Dag 28, 20 km van Trevi naar Fontanelle, Campello sul Clitunno

19 oktober 2019 - Campello sul Clitunno, Italië

Vandaag weer eens een afstand gelopen, 19 km. Vanmorgen van het resort naar Trevi gelopen, daar waren de voorbereidingen in volle gang voor een feest vanavond en zondag een een barbecue lunch voor de mensen uit het dorp. Ik heb er gekeken en rond gelopen en er heerst een feestelijke stemming. Koffie gedronken op het plein en tot mijn verbazing zat er een Nederlands paar naast mij. Wel grappig even Nederlands preken. Wat doen jullie en wat doe ik. Zij waren na een mooie vakantie in deze zomer nog even een week terug. Er is inderdaad vanavond feest. Daar ga ik niet op wachten. Bij he T marktje een lekker broodje kaas gekocht en aan de wandel. Wat ben ik blij dat ik op tijd begonnen ben, want het logeer adres ligt boven op een berg. Bijna 6 km omhoog en best steil en over keien paadjes. Wel genoten van bijna alleen op de wereld op weg naar de top van de berg. Een lieve oude man bij de receptie begon in T Italiaans te ratelen maar dat is nog een brug te ver. Langzaam sprekenden dan begrijp ik het. We kwamen er goed uit en ik kreeg een kamer aan T eind van de gang. Minder geluid van andere gasten en een extra raam. Weer best tevreden. Ook het diner vanavond kwam met enig Engels van de signora en steevast Italiaanse antwoorden van mij goed voor elkaar. Ik begin toch echt te hopen dat dit het laatste slaapadres zo hoog is, want morgen moet ik een stukje dezelfde weg terug. Het hotel beneden aan de weg zat vol, vandaar de uitweg naar boven. Wel weer een mooie tocht met prachtige uitzichten. Op de kamers is er geen internet mogelijk, dus zo meteen maar lekker slapen. Morgen naar Spoleta. Het begint echt op te schieten . Vier weken onderweg en over anderhalve week: wat zal het mooi zijn, deze wandeltocht samen met een paar dagen Rome afsluiten. Gisteren en vanmorgen appte Eva en dan begint het naar huis verlangen wel te komen. Gelukkig heb ik in mijn telefoon diverse filmpjes waarmee ik dat prima kan opvangen, onder andere 1 over Prinsjesdag. Morgen weer een mooi stuk naar Spoleta over kleine weggetjes en morgen ook maar weer eens heet water mee voor de koffie

1. Sjieuwke en Jan Willem:
    19 oktober 2019
    Jeetje....het eind komt echt in zicht. Ik vind dat de paus je wel persoonlijk mag verwelkomen na zo'n lange tocht. Kan me voorstellen dat je zo dicht bij het eind toch ook naar je dierbaren verlangt. Gelukkig is er de app etc.. Hier een drukke dag met lunchers en dinergasten. Nu lui op de bank net een spannende Netflixaflevering gekeken. Zo nog even een stukje krant lezen en dan op naar een relatief rustige zondag.
  2. Nanda:
    19 oktober 2019
    Ik zei toevallig onder het eten ze zal toch zo richting Rome wel bijna uit de bergen zijn?
    Zo te lezen zou je het niet erg vinden om wat minder hoog te hoeven klimmen, maar het uitzicht zal inderdaad geweldig zijn.
    Wij hadden vanavond soep met brood. Ik had een boeren groentesoep op zn italiaans gemaakt met de laatste blaadjes basilicum uit de tuin. De paarse basilicum was al verdwenen door de komst van de herfst. Gelukkig had de groene nog wat, nu maar weer wachten tot volgend jaar en nieuwe planten. De soep was lekker, maar dat was ongetwijfeld jouw broodje vanmiddag ook. Niets zo lekker als een bruin broodje met kaas.
    Nou weltrusten hoef ik niet te zeggen, want je leest het niet meer door geen bereik hahaha...
    Dus voor morgen dan maar veel wandelplezier en lekker genieten onderweg. Dikke knuffel van ons 😚
  3. Corrie en Lex:
    20 oktober 2019
    Hoi Gerry
    Door drukte niet aan jouw verhalen, laat staan reacties, toegekomen. Vrijdag nog een drukke werkdag gehad. Donderdag app te ex Jan uit Spanje dat het jammer genoeg een natte koude week zou worden. Vrijdag inhoud koffer dus herzien. Martijn kwam uit zijn werk. Samen gegeten en gekletst en mijn veel te lange gras (steeds te nat) te lijf gegaan.
    Contact met en foto's van Lex die bij de oppas is. Zo te zien is hij rustig en relaxed. Gelukkig. Redelijk op tijd naar bed maar sliep pas tegen 1 uur. Martijn ook bleek later. Half 5 op en met de auto naar Remco in Utrecht. Omdat er op zaterdag zo vroeg geen treinen rijden brengt hij ons naar airport Rotterdam. Natuurlijk een afgesloten snelweg maar om 7 uur zitten we in het vliegtuig en arriveren 10.20 in Almeria.
    Uurtje met de auto naar huis Jan en Inge. Enorme Lap grond. Leuk Spaans huis. 140 m hoog. Zelfs de zee is in de verte te zien.
    Toch zo'n en 26 graden. 's middags tapas glaasje wijn, snorkelen zwemmen zonnen. 's avonds grillen op het terras en op tijd naar bed. Nu net wakker. Half 8. Heerlijk vakantie. Buiten alweer 20 graden. Hoop dat jij een goede wandeldag hebt. Ik vermaak me hier ook prima. Groetjes Corrie
  4. Gerry Rijsterborgh:
    20 oktober 2019
    Corrie, wat een heerlijk verhaal. Blij dat Lex het goed maakt en ik hoop echt dat je even kunt bijkomen van werk, regen en wind. Veel plezier met z n allen en genieten