Dag 5 13 km

26 september 2019 - Madonna dei Fornelli, Bologna, Italië

Om half acht vanmorgen liep ik buiten. Prachtig weer en nog wat nevel. Buiten het stadje ging het meteen fors en steil omhoog. Sommige weer blubberig en glad maar het meeste goed te doen. Koffie gedronken uit mijn blauwe mokje en toen ik een tweede bakje koffie gong maken kwamen de de Nederlandse heren van gisteravond om de hoek. Met mijn goedemorgen heren zeiden beiden, ja we hebben u gisteren gezien maar we wisten niet dat u Nederlandse bent. Overigens was ik vanmorgen de enge bij het ontbijt, de andere mensen van gisteravond sliepen kennelijk elders. We maakten een praatje waaruit bleek dat zij gisteren, zonder dat er iets vreemds , geks, of krenkend was gezegd, zij wel degelijk alle gastenin de eetzaal hadden besproken om te zien wie er wandelde en welke nationaliteit zij hadden. Ik bood de heren koffie aan, ik had NG een groen mokje en de dop van de thermosfles. Heb je dat dan, was de vraag . Ja hoor alleen geen melk en suiker. We hebben met zijn drieën koffie gedronken en toen bleek dat de heren beiden n Utrecht woonden en Maarssen wel kenden. Wat is de wereld dan klein. Bart vertelde dat zijn zoon een vriendin had opgedaan in Australië die hij niet eerder kende , maar zij woonde in Nederland slecht 500 meter van hem vandaan. Na de koffie gingen de heren verder. Ze zeiden : we zien je nog wel. Dat was een lachertje want zij haalden mij in, dus lopen ze sneller , wilden verder dan ik vandaag en ik moest mijn rugzak weer inpakken. Ik heb ze dan ook niet meer gezien. Maar het was wel leuk. Veel eerder dan verwacht en ook met minder moeite kwam ik aan N Madonna del Fornelli. Een leuk bergdorp en ik boekte een kamer in het hotel. S middag heerlijk buiten op het terras gezeten en tot mijn verrassing kwamen er steeds meer wandelaars het dorp binnen. Morgen maar vroeg een kamer bespreken  lijkt mij een goede zaak. Het wandelen gaat me al weer steeds beter af, waar ik vanmorgen nog dacht ben ik wel slim bezig , zo alleen op zo N berg en moet ik niet een anderen weg kiezen. Maar gedurende de wandeling bleek dar er veel mensen naar Florence lopen , dus ongezien ergens blijven liggen is niet aan de orde. Morgen dus gewoon weer volgens het boekje op stap. En naar bleek k lig op schema. Is dat belangrijk : nee helemaal niet, maar ik heb een datum waarop ik graag in Rome wil zijn en dat gaat vast lukken..Vandaag heerlijk buiten gezeten met een borreltje van mijn lief. Echt lekker. Daarna heerlijk onder de douche en toen ben ik gaan eten. Dit hotel snapt het helemaal, tenminste wat ik graag wil: krokant gefrituurde kip, heerlijk sappig en een bord vol groente ,spinazie en sperziebonen.  Een toetje, ja graag, ik loop het er morgen wel weer uit en niemand hoort het als ik mopper: metingen met warme chocola. Dat is super lekker. Mat een heerlijk bubbel wijntje erbij , ben ik helemaal tevreden. T klinkt beslist niet als een basic pelgrim maar mij bevalt het wel. Morgen maar weer een suikerloze dag, en dat komt goed.

1. Sjieuwke en Jan Willem:
    26 september 2019
    Prachtige luchten daar. Houen zo. Hier vrolijke plantjes buiten na een bak regen en nog steeds natte boel. Dus geen terras pakken hier helaas. Het is afkicken na de mooie weken in Frankrijk. Die pakken ze ons in ieder geval niet meer af. Weer een bijzondere ontmoeting voor je met de 2 heren, die ook aan de wandel zijn. Hier rustig verder. Vandaag weer voor 't eerst Curves. Nr 1000. Alleen was Anita er niet, dus word ik volgende week " gehuldigd". Bij nr 1001 of 1002: ook goed. Vanavond geheel in de lijn van het weer voor 't eerst zuurkoolstamppot gegeten.
  2. Nanda:
    26 september 2019
    Het ziet er prachtig uit bij jou. Mooie blauwe luchten. Die waren hier vandaag ver te zoeken....helemaal niet. De wandeling met de ouderen in Rijnsweerd (te veel regen) werd een rit naar het tuincentrum voor koffie en gebak. Een hele onderneming voor die mensen maar oké. Grappig dat je de 2 heren nog hebt ontmoet (ook voor JW 😊). Zo is mijn broer ook eens een kennis tegengekomen in Italië. Hoe klein is de wereld. Wij kwamen zondag ook een ex-collega in Alverna tegen...off all places. Maar zo te lezen ga je lekker en als sluiting van de dag een glaasje van Johannes en een toetje met warme chocolade. Hoezo verwennerij, je hebt groot gelijk. Morgenvroeg maar idd een slaapplekje regelen en weer heerlijk wandelen. Veel plezier mop dikke kus van ons.
  3. Corrie en Lex:
    26 september 2019
    Het ziet er bij jou zonniger uit dan hier. Heerlijke herfstregen in Maarssen. Vanavond factuurtjes zitten typen. Vind ik altijd leuk werk. Dit weekend krijg ik de drie maanden oude pup van mijn oudste zoon te logeren. Vaak naar buiten dus.
    Ik wens je morgen weer een fijne wandeling met mogelijk leuke ontmoetingen.
    Groetjes, Corrie
  4. Marijke:
    30 september 2019
    Wat een geweldig uitzicht en een prachtige omgeving.