Dag 30, 10 km van Spoleto naar Spoleto.

21 oktober 2019 - Spoleto, Italië

Vanmorgen werd ik wakker omdat de kachel aanging. Het werd lekker warm in de kamer en de badkamer. Snel mijn kleren op de verwarming gehangen. Douchen, aankleden, opruimen en om 8 uur ontbijt. Weer van allerlei zoete dingen, maar heerlijke cappuccino en fruit voor onderweg. Ook een bekertje yoghurt. En een thermosfles met kokend water. S avonds kijk ik altijd wat de route wordt en ik had al gezien dat slaapplaatsen tussen Spoleto en Terni maar heel dun gezaaid zijn. Er was een mooi weggetje wat veel verderop op de snelweg uitkwam en aan de andere kant van de snelweg het enige hotel. Of doorlopen naar Terni. Om half negen liep ik buiten, vandaag wordt het weer onbewolkt en 26 graden. Nu is het lekker koel en het gaat meteen bergop. Na 4,5 km stopt het weggetje bij een groot hek. Inmiddels ben ik wel handig met de app kaarten maar dit weggetje loopt in de kaart door maar in T echt stopt het gewoon. Dat betekent helemaal terug naar T begin. Wel grappig, , ik loop omhoog en denk net hoger gaat het niet , dat wordt dalen , is het rechtsomkeert en inderdaad dalen . Maar zo schiet het niet op. Eenmaal bijna terug op het begin punt eerst maar eens koffie uit het blauwe mokje en een sinaasappel, die uit het winkeltje niet de snoepende kat. Toen bij een bar wat extra drinken gekocht en besloten naar het hotel te lopen 2, 5 km verderop. Dat is dan maar een heel klein stukje opgeschoten maar wel 10 km gelopen. Bij het hotel aangekomen kreeg ik na allerlei gedoe in de computer de sleutel van de kamer met morgenochtend om 8.15 ontbijt, tot morgen.

Hij vertelde er nog even bij dat het restaurant gesloten is.. eerst de rugzak naar de kamer en met wat te drinken een plekje in de zon gezocht. Morgen is het tot Terni is  ruim 20 km lopen maar dat kan prima. Voor vanavond voor het eten kan ikteruglopen naar de stad of naar het restaurant 900 meter verderop.

In mijn rugzak heb ik nog twee yoghurtbekertjes , een appel en een kiwi. Dat wordt mijn avondeten want de weg waarlangs ik moet lopen zowel naar de stad of  het restaurant is een drukke weg maar zonder verlichting. Het restaurant gaat om 1900 uur open en dan is het al helemaal donker. Savonds eens naar buiten gekeken en besloten niet langs een drukke donkere weg te gaan lopen. Wel vanmiddag weer de was gedaan en opgehangen voor de open ramen in de zon. Morgen maar zo vroeg mogelijk op pad want het wordt een aardig eindje lopen. Net een beker yoghurt en een appel genomen. Een prima kamer en met de noodvoorraad gaat het goed zo.

1. Sjieuwke en Jan Willem:
    21 oktober 2019
    Ohoh...we appten er al over. Je zag de humor er wel van in en je hebt nog de tijd om in Rome te komen, maar je wordt er misschien wat onzeker van aangaande komende weggetjes die ook door zouden moeten lopen. En dan ook nog alleen maar een donkere weg naar het restaurant. Nou ja je had gelukkig nog wat te eten. Morgen weer 3 gangen met een wijntje😘. Succes met de 20 km.
  2. Corrie en Lex:
    21 oktober 2019
    Hoi Gerry
    En zo is elke dag weer anders en weet je van te voren nooit precies wat er (soms letterlijk ) op je pad komt. Morgen een goede wandeling gewenst. Hopelijk zonder verdwalen en doodlopende paden want 20 km is op zich al wel genoeg voor een dag.
    Hier in Spanje bewolkt en 20 graden maar de aangekondigde flinke buien vallen wel maar niet in deze streek. Vanmorgen had ik al ruim anderhalf uur gewandeld met de hond en begon na twee dagen wandelen met hoogteverschillen wat spieren te voelen die ik op de vlakke paden in park Maarssenbroek niet gebruik. Vanmiddag met z'n vieren leuk bergstadje bekeken en door de bergen gelopen door omhoog en terug naar beneden een droge rivierbedding te volgen vol stenen. Een spannende tocht. Prachtige omgeving, natuur, stenen, bloeiende brem en oleander en kuddes met geiten. En veel klauterwerk. Maar nu nog meer gevoelige spieren in heupen en kuiten. Nou ja, bewegen is gezond. Slaap lekker straks.
    Groetjes Corrie
  3. Nanda:
    22 oktober 2019
    Maar goed dat je een klein voorraadje bij je hebt. Morgenochtend lekker ontbijten en voor de zekerheid maar weer wat extra meenemen voor onderweg....toch een eind wat je gaat lopen. Gelukkig heb je nog steeds goed weer, je foto's zien er nog steeds heerlijk zonnig uit. Hier begon de dag met flink veel regen, maar gelukkig later droog. Ik was dus voor een koffie afspraak in Utrecht. Jee wat is het daar anders geworden, maar de koffie was heerlijk. Geen cappuccino maar een megaglas koffie verkeerd met een appeltaartje 😊. Voor vannacht heerlijk slapen en morgen een hele goede wandeldag!
    Dikke kus 💋