Dag 21, 15 km

21 maart 2019 - Neckargemünd, Duitsland

Vanmorgen wakker geworden in de prachtige stad Heidelberg. Een beetje uitgeslapen en op het gemak ontbeten Niet alleen omdat ik op mijn verjaardag er geen”werkdag” van wilde maken maar omdat het postkantoor pas om 9.30 uur open gaat. Al meteen heel druk in T postkantoor en ik heb daar weer een pakketje verstuurd. De dikke jas en de niet meer nodige wandelkaarten en wat ander spul in een doos naar huis. Dus weer een iets lichtere rugzak.

vanmorgen ontving ik al direct mailtjes , berichtjes en gezongen liedjes voor mijn verjaardag. Heel erg leuk. Gedurende de dag en ook vanavond nog belden er mensen om te feliciteren en te vragen hoe het gaat. Nu het gaat prima, T verbaast me hoe ver ik al in Duitsland ben afgezakt.

aan de foto s is te zien dat het hier echt voorjaar is en prachtig weer. De hele wandeling van vandaag , al was T maar 15 km , was langs de oever van de Neckar. Een prachtige rivier met scheepvaart. Met de strak blauwe hemel en alle voorjaars bloemen liep ik van dit cadeau op en top te genieten.een oudere heer in Heidelberg had mij erop gewezen dat er aan de andere kant van de rivier zo N mooi wandelpad liep. al weer zo N bijzonder gesprek.

Vanavond ging ik bij de Italiaan naast het hotel wat eten. De heer sprak intaliaans en zo gaf ik hem ook antwoord. Er kwam buiten de mensen die er al zaten te eten nog een meneer binnen, die aan een gereserveerde tafel plaats nam. Hij sprak met de Italiaanse heer in T Italiaans en op een gegeven moment schoot ik in de lach om wat er gezegd werd. Prompt kwam er oh je spreekt ook Italiaans? Nu ja, een beetje, als je niet te snel spreekt begrijp ik Het. Hij zei ik ben Fransman en dus schakelden we over op Engels. Zo werden er vier talen door elkaar gesproken want er zaten nog twee Duitse dames die ik s middags ook al had gezien en gesproken.

de Fransman en ik hebben een heel gesprek gevoerd. Hij kende Utrecht, woonde 4 jaar in Leiden, die stad ken ik ook. En zo hadden we een leuk gesprek.

hij zei : kan jij zomaar zolang op stap? Mijn antwoord ja vandaag ben ik 69 geworden dus ik werk niet meer, wilde hij meteen taart laten komen. Maar na een maaltijd nog taart vond ik niet zo fijn en dus hebben gewoon nog even staan praten.

zo is het met vier lang zal ze leven gezongen liedjes,  veel berichtjes , mailtjes en lieve telefoontjes een heel bijzondere verjaardag.

om zo gezond, en zover van huis en de middelen te hebben om dit te kunnen en mogen doen stemt wel heel dankbaar.

ik geniet van elke dag en ben nog lang niet uitgekeken.

1. Sjieuwke en Jan Willem:
    21 maart 2019
    Leuk al die ontmoetingen. Dat heb je als je alleen aan de wandel bent. Bijzonder hoor. Wij hadden ook een aparte dag. In een grote sporthal meegeholpen om de voorkeurstemmen van de verkiezingen te tellen. Een goed verzorgde lunch gehad en de burgemeester kwam langs met lekkere snoeperijtjes. De telling liep wat uit. Geplande eindtijd van 15.00 uur ging het niet worden. Dus de catering werd gebeld om ook voor iedereen een avondhap te verzorgen en zo waren we na een lange dag moe maar voldaan thuis en hangen nu op de bank.
  2. Jos:
    Hoi Gerry,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag 🎊🎉🎈🎁. Fijne avond nog. Ga vooral door met je leuke verslagen.
  3. Gerry Rijsterborgh:
    21 maart 2019
    Jan Willem, leuk dat jullie aan t experiment centraal tellen meededen. Dat heeft de gemeente goed verzorgd en een blije burgemeester
  4. Nanda:
    22 maart 2019
    Wat een leuk en gezellig verslag weer....we rijden nu weer vanuit Tiel naar huis. Op de heenweg Joop je verslag van gisteren voorgelezen en nu op de terugweg je wandeldag van vandaag😊. Je hebt een bijzondere en leuke verjaardag vandaag gehad. Die nemen ze je niet meer af. En wat een goed teken dat je je dikke jas niet meer nodig hebt. We kijken weer uit naar je volgende gezellige verslag. Je moet een bundel uit gaan brengen....dat wordt vast een bestseller. Fijne dag weer morgen dikke kus 💋