Dag 3 22 km
24 september 2019 - Sasso Marconi, Italië
Vandaag gestart in Casalecchio di Reno. De gehele ochtend door de ruige natuur met af en toe prachtige vergezichten. Wat ik niet zo waardeer is het lopen in een soort rivierbeddinkje waar de grond super modderig en ongelijk is. Vettige klei en meestal schuin. Enig idee hoe ik er uitzag om 12 uur. Dikke plakkaten klei aan de schoenen en een modderbroek en vieze handen. Nu ben ik niet vies van vieze handen , maar met een rugzak twee onderuit is niet helemaal mijn ding. Een stukje langs de weg en daar wenkte een aardige oude dame die vroeg of ik koffie wilde drinken bij haar.een prachtig uitzicht had ze bij haar woning , een mooie foto met uitzicht over de rivier. Haar zoon vertelde dat je hetzelfde einddoel bereikt door de weg te volgen. Dat heb ik maar gedaan. Net als er een paar maanden geleden er een bouwtentoonstelling was in München en geen bed te krijgen , zo is er nu een tentoonstelling in Bologna met hetzelfde resultaat. Ik kon nog een bed boeken bij een herberg voor een slaapzaal met 10 bedden en gedeelde badkamer. Op zich prima en geen bezwaren tegen maar ik had net het stadje bereikt en zou er dan weer 5,4 km uit moeten wandelen. De redding was nabij want ik kwam langs de toeristen info. Daar naar binnen en de vraag gesteld of er nog een kamer te boeken viel. De beide zeer vriendelijke dames belden het eerste hotel , nee geen schijn van kans, helemaal vol. Het tweede hotel , 500 meter verderop in de straat had nog wel een kamer, dus ik ben weer gered.
Vanavond ben ik via het postkantoor, ja al weer, naar een restaurant gelopen en heb daar heerlijk gegeten, de lunch bestond uit een cox appeltje uit Holland, heel lekker maar een beetje weinig. De was hangt te drogen en tijdens het schrijven een lekker slokje drank en dan zo meteen een lekker lange nacht slapen. Want wat word je moe van dat gebagger. Morgen een route langs de weg kiezen denk ik.
de naam van dit plaatsje, Sasso Marconi, komt van de uitvinder van draadloze verbindingen. In elke stad is er wel een straat naar hem vernoemd, maar hier de gehele stad

Groetjes Corrie