Dag 10 , 19,3 km

11 maart 2019 - Dasburg, Duitsland

Ook deze dag begon weer met regen. Maar buienradar gaf aan vanaf 9,30 uur droog en dus geen haast. Na een goede nachtrust en een heerlijk ontbijt en 2 broodjes mee ging ik op pad. Het waaide al erg hard. Ik kwam op een weg waar ik op het pad ernaast een groep hardlopers zag. Even later zag ik hen bij auto s staan en ze dronken koffie. Ik passeerde het met een groet en twintig meter verder stond een wegaanduiding waarop ik mijn vervolg stond te zoeken. Er kwam een kreet: wil je ook koffie en koek? Ja graag natuurlijk. Met bananencake met chocolade eromheen en een soort oliebollen zonder krenten en rozijnen even gezellig staan praten . Zij trainden iedere zondag 30 a40 km joggen/hardlopen om uiteindelijk een evenement van 100 km te gaan doen. We hebben voor beide partijen foto s gemaakt en met een welgemeend dankjewel wat leuk en lekker ging ik weer op weg. Maar niet volgens het boek gr5 want die gaf een mooie route over veel hoge  bergen en dalen. Inmiddels stormde het echt en een van de heren legde uit dat die route veel te gevaarlijk was. Hij wees mij een prachtige route metveel minder stijgen en dalen en beschut tegen de wind. Volg die bordjes en je komt op het zelfde punt uit.

het klopte precies en ruim 10 km verder stond ik in Dasburg. Maar een groot bord op de hoteldeur: geschloten. . Wat nu, inmiddels hagel en regen ,schuilen in het bushokje en wat nu.te doen.  Twee automobilisten stopten en vroegen waar ik heen wilde. Naar een kamer met een bed zei ikmaar T hotel is dicht. De derde die stopte wees mij op de kroeg op het plein en zei : die is open ,vraag daar maar eens. De kroegbaas kwam al naar buiten en vroeg hoe hij mij kon helpen. Op mijn : ik zoek een overnachtingsplek maar T hotel is dicht antwoordde hij: ik heb geen stroom, dat heeft het hele dorp niet , veroorzaakt door stormschade. Dat kon ik me voorstellen want ik had ook enkele bomen in het bos om zien vallen. Hij zei er is geen warm water en geen eten te maken maar wel een kamer om te slapen en te drinken. Kom maar mee.s avonds bij kaarslicht een gezellige boel in het café en het eten was een broodje uit mijn rugzak. Met een kaars en een flesje cola naar mijn kamer en dankzij mijn koplampje Kon ik mijn spullen zoeken en gaan slapen. Om tegen 10 uur werd ik wakker omdat de schemerlamp naast het bed aanging. Wel koud want er was natuurlijk ook geen verwarming. Nu met een bakje koffie de volgende morgen in bed dit verhaal geschreven. Er is licht en warm water , wat wil een mens nog meer? Oh ja zo meteen een ontbijt.

1. Harry Mijland:
    11 maart 2019
    Mooi dat je dergelijke vriendelijke mensen ontmoet. Wel een ontberingen zeg. Sterkte. Houd de moed er in.
  2. Natasja:
    11 maart 2019
    Wat gaaf zeg om zulke behulpzame mensen onderweg tegen te komen , om er zo voor elkaar te zijn, fijne dag op naar de vlg overnachting net hopelijk stroom Ed
  3. Sjieuwke en Jan Willem:
    11 maart 2019
    Nou...je beleeft wel wat zo. Maar fijn inderdaad dat er veel behulpzame mensen zijn. Misschien heeft het ook met de tijd van het jaar te maken dat veel nog dicht is. Is ons ook eens in Duitsland overkomen, waarna we na een speurtocht met de auto gelukkig terecht kwamen in een superdeluxe hotel met prachtig uitzicht en een prachtige prijs. Succes vandaag. Het weer hier is ook nog steeds stormachtig en nat.
  4. Nanda:
    11 maart 2019
    Lekker geslapen? Fijn dat je gisteravond nog een broodje in je tas had, je hebt toch brandstof nodig. Ik zag gisteren op internet dat er idd hotels zijn die in maart nog gesloten zijn of ze zijn vanaf 1 maart beperkt open alleen na afspraak en reservering. Succes vandaag met wandelen mop.....hopelijk werkt het weer wat mee want ik zag dat de natuur daar prachtig is. Doeggggg
  5. Harm Stoel:
    11 maart 2019
    Ik kreeg vandaag een mailtje de VBWC waar jouw reactie van het bezoek dat Arie, Ton en Ad die jou een hart onder de riem kwamen steken en daarin ook de verwijzing naar jouw reisblog. Ik wens je heel veel succes met mooie ervaringen en ik ga je volgen.
  6. Marijke:
    11 maart 2019
    Wauw, Gerry, wat een belevenissen. Je treft het niet erg met het weer; al die wind, regen, hagel. En dan ook nog gesloten hotels. Ik heb bewondering voor je. Heel veel wandelplezier. De ontmoetingen onderweg, als die er zijn!, zijn erg leuk. Veel succes!