Dag 26, 10 km van Foligno naar Mattiggeli Celli

17 oktober 2019

Niet zo N grote afstand maar hier is het even zoeken  en zijn er niet zoveel adressen om te slapen. Maar tot nu toe gaat het prima. Ik wilde nog even naar de drogist. Dus na een heerlijk uitgebreid ontbijt op pad. Eerst de boodschappen gedaan en toen het mooie plein weer opgezocht. Na een kwartiertje kwam het eerste zitje in de Zon Meteen maar een plekje gezocht en genieten van koffie in de Zon. Er kwam een dame met stok aangelopen en ze keek rond of er nog een plekje in de zon was. Ze vroeg mag ik bij u komen Zitten? Ja natuurlijk. Ze vertelde dat zij van origine Duitse is maar meer dan 20 jaar hier woont. Even afgetast of ze liever Duits dan Italiaans wilde spreken maar het werd Italiaans. Ze vertelde dat zij zich 1 keer week een cappuccino met een croissantjes veroorloofde en dat ze daar dan echt van genoot.  Ze vroeg waar ik heen ging en toen ik vertelde dat ik Rome ging gaf ze aan dat zaterdag en zondag het feest van de nieuwe olijfolie wordt gevierd in Trevi. Jammer zei ze dat je dan niet in Trevi bent. Maar morgenavond slaap ik in Trevi en ga proberen of dat voor twee nachten kan. Zo N feest lijkt me heel leuk. Ik lig op schema dus het kan. Op mijn gemak ben ik naar de slaapplaats van vandaag gewandeld. Ingecheckt en zonder rugzak op pad. Even bij de Decathlon gekeken maar niets van mijn gading gevonden want in T achterhoofd zit wel wat je koopt moet je dragen. En dan letterlijk bedoeld. Dan op het terras van het resort in de zon gezeten en net gaan eten. Morgen naar Trevi, dat lijkt ne me leuk. Vlak voor ik bij mijn eindpunt van de dag was aangekomen stopte er een bus. De chauffeur deeed de deur open en hij vertelde me dat de route van de camino links af ging bij dit kruispunt. Ik zei dankjewel, wat vriendelijk maar ik wil nog even rechtdoor. Wel bijzonder dat een buschauffeur daar tijd voor neemt. Vanavond was er een restaurant hier op het park en ik heb een lekkere keuze gemaakt. Ik moest wel even opzoeken wat pinole zijn maar dat zijn pijnboompitten. Een glas wijn erbij en koffie toe. Ze vinden het hier heel raar als je geen zoet dessert neemt maar dat sla ik over. Morgen naar Trevi en dan zaterdag olijven feest. Ik ben benieuwd.

1. JW:
    17 oktober 2019
    Zeker leuk om zo'n feest mee te maken! Als je er maar niet in gaat! Veel plezier morgen en overmorgen!
  2. Gerry Rijsterborgh:
    17 oktober 2019
    Jan Willem, dat zou olie dom zijn.
  3. Sjieuwke en Jan Willem:
    17 oktober 2019
    Ziet er weer mooi uit allemaal. Heerlijk dat je op je gemak naar Rome gaat en zo'n feestje mee kan pakken. Lijkt me apart om mee te maken. Hopen dat het je lukt om nog een nacht bij te boeken. Geniet er maar van. Hier vandaag een redelijk zonnige dag. Toch nog 17 graden zien staan op de thermometer in de auto. Hadden een lunch bij goeie kennissen in Hoofddorp. Veel vliegtuigen zien opstijgen daar. Op de terugweg op de A2 veel politie auto's, brandweer en traumaheli. Was bij Breukelen aan de andere kant van de A2 een vreselijk ongeluk gebeurd. Vermoedelijk een spookrijder. Daar was een waarschuwing voor uitgegaan, maar het was al te laat. 3 mensen omgekomen en 1 gewonde. Het was een ravage. Het kan dus zomaar gebeuren. Heel akelig om de hulpverleners letterlijk te zien rennen. Petje af voor hen, want als je zag hoe de auto's er uitzagen....😥
  4. Gerry Rijsterborgh:
    17 oktober 2019
    Ruim twintig jaar geleden was er ook zo n ongeluk met een spookrijder en diegene die hij met z n daad mee nam, die keer was opzet in het spel, kenden wij heel goed. Met het lezen van de berichten van vandaag denk ik daar toch aan terug. Vreselijk om zo onbedoeld je leven te verliezen. Reden te meer om te genieten van wat er is en kan.
  5. Nanda:
    17 oktober 2019
    Ik vind het zo leuk dat je de olijvenpluk mee gaat maken. Anderhalve week geleden zat ik op de site van Ciaotutti en toen las ik al over deze pluk. De bijnaam van het dorp Trevi is "de koningin van de olijven" . Het schijnt dat de beste olijfolie van Italië daar vandaan komt. Het is ook weer een wauw-dorp zo mooi. Anderhalve week geleden dacht ik nog wat jammer dat je niet langs Trevi komt, ik was in de veronderstelling dat je toen recht naar beneden zou lopen en niet iets richting het oosten liep. Zo leuk dat je er nu komt. Hopelijk is er plek en kan je er 2 nachten overnachten. Zucht.....wat een heerlijke reis maak je toch en je voert al een gesprek op een terras in het Italiaans hahaha geweldig. Veel plezier morgen en een dikke kus 😚
  6. Nanda:
    17 oktober 2019
    Las ook dat 3 kilometer buiten Trevi een olijfboom staat van 1000 jaar oud. Misschien kom je hem tegen tijdens je wandeling.