Dag 70. Heel veel kilometers in de trein

24 mei 2019 - Oosterhout, Nederland

Gisteravond in de trein gestapt en nu weet ik waarom het zo lang duurt om in München te komen. We rijden langs Venetië en langs de Sloveense grens. Er komen politie en militairen aan boord van de trein. Ze controleren veel en kijken in de coupe s. Dan na een lange tijd stilstaan gaan we weer verder. Met vier  mensen in een 6 persoons coupe betekent af en toe een hazenslaapje maar veel wakker. Met een vertraging  van 1 uur bereiken we München en ik ga met de ondergrondse naar station centraal. Daar een kaartje gekocht voor het traject München naar Arnhem met overstappen in Frankfurt. Alweer vertraging maar op tijd in Arnhem voor de stoptrein naar Dordrecht , die ook stopt in Gilze Rijen. Ik vraag op het station in Arnhem waar de stoptrein is en hoe je moet inchecken als je al in het station bent vanuit de ICE trein. De meneervqn de NS zegt dat mijn trein op perron 6a is en dat daar een incheck paaltje is. Ik. Naar het perron en check in. Ik controleer nog of het systeem inchecken vermeld en ja het gaat goed. In de trein zitten twee dames en we maken een praatje. Dan komt de conducteur, hij kijkt mij streng aan en zegt : weet u zeker. Dat u ingecheckt hebt. Oh help, ja zeg ik , ik heb het nog gevraagd aan uw collega op het station. U hebt niet ingecheckt en dat betekent kosten van een kaartje en 50 euro boete. Maar zegt hij , ik ga bellen met het station Arnhem en erover nadenken. Ik zeg nog kijk hier is mijn vervoersbewijs van München naar Arnhem. U denkt toch niet dat ik dat laatste stukje onbetaald wil reizen. Ik kom AO terug mompelt hij nog. En ja hoor hij komt weer terug en zegt:mevrouw uw verhaal klopt, bij T volgende station stapt u uit het checkt in bij het juiste paaltje, dan checkt u uit bij Glize Rijen en u krijgt geen boete. Wel moet u de Arriva bellen omdat u ingecheckt heeft bij de bus maar daar niet uitgecheckt. Dat is lief van hem en het scheelt veel geld. Bij het station Oss heb ik ingecheckt. Dan na anderhalf uur is daar station Gilze Rijen. Ik stap uit , loop langs het uitschenken en het station uit. Daar staat met een grote glimlach en een warm welkom mijn lief en ik ben weer terug. Eerst even bijkomen van 26 uur in de trein en dan genieten van samen en bij elkaar zijn. Na de zomer vakantie dus ook na de vierdaagse ga ik weer terug naar Modena  om het tweede gedeelte van mijn wandeltocht te beginnen, want het is nog niet klaar en af. Eerst genieten van thuis   en morgen ochtend uitslapen.

Mijn hartelijke dank voor al jullie leuke, lieve , fijne en hartelijke reacties. Daardoor is deze wandeltocht nog meer bijzonder geworden dan hij al was en was er iedere keer even een stukje thuis wat soms wel heel ver weg leek. Ik hoop dat wanneer ik weer verder ga , jullie weer zo fijn en hartelijk met mij meeleven. Dankjewel allemaal en tot gauw.

1. Nanda:
    24 mei 2019
    Welkom thuis 😊. Wij hebben genoten van al je verhalen, iedere avond keken we uit naar een pling 🎵...jaaaa de buuf. Het is voor ons nu even afkicken van je gezellige avonturen, maar voor jou heerlijk weer thuis bij je geliefden en lekker bijkomen en opladen voor het laatste traject naar Rome. Maar eerst uitrusten en genieten van alle leuke gebeurtenissen die komende tijd op de agenda staan. Dikke kus van ons 💋.
  2. Jos van Nieuwenhoven:
    Hey avonturier,
    Welkom thuis.
    Jos x
  3. Marijke:
    25 mei 2019
    Hoi Gerry, ik heb genoten van al je prachtige verhalen en ontmoetingen onderweg. Geniet weer van het samenzijn met je familie, een fijne zomer gewenst, veel succes met de vierdaagse. Dat is een eitje voor je vergeleken met wat je nu achter de rug hebt. Na de zomer als jij je tocht weer voortzet ga ik je zeker weer volgen. Hartelijke groetjes
  4. Natasja:
    25 mei 2019
    Welkom thuis , geniet van het samen zijn met iedereen 😘🍀
  5. Jantien:
    25 mei 2019
    welkom thuis en geniet weer van je liefjes en je kinderen en kleinkinderen en ik ga je zeker weer volgen ik geniet zo van je verhalen en veel plezier bij de vierdaagse. misschien ook een dagelijks berichtje van je wandel belevenissen bij de vierdaagse. groetjes jantien
  6. Sjieuwke en Jan Willem:
    26 mei 2019
    Welkom terug weer Gerry. Ik zie je snel weer. Nu nog in Leeuwarden met mijn vriendin. Weekendje sightseeing, shoppen en ander leuks. Zo nog als afsluiting een massage en dan zit het er weer op. Tot snel ziens. Wel mooi rond getal 70bwandelsagen👏