Dag 18, 15 km .

18 maart 2019 - Bensheim, Duitsland

Vanmorgen nog ontbeten in Mannheim. Even naar de toeristen info en dan op pad.

in Bensheim in T centrum vond ik een grote boekhandel. Eens even gekeken, ja ze hebben een grote reisafdeling. Ik stond te kijken naar de kaarten toen een dame aan mij vroeg wat ik zocht en waar ik heen wilde. De wandelroute E8 zegt haar wel wat en ze begint meteen in de bakken te zoeken en daarna op internet. Opeens zegt kom even zitten dan gaan we samen kijken wat het beste is. Ik mocht gebruik maken van T toilet en er werd koffie voor me gehaald. We hebben samen koffiegedronken en besproken wat de beste kaarten zouden zijn . Ze wilde van alles weten over de reis en kwam met kaarten en boeken aandragen. Uiteindelijk heb ik een foto gemaakt en de collega een van ons samen . Ook wilde zij graag het inlogadres hebben om de reisverhalen te lezen. Een bijzonder contact in een boekhandel. Ik kreeg van haar nog een extra kaart mee , dan kon ik de weg in de stad en er rond omheen ook goed vinden.gratis want het was een demo, ik heb veel plezier van de kaart gehad vandaag.

ze zou, als de cheffin s middags kwam ,vertellen wat er die morgen gebeurde in de boekhandel. Ik vond het zeer bijzonder en was er blij mee.

onderweg in een bos zag ik een mevrouw met een zwarte labrador, die heette Bella. Natuurlijk moest daar even een praatje mee gemaakt worden . Wel een half uur zijn we samen opgelopen en we kwamen twee kennissen van haar tegen met wie we die de route nog even bespraken. Toen bleek dat het dorp waar ik naar toe onderweg was, geen hotel of slaapmogelijkheden heeft.

dus wandelde ik met een omweg terug naar Bensheim. Een mooie wandeling , maar niets opgeschoten.

lopend naar de stad een inktzwartelucht. Even doorlopen en snel een onderkomen zoeken. er stopt een auto naast me. Een meneer doet het raam naar beneden en zegt: waar moet je  heen , er komt zo onweer. Je kunt meerijden. Ik geef antwoord naar het centrum , nu daar was ik bijna, en het stoplicht ging weer op groen. Met een pas op voor T onweer reed de heer door. Ik was op tijd  voor de bui binnen en vond een kamer boven een bruin café , dat had ik s morgens ook al gezien . Maar T was weer een fijne dag. Vanavond  vond ik in de mooie binnenstad van Bensheim een echt Italiaans wijn winkeltje waar ze ook spaghetti serveerden. Ik heb daar gegeten en werd door de mensen in de winkel in T Italiaans aangesproken. Ik zou haast denken dat ik al bijna bij Italië ben maar T is nog een heel eind, zeker als ik zoals vandaag maar weinig opschiet.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. JW:
    18 maart 2019
    Het lijkt wel of alles van toeval aan elkaar hangt! Maar dat is het zeker niet! Doordat jij je open stelt -door je vragen - krijg jij de reacties die je kreeg! Vind ik heel mooi!
    Maar dat je niet in de auto van die meneer bent gestapt...
  2. Sjieuwke en Jan Willem:
    19 maart 2019
    Wat een mooie vredige dag bij jou met hulp van diverse kanten in schrille tegenstelling tot een zwarte dag in Utrecht met een gek die 3 mensen doodschiet en er 5 verwond van wie 3 ernstig. Levenslang voor hem die ze gelukkig hebben gepakt is nog niet genoeg in vergelijking met diegenen die echt levenslang hebben omdat hen een dierbare is ontvallen. Alle lof dat ze de dader zo snel hebben gepakt. Naar mijn mening had ik al gereageerd, maar bericht weer foetsj.
  3. Nanda:
    19 maart 2019
    Lief dat je zoveel lieve behulpzame mensen ontmoet en wat is Bensheim een mooi en gezellig plaatsje. Geen straf om nog even te zijn toch? Grappig dat je een zwarte labrador tegenkomt die heet naar de hond van Gertjan. Toevallig hoor en ...... zo is onze lieve Borretje ook weer even in onze gedachten.
    Ik hoop voor je dat je nu de juiste kaarten hebt en dat morgen weer echt verder vooruit kan met een heerlijk hotelletje of misschien wel een zimmer frei in het vooruitzicht. Kus
  4. Jantien:
    19 maart 2019
    gerry, ik ben zo blij met je positieve verhalen, na die zwarte dag in Utrecht, ik geniet van je foto's en ervaringen ga weer lekker verder met je tocht en ik zie je 3 april in maarssen
  5. Mc van Engelen:
    19 maart 2019
    Gerry, wat leuk om zo met je mee te lezen. Ik vind je een kanjer.