Dag 12, 17,6 km

12 maart 2019 - Diekirch, Luxemburg

Het eerste deel van tocht naar Rome is vandaag afgerond in Diekirch. In Diekirch ben ik vaker geweest. Toen ging ik er met de auto heen om er te wandelen. Een keer zijn Georgine en ik via Rattenberg in Oostenrijk naar Diekirch gegaan. Gewoon omdat wij dat wilden. Nu ben ik naar Diekirch gelopen , maar hier is er nu geen marche de l’armee, die is pas in juni. Ik zag wel vijf militairen die volledig bepakt en bewapend een bepaalde route liepen. Toch een klein beetje marche de l’armee. Wel grappig. Diekirch is een leuke plaats met een gezellig centrum,    In het centrum een paar boodschappen gedaan en in mijn kamer gegeten.

ook is het het eindpunt van het routeboekje GR5 dat de route beschrijft van Kanne naar Gilsdorf\Diekirch. Volgens het boek is de afstand 202,4 km. Ik heb er wel een paar meer gelopen met de omwegen die ik heb gemaakt.

Vandaag  trof ik op een bank uit de wind en in de zon een ouder echtpaar.

Allledrie zeiden we gelijk dat we maar weinig mensen tegenkomen in het bos. Ze schoven een beetje op en maakte plaats op de bank zodat we we met z N drien gezellig in het bos een praatje maakten.

Het was alweer een mooie dag , droog en koud maar weer veel wind. Het lopen gaat prima en de rugzak en ik worden steeds dikkere vrienden. Ook heb ik weer via een vriendelijke heer een hotel gevonden met een kamer die Amsterdam heet en een wandvullende foto van Amsterdam heeft. Eigenlijk heel grappig. Voor morgen moet ik eerst maar het weer eens afwachten want de voorspelling is erg slecht met windkracht 5.

Wel heb ik besloten waar ik naar toe loop want ik wil overstappen naar naar middelroute in Duitsland Doorlopen naar Luxemburg stad is te ver uit de richting en er is geen route boek voor die afstand.

via Reisdorf en Echternach loop ik naar Trier en dan naar T zuiden. Het betekent dat ik een stukje de route van vandaag terugloop , ongeveer 3 km .

Ik vind het heel leuk om te lezen wat iedereen aan mij schrijft. De een vindt dat ik mijn ei kwijt moet, de ander dat een rustdag goed zou zijn en wensen dat ik meer mensen tegen kom. Het gaat zo als het gaat en dat is prima.

iedereen heel hartelijk dank voor zoveel lieve, leuke en aardige berichten.

1. Tineke Brand:
    12 maart 2019
    Wat een leuk verslag en foto's weer Gerry, het gaat goed met lopen en dat is fijn voor jou....en geen zere voeten maar gelukkig heb je je EHBO'er bij je😜 hihi....hopelijk tref je morgen beter weer om op pad te gaan.
    Je hebt er al een eind opzitten....knap hoor!!
    Fijne dag alvast en voor nu: slaap lekker!!
  2. Sjieuwke en Jan Willem:
    12 maart 2019
    Nou....hier "vlogen" de planten vandaag ook bijna over het balkon. Morgen ook weer onstuimig met veel nattigheid. Maart roert zijn staart volop. Leuk dat je toch nog mensen tegenkomt onderweg en je je thuis waant op je hotelkamer. Ontmoet je wel andere gasten op je overnachtingsplekken? Het is zo te lezen geen Santiagoroute, waar het vast drukker is met wandelaars. Morgen verjaardag van Pim. Alweer 2 jaar. Een leuk bijdehandje is het. Zaterdag geeft hij zijn feestje. Eerst vanuit de Zonnebloem een NL doet lunch organiseren voor ruim 50 man/vrouw. Dan feestje en dan de familie uit Assendelft hier om mee te eten. Dat wordt een frietje halen san en zondag uitpuffen.
  3. JW:
    13 maart 2019
    Leuk dat huisje met 'BETTEL' er op. Moest meteen denken aan de Bettelkerk in Den Haag waar 24/7 diensten werden gehouden ter brscherming van een uitgeprocedeerd gezin.
    Bettel staat voor 'huis van brood'.
    En voor vandaag weer veel leuke momenten!
  4. Nanda:
    13 maart 2019
    Kanjer, je eerste doel heb je afgelegd. Het weer is vandaag hier weer niks. Gelukkig liet de weerman vanmorgen het woord lente vallen....vanaf a.s. maandag moet dat gebeuren. Hopelijk ook richting jou, loopt toch wat gezelliger. Een paar weken terug liepen wij met die paar mooie dagen bij Haarzuilens te wandelen zonder jas en dat is dan zo fijn.
    Ben een boodschappenlijstje aan het maken voor de spaghetti. Moet ik gelijk aan jou denken.
    Fijne dag vandaag, veel plezier!
    Kus xxx