Dag 15, 15 maart, 15 km

15 maart 2019 - Igel, Duitsland

Vanmorgen in het hotel een uiterst behulpzame mevrouw die mij de route langs de Sauer richting Triër wees. Ze vertelde ook dat in Duitsland het seizoen begint op 1 maart dus de meeste hotels en jeugdherbergen zijn open. Het Nederlandse echtpaar van gisteravond verschijnt aan t ontbijt met de mededeling dat zij eerder naar huis gaan vanwege het slechte weer.

ik ben ook gaan lopen met een regenpak aan maar gaandeweg werd het toch wel droog totdat het om 15.00 uur echt donker werd en al hard begon te waaien. Daar zag ik langs mijn route ineens een hotel, zo n 6 km eerder dan gepland maar toch naar binnen. Een Italiaans restaurant beneden , een eenvoudig maar schoon hotel erboven maar geen ontbijt morgenochtend. Geen probleem , ik heb nog een broodje in mijn rugzak.

ik had een zeer bijzondere ontmoeting onderweg. Er kwam mij een heer tegemoet die kijkend naar mijn rugzak zei: op weg naar Santiago? Nee, was t antwoord : naar Rome. Bleek dat deze meneer zo n 15 jaar geleden naar Santiago was gelopen en het de mooiste ervaring van zijn leven vond. Hij was vast van plan om volgend jaar weer een wandeling te ondernemen , misschien naar Jeruzalem.

Hij vertelde over zijn reis alsof het gisteren was geweest. Gaf aan dat hij 2300 km had gelopen in 63 dagen. Waarop ik zei dat kan en doe ik niet. Ik geniet onderweg.

hij vertelde dat hij in een overnachtingsplaats kwam dat hij niet meer mocht douchen want de nachtrust tijd was ingegaan. Toen men hoorde dat hij die dag meer dan 60 km had gelopen mocht hij toch nog douchen.

ook zei hij dat een rugzak niet licht genoeg kan zijn ,dat mijn rugzak vast nog zaken bevat die niet mee hoeven maar ik laat het maar even zoals het nu is.

het was wel een bijzonder gesprek en leuk dat zo toevallig je een ervaren loper tegenkomt.Met een hand en een hartelijk wederzijds : een fijne wandeling scheiden onze wegen.

Nu zit ik even in mijn bed bij te komen van deze dag en ga zo een lekkere pizza of zo iets beneden eten.

Buiten stormt en regent het nu en donkere wolken vliegen langs de hemel

ik kwam door het plaatsje Wasserbillig, nu dat klopt, het water is hier zo goedkoop dat het gratis uit de hemel valt, maar van mij mogen ze daar nu echt mee stoppen.

1. Harry Mijland:
    15 maart 2019
    Hier in Maarssen nog een paar dagen regen, daarna zon, zegt het KNMI. Ik hoop ook voor jou onderweg. In Park Vechtenstein zitten de ooievaars al samen op het nest. Ook weer lammetjes bij de kinderboerderij en vogels die vooral met elkaar bezig zijn. Echt, het wordt binnenkort lente. Dat geeft moed.oud de moed
  2. Sjieuwke en Jan Willem:
    15 maart 2019
    Wel apart op je 15e dag op ook nog eens 15 maart dan 15 km lopen. Dat komt waarschijnlijk nooit meer voor. Wij hebben ook net een pizza gegeten. Bodem van meneer AH en zelf " versierd". Wel ontzettend jammer dat het weer zo slecht blijft....ook hier helaas. Net volgens vogelkenner Jan Willem de zanglijster gehoord volop aan het zingen, dus de voorbodes van de lente zijn er. Nu het weer nog. Goeie nacht toegewenst. We kijken weer uit naar je volgende reisverslag.
  3. Nanda:
    15 maart 2019
    Volgens mij zijn we allemaal toe aan een zonnestraal en windstilte. Maar volgende week gaat die schijnen. Dat is fijn want we gaan met de ouderen naar de pasgeborenen geitjes kijken.
    Op de foto's van jou zie je ook hoe hoog het water staat. Ik reageer trouwens niet meer via één van je foto's, want ik vraag me af of je gisteren nou wel mijn reactie hebt ontvangen 😊.
    Wat een bijzonder verhaal van die man, 60 kilometer lopen op een dag. Pfffff. Doe jij het inderdaad maar lekker in je eigen tempo, kan je ook nog lekker genieten.
    Net zoals van die heerlijke italiaanse pizza vanavond 🍕 (tenminste ik hoop dat ie smaakte hahaha).
    Doeggg groetjes van ons
  4. Nanda:
    Tekst gisteren bij foto zonsondergang. Dus niet vandaag hè 😊

Mooie foto hoor. Ik dacht al dat je in dit hotel zat 😊. Je hebt vandaag weer een behoorlijk stuk gelopen. Met vallen en opstaan. Niet meer doen hoor, die blubber ben je voorlopig onderweg ook nog niet kwijt. Lekker op de harde paden blijven (zegt moeder kip 🐓). Heb je weer lekker gegeten? Vanavond heb ik een mega gevulde maaltijdsoep gemaakt met veel groenten. Die zal jij ook wel lekker vinden.
    Gezellig dat er nog een echtpaar is in het hotel om even lekker mee te kwebbelen. Je zal na deze dag wel heerlijk slapen en morgen weer fris op stap. Op naar het volgende mooie avontuur. Dikke kus mop.