Dag 15 20 km van Pergrine Valdarno naar Arezzo

6 oktober 2019 - Arezzo, Italië

Vanmorgen was een van de twee heren van gisteren in de eetzaal druk bezig met verse fruitsalade. Onderwijl runde hij het winkeltje, nam sleutels in en verzorgde het ontbijt. Nu was dat niet zo moeilijk , je wees aan welk broodje of koek je wilde vanuit de vitrine en gaf aan welke koffie je wilde. Maar weer uitermate vriendelijk. Voor een stempel in het pelgrimspaspoort werd er naar een van de kookdames geschreeuwd en die verscheen prompt. Aha Pelegrína zeiden ze en er werd gekeken naar de rugzak, de stempel kwam en met een buon camino en dankjewel vertrok ik. Nog koud buiten, 9 graden maar zo ontzettend mooi. Om kwart over 7 is het wel al licht maar nog met ochtend mist en nog geen zon. Prachtige foto s te maken. Om kwart over 9 begon mijn maag wat te knorren dus gestopt en een koffie uit mijn  blauwe mokje en een Italiaans koekje nog van gisteravond. Ik had besloten er een soort rustdag van te maken , op het gemak wandelde ik door en maakte foto ‘s. Om zo half elf dacht ik : een tweede ontbijt zou niet zo gek zijn en net liep ik door een dorpje waar een winkel open was. Geef maar aan hoe een groot stuk je wil van het brood wat ze had en wat wil je erop. Brood werd afgesneden en met de door mij gewenste kaas en ham belegd. Nog een flesje sinaasappel/Citroën/wortel sap en een aqua frizzante en ik ging weer op weg. Op zoek naar een plek waar ik even kon genieten van mijn tweede ontbijt. Na een poosje was er een inrit van een of ander landgoed met een muurtje heerlijk in de zon. Weer koffie in het blauwe mokje erbij en genieten maar. Toen de eerste honger gestild was heb ik gebeld met mijn lieve mannen, eerst met Kylan en daarna ruim een uur met Johannes.  Helemaal blij en tevreden ging ik weer op weg, nog 8 kilometer en ik ben in Arezzo, een leuke stad waar ik de route richting Perugia ga bepalen. Die 8 werden er tien maar toen was ik bij mijn  hotel. Een fijne kamer en vroeg genoeg om weer wat te wassen.

Vanavond gegeten in het restaurant van T hotel en nu weer fijn in mijn kamer. Nog even tv kijken maar geen enge films, daar ben ik dan de hele nacht mee bezig. Morgen weer een nieuw stuk van de route, op weg naar Periugia en dan Assisi.

1. Nanda:
    6 oktober 2019
    Je verhaal komt ook heeeel relaxed over. Echt waar en hoe fijn om zo ontspannen te bellen met je mannen. Je hebt een heerlijke rustige dag gehad, maar toch je kilometers gemaakt. Je begint al vroeg met lopen wauw, maar idd dan heb je wel wat. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt, supermooi.
    Het verhaal van het brood doet me aan de beurs denken. Daar hebben we ook toen van die enorme broden zien liggen. Arrezzo is een mooie stad zag ik net, maar ja ik vind alles mooi waar je loopt. Ook de kleine dorpjes op de heuvels. Wat zal je al veel foto's gemaakt hebben. Wij hadden ook een rustige dag. Ik merk dat het beter gaat, maar ben er nog niet helemaal. Misschien morgen. Jij nog een fijne avond en slaap lekker straks....met lieve dromen 😊. Dikke kus 💋 doeggg buufie.
  2. Corrie en Lex:
    6 oktober 2019
    Relaxed dagje maar toch 20 km. Die heb ik niet gehaald vandaag in de regen. Toch wel een paar uur gewandeld, zo nu en dan met plu. Niet van die mooie uitzichten zoals jij die daar hebt.
    Doe tegen de tijd dat je Assisi bereikt Franciscus de groeten. Deze week was zijn sterfdag. Moet ik bij dierendag altijd aan denken.
    Slaap lekker straks.
    Groetjes Corrie
  3. Sjieuwke en Jan Willem:
    6 oktober 2019
    Onze Toscaanse vakanties komen weer boven drijven. Eind jaren 90 en in begin 2000 waren we daar. Arezzo hebben we ook gezien, evenals Perugia en Asisi vlak na de aardbeving daar. Was veel kapot daar helaas. Een prachtige omgeving dat zeker. Klinkt als een ontspannen dag daar. Mooi weer nog steeds al is het fris. Hier de hele dag regen. Waardeloos. Vanmiddag nog opgepast op Bram en Pim. Beiden moesten een dutje doen, maar dat lag niet in hun planning. Traphekje of niet: beide heren stonden op enig moment beneden in de kamer. Wat een stel, vooral Pim. Een feestnummer. Maar toen kwam rond 5en de dip. Maar vroeg eten en op tijd naar bed en hopelijk wel slapen. Hier verder rustig. Morgen weer de maandag dingen. Weer een nieuwe week. Welterusten en morgen weer een mooie wandeldag.
  4. Harry Mijland:
    9 oktober 2019
    Hey Gerry, Je loopt nu door het deel van Italië waar ik in de jaren 90 fietsgroepen begeleidde in het voor- en najaar. Leuke herinneringen aan die tijd. Iedere stad heeft zijn verhaal. Persoonlijk, maar ook in de geschiedenis. Zo is de dichter Petrarca (14e eeuw) in Arezzo geboren. Hij verkaste later naar de Provence, waar ik in die jaren mijn zomers doorbracht met fietsgroepen. Geniet van het moois en van de rijke geschiedenis. Die spreekt tot de verbeelding. In ieder geval tot de mijne.