Dag 27, 22 km naar Schwabisch Hall en 3 km in de stad. Record!

27 maart 2019 - Schwäbisch Hall, Duitsland

Vanmorgen heel vroeg gewekt door drie mannen die ik gisteravond al in T restaurant zag. Ze hebben geen idee dat er nog mensen slapen als zij om 6 uur opstaan en vroeg gaan werken. Slaan met deuren in T hotel en autodeuren. Maar vroeg uit bed is prima. Alle spullen weer aan na T douchen of in de rugzak, vanmiddag bedacht ik me pas dat m N flesje cola nog in de vensterbank is blijven staan, want daar bleef het zo lekker koud. De hotelkamer , die gisteravond met een heel kleine baby op haar arm liep. Ze zei heel trots dat is een jongen , mijn zevende kleinkind. Ik grijnsde: ik heb er ook 7 en in volle verstandhouding van twee oma s van 7 kleinkinderen lachten we maar naar elkaar.

Haar man staat in de keuken en wat kan die man lekker koken. Vanmorgen een lekker ontbijt en na even een leuk gesprek van de 2 oma s ging ik op pad. In het rathaus twee kaarten gehaald, een stadsplattegrond en een route beschrijving en op weg naar Schwäbisch Hall. Onderweg een goed gesprek gevoerd met een paard en toen ik zei: ik moet verder, draaide hij zich om en kuierde de wei weer in. Alsof hij mij verstond.verder onderweg een echtpaar met een paard, zij uitgerust met rijglaarzen, een zweep en een cap maar ze liep er wel naast. Een gepraat en dan weer op weg. Verder weinig mensen gezien onderweg maar wel koffiegedronken bij een bakker waar ik als uitzondering van T toilet mocht gebruik maken.

eenmaal aangekomen in Schwäbisch Hall had ik snel in de gaten dat hotels hier duur zijn en bij de boekhandel wezen ze me de weg naar de toeristen info. Die hadden een boek met hotels en op mijn aangeven welke belden zij : in de blaren Bock, en ja ze hadden een kamer, restaurant en ontbijt. En alles voor zeer schappelijke prijs. Dus ik met mijn papier er naar toe. Op straat stonden 2 mannen de menukaart te bekijken en vroegen om hulp, het waren Australiërs en een moet er gluten vrij eten. Ik de mukaart vertaals en ze kwamen vananvond bij de Bock eten. Ik ging zonder de zware rugzak nog even de stad in, het meisje van de boekhandel kwam ik op straat tegen. Ze vroeg of ik al onderdak had gevonden. Dat vond ik erg aardig. Trouwens de boekhandel was helemaal prima, ze wezen bij welke winkel ik wel postzegels kon kopen en toen ik zei dat ik nog een pen nodig had kreeg ik een pen van de zaak. Even wat kaarten verstuurd. Onder andere aan Jan van de kinderboerderij, want daar gaat het niet goed mee. Straks nog even wat eten beneden in T restaurant en dan eens kijken of ik een vliegticket kan boeken.

1. Nanda:
    27 maart 2019
    Wat een gezellig verhaal, je hebt volgens mij leuke dag achter de rug en wat een lief paardje. Je zou hem zo meenemen 😊. Snap dat je ff gezellig hebt staan kletsen met hem. Je zit nu in een grote plaats hè. Daar zullen de hotels inderdaad wel wat duurder zijn. Je hebt vandaag behoorlijk wat kilometers gemaakt en komt nu ook in de buurt van steden met een vliegveld. Dat heb je slim gedaan. Wil je vanaf Stuttgart vliegen?
  2. Sjieuwke en Jan Willem:
    27 maart 2019
    Je bent maar druk met het regelen van een slaapplek en je route uitstippelen. Ik hou daar ook wel van om dingen uit te pluizen maar iedere dag lijkt me een beetje veel. Wij hebben ooit overnacht in Chablis in Frankrijk waar we een megakamer hadden in een Logis de Francehotel aan een rustige binnenplaats ( dachten we) en daar gingen ze 's morgens om 5uur de vuilnisbakken legen: een giga herrie was dat. Niks rustig vakantiehotel🤣
  3. Corrie en Lex:
    27 maart 2019
    Gezellig verhaal. Wij hebben vanavond vergaderd, prima geleid door Jan Willem.
    Hij sloot netjes op tijd af dus ik kan thuis nog even op de bank zitten na een snuffel rondje met Lex. Jij heb gesprekken met paarden, Lex met grassprietjes en lantaarnpalen. Slaap lekker. Corrie
  4. Natasja:
    28 maart 2019