want hij belde net toch ook al. Ja dat klopte maar nu belde hij voor een Hollandse dame . Moet het dan een2 persoonskamer worden , vroegen ze. Nee was het antwoord, twee eenpersoonskamers op zijn naam , want hijwist de mijne niet. Het was duidelijk zei de hotel dame. Nu dat gaat straks blijken. We gingen met tot straks bij het klooster uit elkaar en hij ging weer lopen en ik even drinken en eten. Bij het klooster ging hij net weg toen ik kwam en het was tot straks in T hotel. Ik heb de weg gevraagd aan andere wandelaars die hier bekend waren want het pad aangegeven in het boekje kon ik niet helemaal vinden. Maar met hulp was er een mooie route door een uitbreid grasland. Ook zag ik dat de route over de weg via een straatje korter kon. Ondanks dat ik veel later bij het klooster vertrok was ik eerder bij T hotel. Toen bleek dat ze het niet hadden begrepen, hoe heet de meer die belde? Ja, dat wist ik niet, maar een kamer was geen probleem. Ik kreeg een sleutel en Ze schreven me in. Toen kwam de Canadees binnen, die voor mij gebeld had. Toen wisten ze weer hoe het zat. Ik moest mijn kamersleutel inleveren en kreeg weer een andere sleutel.  De route over de weg bleek veel langer dan mijn route. Ook de 2 echtparen waren in T hotel. Zij aten met z N vijven, ik kan het Italiaans in een volle eetzaal en met 6 personen aan tafel toch niet volgen, dus ben ik aan mijn tafel blijven zitten.. Er zaten Duitsers naast mij aan een tafel die geen Italiaans spraken en de hotelmeneer geen Duits. Met wat hulp kwam er een lekker maal op tafel bij de Duitse motorrijders.

nog even een praatje gemaakt met de 5 aan de Italiaanse tafel en ik ben naar boven gegaan want het kostte vandaag veel energie om weer zoveel kilometers steigend en dalend af te leggen.

Morgen loop ik van Olmo naar Florence, dat zijn minder kilometers.

1. Corrie en Lex:
    29 september 2019
    Je hebt een flink tempo. Leuk dat je steeds dezelfde mensen tegenkomt.
    Ik ga nu nog even met Lex de regen in en dan lekker naar bed. Pup is weer terug bij mijn zoon. Lex en pup worden voorzichtig vriendjes al vindt Lex haar wel erg onrustig en springerig. Maar als ze dan, moegespeeld, tegen Lex aan kruipt voor een dutje, ziet het er wel heel lief uit.
  2. Sjieuwke en Jan Willem:
    29 september 2019
    Weer een bijzondere dag zo te lezen. Mooi dat je vaak weer dezelfde mensen tegenkomt. Dat geeft vast een saamhorigheidsgevoel. Mooie Toscaanse foto's met prachtige luchten. Vandaag hier niet helaas. Alleen de diehards waagden zich buiten bij Bas en Joke onder de partytent op het feestje van Bram😂. Bram was echt het feestvarken en hij mocht op de tafel staan toen we hem toezongen. En uiteraard was er een Paw patrol taart🤩
  3. Natasja:
    Aan ontmoetingen ligt
    Het niet ... mooi hoor ,slaap lekker en op naar morgen
    Gr van mij
  4. Nanda:
    29 september 2019
    Wat een mooie foto's heb je gemaakt, schitterende natuur. En zo te zien heb je heerlijk weer. Hier de hele dag grijs en regen. We zijn er niet uit geweest alleen vanavond naar de bioscoop. Alle tijd dus vandaag om me te irriteren aan een pc die steeds traaaager werkt, maar ook om een heerlijke kippensoep te maken 😊. De wasmachine deed ook raar en de tv stoort als een gek. Morgen maar is wat telefoontjes plegen. Nee dan heerlijk wandelen en genieten van het mooie Toscane. Gezellig dat je steeds dezelfde mensen tegenkomt. Allemaal met hetzelfde doel en dat je elkaar helpt. Dat gaat dan ook eerder vanzelf. Ben benieuwd hoe Florence is morgen. Heel veel plezier daar en weltrusten voor nu. Doeggg 😚
  5. Anita:
    1 oktober 2019