Wandeldag 42, 26,2 km en nog 2,5 km in de stad

16 april 2019 - Pill, Oostenrijk

Vanmorgen liep ik om voor 8 uur buiten, de kleren waren allemaal droog en ik heb er weer zin in. Eerst weer naar de bakker en ontbijten. Broodje mee voor onderweg, nog even genieten van Rattenberg maar dan is het echt tijd om verder te gaan. Al weer een paar gesprekjes gevoerd en ik vorder best snel. Een prachtige weg langs de Inn en het is hier zo mooi dat je er stil van wordt. Een mevrouw op de fiets maakt even een gezellig moment en er volgt een paar wandelend met een paard. Die kijkt schichtig naar mijn rugzak maar nadat hij nog even omgekeken heeft loopt hij rustig verder. Dan kom ik een meneer tegen die stevig doorloopt en we beginnen een gesprek. In het Duits natuurlijk, tot Joop, zoals later bleek, zegt, je bent toch Nederlands en ja we gaan verder in onze eigen taal. Ik zeg : heb je zin in koffie en we zitten even later samen op een bankje met koffie. Joop komt uit Uden en staat samen met zijn vrouw op de camping in het Zillertal. Al meer dan dertig jaar komen ze hier en veel van de omgeving wordt verteld. We lopen samen, want hij is omgekeerd en met mij meegelopen naar Straßs en daar wijst Joop mij een prachtig pad tussen lindenbomen en dwars door een klooster en daarna een brug waar ik vooral overheen moet gaan om weer een mooi pad te volgen. Een selfie gemaakt die wij aan elkaar stuurden, dus de telefoonnummers waren al uitgewisseld. Joop vertelde dat hij de vierdaagse ging lopen met een vriend en de kleinzoon van de vriend. Ik zei meteen bewaar mijn telefoonnummer en kom bij de VRU een bakje koffie halen. Wij zien elkaar weer in Nijmegen. Hoe bijzonder zo ver van huis en dan zo N ontmoeting. Met een omhelzing en een zoen op mijn wang ging Joop weer richting vrouw en caravan en ik weer verder. Vlakbij Jenbach sprak ik iemand die woont in Steins enhij moest 6 km lopen, dat vond hij heel ver. Ik vond dat ik er nog maar een paar verder moest en ging op weg naar Schwaz. Daar aangekomen gaf een aardige heer aan dat het hotel de goldene Lowe, en waar had ik dat nu eerder gehoord, wel plek zou hebben. Ik erheen maar nee, de laatste kamer was net verhuurd en ze hadden niets meer. Bij het Stay in hotel was er ook geen ruimte. Dan is het beste idee mensen op straat aan te spreken want de ervaring leert dat er dan mooie dingen gebeuren. Zo ook vandaag, een dame neemt mij mee op weg naar het Rathaus., daar zit een informatie centrum die weten wel wat. Op weg er naar toe komen we langs de toeristen info en ik geef aan daar naar binnen te willen gaan. Ik schakel nu even over op ,beslist niet foutloos Duits , maar ik weet dat de mevrouw van de toeristen info vanavond mee leest. Ich kam herein  beim toeristen info und sehr freundlich kam die Frage: kann ich Inhnen helfen. Ich antworttete : ich hoffe, weil ich  schon wusste dat ein Bed Finden  nicht  Einfach ware . Der Vorschlag die Goldene Lowe und Die Stay in Hotel kamen aber ich wuste schon  , klein bed , vollig  ausgebucht. In computer wird nachgeschauwt und die Frage kam: sind die MIT Wagen , nein ich bin zu  Fuss. Ein pension wird angerufen , aber klein platz mehr frei. Dann gab es ein hotel in Pill, zu weit zu Fuss, aber klein Problem. Das hotel in Pill wird angerufen und ja , es gab ein Zimmer und die Botschaft dass ich MIT Rucksack dahin kam ins auto. Marion Berft, die dame von toeristen info wohnt in Pill und Sie werde mich mitnehemen ins auto. Sie sagt , ich arbeite bis viertal nach Sechs, geh kurz mal in die Stad und nachher fahre ich dir. So lieb und ich freue mich so so etwas  zu erleben. Wenn ich zuruck kam aus der Stad gab Marion Berft mir eind Tiroler Schutzenengel weil sie es so bysonder Findet dass ich zu  Fuss  nach Rome unterwegs  bin.

wir fahren nach Pill und Dort haben   wir ein selfie gemacht. Wie verabschieden uns und ich freue mich sehr dass wir  einander  begegnet haben , ich bedanke mich recht herzlich fur die Hilfe und die Schutzengel . Die bekomt ein special  Platz bei mir . Die Engel wird mich begleiten  nach Rome. Es gibt nur selten dass man so eine begegnung erlebt.

Vanavond , na een hartelijk ontvangst in het hotel , gegeten aan de overzijde van de straat, want op maandag en dinsdag is de keuken hier dicht, kwam ik langs de receptie en ik hoor: welterusten en een fijne avond. Ja echt in T Nederlands.

1. Sjieuwke en Jan Willem:
    16 april 2019
    Weer een mooie dag Gerry met bijzondere ontmoetingen. Er zijn nog een hoop meelevende en vriendelijke mensen op de wereld en jij komt ze tegen. Wij hebben onze duitse jongens weer uitgezwaaid na een paar mooie, masr ook wel vermoeiende dagen. Vandaag naar de 2e Maadvlakte met hen geweest. Met de bus een toer gemaakt en vandaag mochten we ook op het terrein vande APM terminal waar containers worden overgeslagen op schepen die er wel 19000(!!) kunnen vervoeren. Imposant hoe dat gaat. Vanavond voor de buis Ajax-Juventus 2-1. Mooie afsluiting. Morgen weer Curves.
  2. Nanda:
    16 april 2019
    Hahaha....Je Duits is prima hoor. Je hebt weer een geweldige dag achter de rug met leuke ontmoetingen. En inderdaad je wordt er stil van....wat een mooie foto's. Wat is het toch een mooi land. De foto met de koeien komt bekend voor. Wij sliepen toen ook onderweg ergens waar ook de koeien beneden stonden. Reuze gezellig.
    Joop zegt nu naast me "altijd aardige mensen hè een Joop" 😊.
    O ja...voor de statistieken Juve-Ajax is 1-2 geworden.
    Slaap lekker vannacht en heel veel plezier weer morgen. Dikke kus van ons 💋
  3. Marion Berft:
    17 april 2019
    Herzlichen Dank, dass ich Dich gestern kennenlernen durfte. Es ist wunderbar, wenn man besondere Menschen wie durch Zufall kennenlernt und ein Stück der Geschichte folgen darf. Ich werde deine Reise mit Spannung verfolgen und in Gedanken dabei sein. Alles Gute für den weiteren Verlauf...
  4. Peter:
    17 april 2019
    Je Duits is inderdaad prima hoor 😇 je schiet al aardig op en ik ben benieuwd naar de foto’s als je de Dolomieten overgaat!! Succes!!!
  5. Gerry Rijsterborgh:
    17 april 2019
    Peter, als een Duitser dat zegt dan zal T wel kloppen. Met een paar dagen zal ik de eerste bergen van de Dolomieten kunnen zien. Maar eerste Brenner over, dat zal ook best spectaculair zijn.