Dag 13, 15 km

13 maart 2019 - Bollendorf, Duitsland

Vanmorgen in Diekirch erg verwend, vers fruit, heerlijke broodjes , ook voor mee onderweg.

Toen naar het postkantoor.de kaarten en routeboeken, ja 2 . 1 in T Frans en 1 in T Nederlands kunnen terug naar huis. Tevens wilde ik wat souvenirs mee sturen. Bij de vorige pakketjes volgde een wat knorrige opmerking waarom er geen lekkere leonidas bonbons in de pakketjes zaten. Dat heb ik ,  alhoewel een ander merk , maar even goed gemaakt. Echter wel in een  voor curves verantwoord aantal.. op de vraag van de man aan het loket: er zit toch geen alcohol of tabak in uw pakketje? Was mijn antwoord: nee meneer, alleeen het lege flesje, dat wil ik graag bewaren , de alcohol heb ik al op. Het lege flesje mocht mee. Dus weer 1,8 kg lichter ging ik weer op pad. Het weer was minder slecht dan voorspeld maar bijna constant lichte regen. Daar heb ik geen last van maar T was koud, 3 a 5 graden . Mijn regenbroek over de long John en wandelbroek houd mijn benen warm en al ras had ik Reisdorf bereikt.

Daar  mij is aangeraden van locale producten te genieten heb ik bij de plaatselijke bakker koffie gedronken en wat lekkers genomen. Het plaatsje had echter Doorreisdorf moeten heten  want ook hier weer alle hotels dicht.

Dat zou zo blijven tot Bollendorf maar dat ging ik vandaag niet lopend halen.Een eind verder toch maar de bus naar Bollendorf genomen en vrij vroeg ingeschreven bij een hotel. Ook wel eens fijn en alle was is weer schoon. Morgen weer fris op pad.

ik zie nu stukjes blauwe lucht maar daarstraks was er onweer en hagel, morgen is het beter.

al met al weer een heerlijke dag op mijn mooie reis.

1. Nanda:
    13 maart 2019
    😜🙃😊 lekker hoor zo'n leeg flesje en groot gelijk dat je lekkere dingen eet. Je verbruikt genoeg. Ik denk dat je vanaf april meer hotels tegenkomt die lekker open zijn. Wel fijn dat je nu op tijd weer een plekje hebt en nu wat extra tijd had voor een klein wasje, moet af en toe ook gebeuren. Nu nog een lekkere maaltijd en een gezellig babbeltje en je sluit weer een mooie dag af. Ik ga is even kijken waar Bollendorf ligt.
    Doegie xxx
  2. Sjieuwke en Jan Willem:
    13 maart 2019
    Klinkt goed allemaal. Ontbijt ook lekker en taartje bij de bakker. Moet kunnen toch? En als je zondigt moet je het goed doen. Wij hebben vorig jaar na onze vakantie in Frankrijk in Berdorf overnacht in Hotel Bissdorf. Hotel wat gedateerd, maar een super ontbijt. Dat wensen we jou ook morgenochtend. Maar eerst een lekker dineetje en een lekker bed. Wij gaan restjes uit de vriezer eten. Ook lekker en het ruimt weer op.