Wandel dag 69, 17,7 km , 58 km per bus. En de giro!!!

23 mei 2019 - Bologna, Italië

Vanmorgen vertrokken uit Carpi, eerst het mooie oude centrum bekeken en in de kerk geweest. Toen op het centrale plein koffie uit mijn blauwe mokje en eens kijken hoe ik naar Modena ga lopen. Het is prachtig weer en zittend op het bankje maak ik een praatje met een Italiaanse heer. Dan is het tijd om te gaan lopen en via een laatste bakje koffie en een broodje loopt ik Carpi uit. Het pad loopt langs een drukke weg en eigenlijk is dit te gevaarlijk om zo te wandelen. Na 17 ,7 km zie ik dat er toch nog wat kilometers af te leggen zijn en dan het meeste buitenwijken wegen. Daarom pak ik de bus en rijd Modena binnen. Bijna bij het busstation zie ik de tentjes van de dagetappe van de giro. Ik besluit om daar maar eens te gaan kijken. Het is er al behoorlijk druk en ik loop langs het parcours. Op een verhoogd stukje heb ik 800 meter voor de finish een prachtig uitzicht naar beide kanten. Samen met een Italiaans echtpaar waarbij de heer ervan iets verderop ging staan met de andere mannen met verstand van wielrennen. Wij, vrouwen blijven op onze plek er ontstaat een gezellig gesprek overkleinkinderen, wielrennen, mannen en van allerlei andere dingen. Ze helpt me om twee pakketjes rose van de giro te kopen en we delen de snoepjes in haar tas. Dan na twee uur wachten grijnzen wij naar elkaar: zo nu een halve minuut kijken en dat was het dan. Veel plezier. Mooie foto s gemaakt en daarna namen we afscheid. Het is wel uniek dat ik hier precies op tijd ben beland en dit hele circus in de stad bekijk. Ik zie dat het parcours meteen volloopt met kijkers, fietsers en al de eerste auto. Een zwarte lucht nadert razend snel. De hoop hier een hotelbed te vinden is uitgesloten omdat al de giro heren en dames ook hier overnachten. Op naar T station, een treinkaartje uit de automaat en met de trein naar Bologna. Wat ga ik doen , morgen de stad bekijken en eens informeren wanneer de trein naar huis gaat. Bij aankomst in Bologna blijken er in de buurt van T station zeer dure hotels te staan en informatie bij de internationale desk leert dat de trein naar München s avonds om kwart over tien rijdt. Wat als ik nu eens op trein stap en Bologna bewaar voor de tweede etappe. Het is nu half negen . Ik bel met mijn lief en de beslissing die avond nog op de trein te stappen is meteen genomen. Ik regel met enige inspanning een kaartje voor de trein naar München en hoor dat die vanavond om 22.57 vertrekt en 20 minuten vertraging heeft. Aankomst München 8.15 uur. Daar weer verder regelen voor de verdere reis. Om kwart over elf vertrekt de trein en ik zit er in. Best fijn , op weg terug .

1. Marijke:
    23 mei 2019
    Gerry, top gedaan. Wat heb jij fantastische wandelingen gemaakt en mooie ontmoetingen en gesprekken onderweg gehad. Nu lekker naar huis en zodra je het restant naar Rome gaat lopen volg ik je wel weer.
  2. Jos:
    Goeie terugreis Gerry. Tot snel
  3. Sjieuwke en Jan Willem:
    23 mei 2019
    Volgens mij is dit verhaal van ietsjepietsje eerder dan van vandaag?! Moet ik toch nog even een laatste printje maken voor de benedenbuurvrouw. Wel een ervaring zo'n aankomst van de Giro. Ik heb het ooit het peleton van de Tour de France voorbij zien razen in Frankrijk, toen ik daar een jaartje woonde bij mijn oom en tante. Het was zoef zoef en voorbij. Zo snel. Maar wel een ervaring. Vandaag stemdag. We gaan a.s. maandag weer stemmen tellen. Leuk om te doen. Maar eerst mijn jaarlijkse weekendje weg met mijn vriendin naar Leeuwarden dit keer. Daar is vrijdag en zaterdag het Fries straatfestival. We gaan het beleven. Bijna weer thuis Gerry. Wel weer fijn dat onze overbuuf er weer is.
  4. Mc van Engelen:
    24 mei 2019
    Gerry petje af, ik heb genoten van je verhalen
  5. Tineke Brand:
    24 mei 2019
    Hai Gerry, fijne terug reis....je hebt een pracht reis erop zitten en schoon gelijk dat je Bologna bewaard voor de 2e etappe!!
    Heb genoten van je reis verslagen ...kijk nu al uit maar deel 2😘