Dag 13, 20,3 km

14 maart 2019 - Ralingen, Duitsland

Vanmorgen wakker geworden in Bollendorf. Gewekt door bouwvakkers(ze waren wel buiten, hoor) die meteen aan de slag gingen met veel lawaai.

daarna heerlijk ontbeten en gesproken met een Nederlands echtpaar die vakantie hield. Toen op pad, al na een kleine 10 km was ik in Echternach , te vroeg om al te stoppen al regende het vrijwel constant maar wel zacht. En geen wind.

bij een patisserie koffie gedronken met een lekke broodje erbij en een gesprekje met de verkoopster want veel klanten waren er niet. En ja, er waren hotels in Echternach maar toen ik vertelde richting Rosport te willen lopen , kreeg ik het advies daar de brug over te gaan naar Ralingen want het hotel Ralinger hof was zeker open.

ik op weg, eerst langs het fietspad tof ik een bordje zag met een wandelpad wat een kilometer korter was. Voortaan met regenweer toch twee keer nadenken want toen ik met veel moeite de stijging had overwonnen  ging ik door de gladheid met rugzak al onderuit.

geen pijn , hooguit gekwetste ego dat mij dit overkwam en nogal vies van de bagger.

maarja eenmaal het pad ingeslagen dan moet je door.

tot er een afslag  kwam naar Steinheim, wat een baggerpad. Tot aan mijn nek toe. Nu is dat bij mij redelijk snel maar dit was niet meer leuk.

gelukkig regende het nog steeds en met wind mee was ik toen ik over het fietspad in Rosport kwam al aardig schoongespoeld.

de brug over en ja hoor daar was Ralinger hof. Met een brief op de deur als je wat wil moet je maar telefoneren. Ik bellen en daar ging de voordeur open.

een kamer geboekt , de vieze kleren schoongemaakt en gewassen en toen een uur in bed om even bij te komen.

nu in T restaurant gegeten en gezellig gepraat met alweer een Nederlands echtpaar, die hier met de auto een weekend doorbrengen. Klagend over het weer.

t was gezellig en nu is het donker en al tijd om lekker te gaan slapen.

Morgen weer een nieuwe en al 14 dagen onderweg.

1. Jos:
    14 maart 2019
    Doe je wel voorzichtig, anders moet ik je nog komen halen. 😉
    Leuk om al je belevenissen te lezen. Wat jij in twee weken meemaakt heb ik in tien jaar vakantie nog niet meegemaakt. Leuk hoor.
  2. JW:
    14 maart 2019
    Je doet het fantastisch! Nog niet de vrouw of man met de hamer tegengekomen?😁
  3. Sjieuwke en Jan Willem:
    14 maart 2019
    Balen dat je bent gevallen. Hopelijk alleen wat beurse plekken. En anders maar een rustdag in mooi Luxemburg. Wel fijn dat je nu af en toe toch wat gezelschap hebt om op wat voor front dan ook ervaringen en verhalen uit te wisselen. Voorlopig hier ook nog geen lente: werd vanmiddag op de Plesmanlaan bijna van mijn fiets geblazen. Ach ja....maart roert...... Vanochtend hier op Pim gepast, dus toch het zonnetje in huis.
  4. Sjieuwke en Jan Willem:
    14 maart 2019
    Nou dacht ik een reactie te hebben geplaatst: zie ik um niet meer terug. Hoe kan dat nou weer? In het kort nog maar een keer. Leuk dat je wat meer mensen tegenkomt en ervaringen kan uitwisselen. Hier ook nog lang geen lente. Vanmiddag bijna van mijn fiets geblazen op de Plesmanlaan. Was best eng. Vanochtend hier op Pim gepast, dus in ieder geval wel het zonnetje in huis. Voorzichtig aan maar jij.
  5. Sjieuwke en Jan Willem:
    14 maart 2019
    Nou...breekt mijn klomp.Toch 2 verhalen nu. Snap er niks van. Ga morgen beter opletten.
  6. NOLTES, HARRY:
    15 maart 2019
    Ga je vanaf nu volgen. Veel succes.
  7. Marijke:
    15 maart 2019
    Hoi Gerry, vreselijk al die bagger. Dan is een hotel dat open is met een lekker bed wel erg prettig. Het wordt tijd dat het beter weer wordt. Droog en met een zonnetje loopt toch wel fijner. Veel succes!