Dag 13 21km van Prulli di Sopra naar Terranuova Bracciolini

4 oktober 2019 - Terranuova Bracciolini, Italië

In het hotel was er vanmorgen een Nederlandse dame die er werkte, getrouwd met een Italiaan en ze woont nu hier. Buiten was het maar 9 graden toen ik vertrok. Best fris alleen met een shirt en fleecevest, maar de zon scheen al.  Na 16 km wandelen en genoten te hebben van wat er weer te zien was zag ik een soort snackbar langs de weg. Veel vrachtwagens stopten er en gingen er een broodje halen. Dat heb ik ook gedaan en een blikje cola. Onderweg had ik al diverse dieren gezien en een foto van gemaakt, want het is dierendag. Toen ik naar mijn broodje keek dacht ik dat is bijna een half varken, maar wel een erg lekker varken. Op dierendag denk je toch na over je dieren en je dierbaren. Terug denken aan Bor, mijn grote zwarte vriend en dan Jimmy, die het zo naar zijn zin heeft bij zijn nieuwe baasjes. Hij gaat zelfs naar een hondencursus met Florens om elkaar goed te leren kennen. De katten hebben hem geaccepteerd maar hij moet wel aan hun regels voldoen. Het gaat dus prima met Jimmy en wat wil je nog meer voor je dier. En dan de dierbaren, en heel rijtje en heel leuk om de tijd te hebben er eens over na te denken hoe ik bof met hen. Ook heb ik onderweg veel dieren gezien, met een witte kat een goed gesprek gevoerd en een blonde retriever zwaaide met zijn staart en blafte niet naar mij. Ook dode dieren zie ik langs de kant van de weg. En zo waren de 21 km snel gelopen en zag ik een hotel waar ik ook een kamer kon krijgen. Toen ik nog bij de receptie even wat dronk kwam eer een meneer binnen die vroeg in een mengsel van vele talen of er een 2 persoonskamer met twee eenpersoonsbedden was. De receptioniste begreep hem niet maar het was duidelijk een Nederlander. Kan ik u soms helpen met vertalen ? Ja graag, want anders lukt het het niet. Grappig om twee keer Nederlands te spreken. Hiernaast zit nu een heel leuk hondje in zijn hok te blaffen, terwijl hij vanmiddag buiten mocht rondrennen. Ik heb wel het idee dat honden in The Netherlands zoal het nu moet heten een beter leven hebben dan veel Italiaanse honden. Die zijn ervaak echt voor de bewaking. Ten slotje nog een foto gemaakt van een mooi einde van de dag.

1. Corrie en Lex:
    4 oktober 2019
    Die Hollanders, oh nee, Nederlanders, kom je toch ook overal tegen. Je hebt wel veel plezier van je Italiaanse talenkennis.
    Hier echt herfst vandaag. Veel behoorlijke buien afgewisseld door bewolkte luchten met een waterig zonnetje en regenbogen. Inmiddels ook prachtige herfsttinten.
    Lex is blij met zijn dierendagkluifje en ik heb me niet gewaagd aan het eten van een dier. Maar dat doe ik bijna nooit meer.
    Tot ik na weken vleesloos ineens ontzettende trek krijg in een kippenpoot ofzo. Daar bezondig ik me dan een enkele keer aan in de hoop dat de betreffende kip een beetje aardig kippenleven heeft gehad.
    Heerlijk weekend zonder veel op de agenda. Slaap lekker straks.
    Groetjes Corrie
  2. Nanda:
    4 oktober 2019
    Buona sera buuf, volgens mij heb je een relaxte dag achter de rug. Tenminste zo komt je verhaal over. En ja, er ligt een half 🐽 knorretje op je broodje maar dat heb jij wel nodig met die lange wandelingen. Toch weer 21 kilometer gelopen vandaag. Wel zielig dat je zo veel dode dieren tegenkomt, maar gelukkig ook lieverds die er nog wel zijn in de tuinen. Jaaa Borretje 😊 en dan de poezen ook nog. Hier veel regen vandaag, maar bij jou zag het er mooi uit. Mooie foto's vooral die laatste. Wat zijn het trouwens voor vruchten in die boom? Slaap lekker straks en morgen weer een mooie voortzetting van je reis. Groetjes van ons 😚.
  3. Sjieuwke en Jan Willem:
    4 oktober 2019
    Inderdaad dierendag. Wel zielig die dode best wel bijzondere dieren langs de kant van de weg. Jetske bracht vandaag haar poes met 4 kittens, die ze thuis hebben verzorgd tot de kittens oud genoeg waren naar het asiel. Daar wordt moederpoes gesteriliseerd en hebben 2 kittens al een nieuw thuis. Dus dat was wel even slikken na een week of 6 zorg en aandacht. Mooi werk en nu maar hopen dat ze goed terecht komen. Zoals Nanda zegt was het takkenweer hier. Dus wees blij met je blauwe luchten, al is het fris. Vanavond de kaart van Henk in de brievenbus gekregen. Ik zal um zo scannen, als de PC er zin in heeft tenminste. Welterusten en morgen weer een mooie dag.