Dag 6 19 km van Madonna dei Fornelli naar Passo della Futa

27 september 2019 - Monte di Fo', Italië

Vandaag ging het lopen prima, het ritme is er weer. Het hotel vannacht was prima en vanmorgen met het ontbijt weer heet water meegenomen zodat mijn blauwe mokje weer van pas kwam. Grappig dat ik op mijn tocht toch weer mensen zie die ik eerder zag. Een Italiaanse heer die ik 2 dagen geleden in de eetzaal zag. We hebben even met elkaar gesproken en hij zei mij ook te hebben gezien. Ik ben nu in een hotel wat een eindje van de route af ligt. (   2,5km)  van het eindpunt van vandaag , uit het boekje van de etappe uit het via degli dei, was al duidelijk dat het hotel en de camping al dicht zijn. Kennelijk zijn ze dat hier wel gewend want toen ik het hotel belde , gaf de hoteleigenaresse aan dat er een kamer vrij is en dat ze me bij het etappepunt kwam halen. Nog geen 10 minuten later komt ze aangereden en ik werd heel luxe naar T hotel gereden. Ze wees onderweg nog even hoe ik morgen weer snel terug kan zijn op het pad. Ikhoop zondag in Florence aan te komen.. er was een groep Italiaanse jongeren die ook hetzelfde lopen e N zij passeerden mij waar je net over een boomstronk moest klimmen. Een van de mannen zei. Une mano? Hij vroeg zeer galant of hij mij een hand kon geven om er over heen te klimmen. Zijn die grijze haren toch ergens goed voor. Ik zag ze onderweg nog een aantal keer en nu slapen ze op het zelfde adres maar dan in tentjes. Een van de meisjes heeft een blaar en liep niet lekker . Ik heb aangeboden om het straks te tapen, als ze gedouched heeft. Dat wil ze wel.Het was vandaag eerst zonnig en toen mistig. In een dicht bos was het zelfs donker en nu is het begonnen te miezeren. Binnen in T hotel is geen bereik, ook niet voor de telefoon , ik zit nu bibberend buiten te schrijven wat het het is hier s avonds best koud.

al met al weer een fijne dag , zeker nu ik het hoogste punt van de Apennijnen heb gehad. Wat was dat laatste stuk naar het topje steil maar wel heel mooie natuur. Ik ben benieuwd wat morgen weer gaat brengen. Ik ben heel blij met alle leuke en lieve reacties die ik vaak midden in de nacht lees omdat ik redelijk vroeg naar bed ga en dan s nachts wakker wordt. Hier is in dit hotel geen bereik binnen, ook niet voor de telefoon.

1. Corrie en Lex:
    27 september 2019
    Hoi Gerry
    Wat een mooie dag weer en wat heb je een eind gelopen. Waaronder klimmende delen. Ik vind het al goed van mezelf als ik over mijn dagelijkse 8 km heen ga. Zonder bereik in je hotel lees je dit misschien morgen pas.
    Ik zit na mijn werkweek en de wekelijkse boodschappen weer binnen (haha simpel met de Lidl naast de deur) lui op de bank met een broodje. Lex aan mijn voeten.
    Ga je Florence echt bezoeken of ga je de volgende dag meteen weer door? Nou, ik lees het wel. Slaap lekker vannacht.
    Groetjes Corrie
  2. Sjieuwke en Jan Willem:
    27 september 2019
    Een digitaalloze avond en nacht overleef je vast wel. Lekker rustig na weer een inspannende maar mooie dag. Mooi dat het zo geregeld is dat je opgehaald kon worden. Ook in Italïe loopt het seizoen af en zal er veel dicht zijn. Wij zijn al weer helemaal gewend thuis. Net wel even de foto's op de PC bekeken. Vooral blauwe luchten. Hier wordt het herfst. Volgende week naar de 13 graden. Brrrr.....Dus geniet van het nog mooie italiaanse weer.
  3. Nanda:
    28 september 2019
    Wat lief dat je opgehaald werd. Je komt echt veel aardige mensen tegen. Maar ja zelf ben je precies zo. Fijn voor dat meisje dat er een ehbo-er in de buurt is. Hopelijk loopt ze morgen weer wat beter anders word het een lange trip. Ik vind dat je best snel gaat als je zondag al in Florence wilt zijn. Hopelijk is het morgen weer zonnig. Dat loopt lekkerder en op de foto's komen de vergezichten er dan mooi op. Veel plezier weer morgen 😚
  4. Nanda:
    28 september 2019
    Trouwens op internet een paar reisverslagen gelezen van mensen die ook deze weg van de goden naar Florence hebben gelopen. Glibberig, steil en zwaar. Maar daar ben je inmiddels zelf ook achter. Heel veel respect voor je.
  5. Jantien:
    28 september 2019
    Gerry, wat maak je toch leuke dingen mee en wat een aardige mensen kom je onderweg tegen, galante jongelui, aardige eigenaren die je komen halen om je naar je slaapplek te brengen. Geniet maar lekker en hopelijk blijven de komende dagen zulk mooi weer.
  6. Jos:
    28 september 2019
    Tjong Gerry wat ben je weer goed bezig. Leuk om je belevenissen weer te lezen. Ook leuk te lezen welke mensen je allemaal ontmoet. Doe voorzichtig en geniet ervan.