Dag 3 22 km

24 september 2019 - Sasso Marconi, Italië

Vandaag gestart in Casalecchio di Reno. De gehele ochtend door de ruige natuur met af en toe prachtige vergezichten. Wat ik niet zo waardeer is het  lopen in een soort rivierbeddinkje  waar de grond super modderig en ongelijk is. Vettige klei en meestal schuin. Enig idee hoe ik er uitzag om 12 uur. Dikke plakkaten klei aan de schoenen en een modderbroek en  vieze handen. Nu ben ik niet vies van vieze handen , maar met een rugzak twee onderuit is niet helemaal mijn ding. Een stukje langs de weg en daar wenkte een aardige oude dame die vroeg of ik koffie wilde drinken bij haar.een prachtig uitzicht had ze bij haar woning , een mooie foto met uitzicht over de rivier.  Haar zoon vertelde dat je hetzelfde einddoel bereikt door de weg te volgen. Dat heb ik maar gedaan. Net als er een paar maanden geleden er een bouwtentoonstelling was in München en geen bed te krijgen , zo is er nu een tentoonstelling in Bologna met hetzelfde resultaat. Ik kon nog een bed boeken bij een herberg voor een slaapzaal met 10 bedden en gedeelde badkamer. Op zich prima en geen bezwaren tegen maar ik had net het stadje bereikt en zou er dan weer 5,4 km uit moeten wandelen. De redding was nabij want ik kwam langs de toeristen info. Daar naar binnen en de vraag gesteld of er nog een kamer te boeken viel. De beide zeer vriendelijke dames belden het eerste hotel , nee geen schijn van kans, helemaal vol. Het tweede hotel , 500 meter verderop in de straat had nog wel een kamer, dus ik ben weer gered.

Vanavond ben ik via het postkantoor, ja al weer, naar een restaurant gelopen en heb daar heerlijk gegeten, de lunch bestond uit een cox appeltje uit Holland, heel lekker maar een beetje weinig. De was hangt te drogen en tijdens het schrijven een lekker slokje drank en dan zo meteen een lekker lange nacht slapen. Want wat word je moe van dat gebagger. Morgen een route langs de weg kiezen denk ik.

de naam van dit plaatsje, Sasso Marconi, komt van de uitvinder van draadloze verbindingen. In elke stad is er wel een straat naar hem vernoemd, maar hier de gehele stad

Foto’s

3 Reacties

  1. Corrie en Lex:
    24 september 2019
    Wat zul je lekker slapen. Ga ik ook doen na een op andere manier vermoeiende dag. Gewoon lekker gewerkt hoor. Welterusten.
    Groetjes Corrie
  2. Sjieuwke en Jan Willem:
    24 september 2019
    Je zoekt de plekken met de tentoonstellingen wel uit. Gelukkig heb je nog een kamer gevonden. Beetje eng wel zo'n loop door de rivierbedding. Je weet maar nooit. Wij liepen in Frankrijk ooit langs een meertje over het gedeelte dat droog lag, maar achteraf niet zo droog was. Ik zakte tot mijn knieën weg in de blub en kon er amper meer uit. Doodeng. Dus...hou het safe en pak de weg maar. Welterusten. Wij slapen weer in ons eigen bed😘. Vannacht niet zo goed geslapen in Echternach. Nog tot laat "vrolijke" mensen onder ons raam en vanochtend vroeg de vuilniswagen. Ach....als dar het ergste is!!
  3. Nanda:
    24 september 2019
    Het ziet er wederom heel mooi daar en een heerlijke blauwe lucht. Hopelijk blijft dat zo. Hier helaas een druilerige dag. We hebben maar verf gekocht vandaag, dan gaan we de kamer maar zonniger maken 😊. Ga zo is even kijken waar je precies zit. We hadden net visite inclusief een lieve hond dus nog geen tijd gehad daarvoor. Fijn en gelukkig dat je ondanks de drukte weer een heerlijk bed hebt gevonden. Je zult na de frisse douche en een lekker slokje 🙃 vast heerlijk slapen. Op naar dag 3. Dikke kus van ons.