Dag 27 5 km , van Matteggeli Celli naar Trevi

19 oktober 2019 - Treviso, Italië

Gisteravond een heel verhaal geschreven en vanmorgen bleek dat ik het niet goed had opgeslagen , verhaal weg. Dus nu maar opnieuw. Ik had voor afgelopen nacht een plek in Trevi geboekt maar niet goed genoeg gekeken waar in Trevi. Het bleek op maar 5 km lopen van de vorige slaapplaats. En nog 2, 5 km te lopen naar Trevi. Maar een vergissing kan ook zo maar heel positief uitpakken. Ik kwam om 12 uur aan en de eigenaar zei je hebt vast heel ver gelopen, je krijgt eerst koffie van mij. Toen liet hij mij de albergo en wat er te doen was zien. Een zwembad, een beetje koud zei hij en een jacuzzi. Laat ik nu net de dag ervoor een badpak hebben gekocht. Een heerlijk grote kamer met verwarming in de badkamer , die ook nog eens aan was. Dus de was gedaan. Daarna even rondgekeken en toen in badpak richting jacuzzi. Heerlijk een uur zitten bubbelen met een fantastisch uitzicht. Er meteen maar een Spa gebeuren van gemaakt met een uitgebreide douche na. De eigenaar, Maurizio had me al verteld dat er s avonds een verrassings diner was. Om kwart over acht in een gezellige eetzaal met een heerlijke witte wijn in afwachting van wat gaat komen. En het was een verrassing, heel veel lekkere kleine hapjes die na elkaar geserveerd werden met uitleg wat het was. En zoveel dat ik aan T einde bedankte en ook het dessert wat uit allerlei zoetigheid bestond heb overgeslagen. Wel een espresso na maar zonder het likeurtje. Ik moet echt oppassen want Italianen zijn echte zoete kauwen en gebruiken veel suiker. Dat is niet goed voor mij. Na het diner, dat 2,5 uur duurde en dit keer niet het gevoel gaf van ik eet alleen, want Maurizio kwam regelmatig even langs voor een praatje. Na het diner en de wijntjes heb ik een mooi verhaal geschreven , maar bij het op het blog zetten ging het mis. Vast de wijn en vanmorgen kwam er al een vraag van Nanda, gaat het goed, buuf? Ja Nan, prima, maar nu begrijp waarom er gisteravond geen verhaal was. Ik ben nu op weg naar Trevi en na het feest loop ik door naar Campello sul cligtunno. , anders schiet niet erg op. En weer 2,5 km teruglopen is niet de goede richting. Vanmorgen ontbijt in mijn eentje maar ook prima verzorgd. Bij het afrekenen bleek dat de drankjes uit de koelkast in mijn kamer niet betaald hoefden te worden en kreeg ik een rode roos aan mijn rugzak. Een heel bijzonder adres en ik heb ervan genoten.

1. JW:
    19 oktober 2019
    Mooi verhaal weer! En mooi om een roos mee te krijgen!
    Gisteren waren we bij vrienden en speelden we het spel Kletspot. Allerlei vragen passeerden de revue, o.a. ook de vraag: geloof je in het lot? Die vraag kwam weer bij me boven bij het lezen van jouw verhaal!
  2. Sjieuwke en Jan Willem:
    19 oktober 2019
    Ja....ik miste je verhaal al gisteren. Is mij ook een keer gebeurd met een reactie naar jou toe. Niet goed geplaatst en floep weg. Dat klinkt als een heerlijke verwen avond daar in jouw albergo. Heerlijk toch. Je had een vooruitziende blik met het kopen van je badpak. Heel goed. Wij waren gisteren bij vrienden en gebben aan de boulevard in Scheveningen geluncht met uitzicht op de woeste golven. Daarna naar een bijzondere tentoonstelling in Beelden aan zee van Niki de Saint Phalle. Zij heeft ook ern creatie gemasktvin Italië. Dat heet de Tarot tuin in Capalbio. Dat ligt wel aan de kust plm 150 km ten noorden van Rome. Als je in de gelegenheid bent.... geweldig. Je kan het ook even googlen. Ga nu aan de slag voor de lunch met broers en schone zussen.😘
  3. Nanda:
    19 oktober 2019
    De foto's zien er goed uit....zwemmen/bubbelen in de buitenlucht halverwege oktober en goed eten wat wil een mens nog meer. Wij zwemmen hier ook, maar dan weer op een andere manier. Alhoewel het vandaag echt goed weer is, zelfs een waterig zonnetje 🌞.