Dag 14 21 km van Terranuova Bracciolini naar Pergine valdarno

5 oktober 2019 - Pergine Valdarno, Italië

Een heel fijn hotel en zeer goed geregeld. Een lekker ontbijt met zelfs bruine krokante broodjes. Onderweg eigenlijk niemand gesproken. Wel een blikje cola zonder suiker en een ijsje gekocht. Italië is natuurlijk het land voor lekkere ijsjes. Na 21 km was er ineens een hotel. Tijd om wat langzamer te spreken was er niet maar wel een kamer. Op T eerste gezicht dacht ik dat wordt hier geen avondeten en een mager in de sterren hotel. Maar een prima kamer, een beetje lawaaiig boven de eetzaal maar er wordt hier vreselijk hard gewerkt. Twee mannen in de eetzaal, die het geheel zeer geoefend runnen en hun bestellingen door het Luik naar de keuken doorgeven (schreeuwen) daar staan de vrouwen aan het roer. Een tafel voor T diner en water en wijn was snel geregeld maar toen. Wat er te eten was werd in snel Italiaans afgeraffeld en zeg het maar. Ik schoot in de lach en zei : lentement, non capisco. Of te wel ik snap dat je verteld wat er te eten is maar wat je zegt, geen idee.

Gelukkig ving ik de term spinazie op, ik knikte en dat werd het voorgerecht. Geen idee wat hij allemaal zei maar wat was het lekker, een soort omelet gevuld met spinazie en kruiden. Lekker. Toen weer een snelle opsomming en geen idee wat te kiezen. Ik had toch pollo  gehoord. Ja en die kwam met salata mista. Geen aardappelen want twee rondes is al zoveel. Een knapperig goed gekruide halve kip lag op mijn bordje. En de salade was ook meer dan prima. Toen kwam een van de heren weer aangesneld, wat zei hij nu? Uit een heleboel acacedabra gaf ik aan : hoe heet dat in die linker bak. De naam kwam rap, maar ik heb al geen idee meer wat het is. Wat er gebracht: iets van drambuie en Iatiliaanse duimpjes met Eem glas grand marnier of zo iets. Gelukkig voor mij viel de bestelling zonder te weten waarom of waarop iemand hiervoor stemt, heel goed uit.

heerlijk gegeten, het ontbijt , tja was het nu 6 of 7 uur.  Nu eerst maar weer eens even slapen. Welterusten allemaal.

1. Sjieuwke en Jan Willem:
    5 oktober 2019
    Klinkt lekker allemaal. Morgen loop je het er wel weer uit. Wij hebben bij de Thai gegeten in Utrecht. Altijd lekker. We hadden nog restaurantbonnen die we daar konden inleveren, dus viel de " schade" mee. Daarvoor nog met onze strippenkaart naar de film Joker in het Louis Hartlooper complex. De film kreeg goeie recensies en een 9.4. Dat waren we eens met het geweldige spel van de hoofdrolspeler, maar verder was het een aardig gewelddadige film. Had ik na het lezen van de inhoud van de film niet zó verwacht. Dus volgende keer maar iets luchtigers. Morgen slecht weer hier. Jammer voor de kinderboerderij festiviteiten in het kader van dierendag. Maar misschien valt het nog mee.
  2. Nanda:
    5 oktober 2019
    Hahaha wat een verhaal weer. Ja, Italianen met hun gebaren en snel ratelen. Leuk toch? Het grappige is dat ik een uur geleden zeg "ik zie een lekker recept met omelet en spinazie die ga ik een keer maken". Hoe toevallig 😊.
    En die foto van je toetje is dat niet cantuccini? Zo'n hard amandelkoekje. Dan is dat bruine spul misschien wel amandellikeur waar je het in doopt? Mmmmm likeur 😂😂. Weltrusten zo en een kus van ons.
  3. Jantien:
    6 oktober 2019
    wat een belevenissen weer, dus het snelle italiaans lukt nog net niet, maar aan het eind van de reis misschien wel. ga lekker zo door ik geniet van je verhalen.
  4. Annette:
    Hoi Gerry,
    Wat ontzettend leuk om je reisverslagen weer te lezen! Heerlijk op zo 'n regenachtige dag als vandaag. Ik wens je nog heel veel mooie wandeldagen toe en veel succes. Groetjes uit Huizen.
  5. Gerry Rijsterborgh:
    6 oktober 2019
    He Annette, wat leuk iets van je te horen, half november ben ik weer terug dan meten we maar eens afspreken. Groet Gerry