Dag 11, 16,2 km

11 maart 2019 - Vianden, Luxemburg

Na een avond zonder stroom wakker geworden met stroom en warm water. Beneden stond een ontbijt klaar wat in een luxe hotel niet zou misstaan. De moeder van de kroegbaas, die dus de ochtenddienst doet, kwam nog even zeggen dat er een rol folie bij T ontbijt was neergelegd want er moesten toch ook broodjes mee voor onderweg. Een van de dames die schoonmaakten kwam met : denk aan de mandarijnen die moeten ook mee.

.toen ik hoorde wat ik moest betalen was dat zo weinig dat ik me er over verwonderde.

Op pad, veel kouder dan gisteren en af en toe sneeuw of hagel, maar WW’er had ik er geen lastof hinder van. Alras ging het bergop en even later zo steil dat het boek ervan zei dat dit een zeer pittige ontstellend steile helling was. Ik heb hem overwonnen. Maar steil naar beneden is ook lastig. Maar mooi. Onvoorstelbaar.

weer beneden bleek dat ik ook de gewone weg had kunnen volgen maar dan geen wijdse uitzichten had gehad. Ook bleek hier een deel van het traject van de st Jacobiparochie ofwel het pad naar Santiago te lopen. Ik vroeg mij af of Patrick hier vorig jaar had lopen zweten en werken.

Ik ben geen snelle steiger dus er ging veel tijd mee heen.daarna heb ik ervoor gekozen om langs de weg te lopen, die loopt steeds naast de Our. Ook prachtig lopen.

in de kleine plaatsjes is gewoon alles nog dicht en toch is s avonds een bed wel weer fijn.

zo kwam ik bijna in Stoltenbourg , maar er kwam een bus die keerde en wachtte op mij. Ik informeerde: waar rijdt u heen? Naar Stoltenbourg en dan naar Vianden. Ik heb maar op je gewacht want het gaat zo hard regenen en nu ben ik wel een beetje achter op mijn schema.

De chauffeur legde uit dat er pas overnachtingsmogelijkheden waren in Vianden en dat was nog wel 5 km lopen.

dus voor 2 euro meegereden naar Vianden. Hartelijk afscheid genomen van de chauffeur die nog even zei waar ik een hotel kon vinden.

een zwaai en weg reed hij. Ik overgestoken en keek rond. Het aangewezen hotel was, ja echt, dicht. Er liep een oudere heer aan de overkant en ik vroeg of ik hem of ik wat mocht vragen. Ja hoor zei hij, ik woon hier. Weet u het toeristenbureau ? Ja zei hij maar daar heb je niets aan want dat is maandags dicht. Wat zoek je?

een plek om te slapen. Aha lachte hij. Ik moet naar de apotheek en kom er langs, kom maar met mij mee. De oudere heer liep wel sneller dan de oudere dame met een rugzak maar samen bereikten we een hotel waarvan hij zei, goed schoon , niet duur en aardige mensen. Hij deed de deur open en hij begon meteen teroepen: ik heb hier een dame die is Hollands ze wil naar Rome maar nu zoekt ze een bed.

de eigenares van het hotel verzekerde hem dat het goed kwam. En voor ik het wist had ik een fijne kamer en beneden heerlijk gegeten. Slapen met stroom en een goed bed. Dat weet ik wat dat heb ik al even uitgeprobeerd.

morgen verder naar Diekirch, ik verheug me erop. Weer een pakketje naar huis sturen . Dit keer met routeboekjes en kaarten. Wel moeten er in het pakketje Leonidas bonbons zitten , anders ontvang ik weer afkeurende berichten.

1. Nanda:
    11 maart 2019
    Georgine?? Hahaha. Lekker hoor.

Wat kom jij een lieve mensen tegen...wat ik al zei je krijgt wat je toekomt. Ik krijg onderhand ook zin om die hoek in te gaan met de vakantie door jou verhalen.
    Knap dat je met zo'n rugtas dit soort hellingen bedwingt en.....je eerste "punt" is morgen in zicht Diekirch en dat op dag 12.
    Supertrots op je. Vannacht lekker slapen en morgen weer genieten (hopelijk wat droger). Welterusten voor zo doeggg kus Joop en ik.
  2. Sjieuwke en Jan Willem:
    11 maart 2019
    Jeetje Gerry.....je kunt nu al bijna een boek schrijven. We duimen voor je dat je morgen ook weer zo'n goeie slaapplek vindt. Hier ook nog steeds veel wind en nattigheid. De lente is nog ver weg. Verder kabbelt het leven hier gestaag voort op de van Lingelaan. Vandaag de watermeters vervangen bij Adrie en bij ons. Niet zo'n spannend verhaal als het jouwe. Vanochtend van Anita gehoord dat ook Curves jou volgt. Welterusten.
  3. Marjo Westerik:
    11 maart 2019
    Hai gerry wat een onderneming, leuk hoor.
    Echt avonturen beleven!
    Flinke stukken wandel je ook per dag zeg, doe het je niet na, bewondering voor je.
    Geniet van je verhalen.veel plezierxxx
  4. Jantien:
    12 maart 2019
    hai gerry, mocht je door Korperich komen en daar willen overnachten er zijn daar 2 maarssenaren die daar een camping runnen Eifellux je zou daar kunnen overnachten zeg maar dat Bert en Jantien de Ruiter je gestuurd hebben. zullen ze heel leuk vinden en ze regelen ook wel wat te eten voor je indien nodig. Ga vooral zo door, we genieten van je verhalen en je komt door voor ons door hele bekenden plekken waar we de afgelopen jaren geweest zijn.
  5. Harm Stoel:
    12 maart 2019
    je wordt een echte globetrotter. Wel leuk om te lezen dat je iedere keer vriendelijke en behulpzame mensen tegen komt.
  6. Corrie en Lex:
    Hoi Gerry
    Spannend, die avonturen, onzekerheden en onverwachte oplossingen.
    Vanaf vanmiddag ben ik officieel je buurvrouw niet meer.
    Maar na Rome zien we elkaar zeker nog wel.
    Groetjes Corrie en Lex
  7. Peter:
    12 maart 2019
    Al helemaal in het mooie pittoreske Vianden? Gaat lekker zo! Op naar Diekirch!