Dag 16, 16 km van Arezzo naar Rigutino.

7 oktober 2019 - Rigutino, Italië

Vanmorgen bij het wakker worden was meteen duidelijk dat het ander weer was. Ik ging nog op pad in mijn vest maar al rap was de regenhoes om de rugzak en het regenjack aan. Al met al viel het mee en tegen 11 uur scheen de zon weer en werd het Jack weer opgeborgen. Ik ben naar het oude centrum van Arezzo gelopen en heb daar zeer oude gebouwen gezien. Ook foto ‘s gemaakt. Daarna de route weer opgezocht. Weer mooie plekjes gezien en de lunch pauze was op een bankje bij een oude kerk. Stiekem aan het randje van de kerktuin geplast, zou ik nu een heilig kruis hebben? Daarna ook maar bekeken waar ik ga overnachten. In het plaatsje waar ik wil overnachten is wel een hotel maar met gouden kranen en overeenkomstige rekening. Het begint nu wel meer opletten te worden om een overnachtingsadres te vinden. De bedoeling is morgen in Cortona  te overnachten dus toen ik langs het Planet hotel kwam met een gunstige prijs was de beslissing snel genomen. De afstand voor morgen is daarmee ook weer goed te doen. Zo meteen eten in het restaurant van T hotel en dan morgen verder. De receptionist in het hotel vertelde dat hij uit Gambia kwam en dat leidde tot een leuk gesprek over Gambia. Hij vond het leuk dat ik er was geweest en veel plekken die ik bezocht heb kende hij ook. Weer eens heel wat anders dan een gesprek over mijn rugzak en wat ik doe. Gelukkig ging het dit keer in T Engels anders was het vast een moeilijk gesprek geworden. Ook in dit hotel veel Japanse mensen en uit Tsjechië. Allerlei talen door elkaar, maar Japans en Tsjechië’s lukt me niet.

1. Corrie en Lex:
    7 oktober 2019
    Ja leuk, heb met Joop ook door Arezzo gelopen. Hier was het geloof ik droog vandaag al heb ik het weer niet altijd precies in de gaten als ik de hele dag werk. Vanmorgen vroeg en net in elk geval droog met Lex gelopen en vanmiddag is Lex bij Perline geweest.
    Kijk nu even naar het nieuws. Klimaatdemonstraties.
    Prettige avond en slaap lekker vannacht.
    Groetjes Corrie
  2. Nanda:
    7 oktober 2019
    Mooi is Arezzo hè. Je weet het hè, ik volg je via kaart en info en foto's op internet. Is leuk om te doen. Er komt nog veel moois aan. Wij zeiden gisteravond al toen we na het nieuws het weerbericht zagen o jee de buuf start morgen met regen. Gelukkig schrijf je dat het meegevallen is. En ja hahaha ik weet zeker dat je nu een heilig kruis hebt 🙃😊. Leuk dat je iemand trof uit Gambia. Even weer andere vakantie herinneringen. Hier was het vandaag gelukkig weer eens droog maar niet voor lang. Ik heb trouwens vandaag al zitten neuzen voor onze fair 🎄 yeahhh. Weltrusten voor straks en morgen weer veel wandelplezier. Doegie ✋.
  3. Sjieuwke en Jan Willem:
    7 oktober 2019
    Je komt in de duurdere buurten nu denk ik. Maar goed dat je toch weer iets betaalbaars vindt en dan ook nog iemand uit Gambia treft. Cortona klinkt ook bekend. Moet maar eens het fotoboek er op naslaan. Dan moet het allemaal voorbij komen. Is wel lang geleden dat we er waren. De eerste keer een vakantiehuis in Fioana della Chiana bij Sr en Sra Menchetti. Alleen italiaans spraken ze, vandaar mijn cursus italiaans daarna. Maar ze konden heerlijk koken en ze stookten hun eigen grappa. Ik zie het allemaal zo nog voor me. Meer naar de kust ook mooie plaatsen als Sienna en Volterra toen bezocht, maar die liggen niet op jouw route. Maar er komt nog genoeg moois aan. Als het weer maar een beetje leuk blijft. De vooruitzichten hier....wisselvallig😂.