Wandeldag 38, 27 km en nog 3 km in de stad.

12 april 2019 - Kufstein, Oostenrijk

Vanmorgen van het lieve oude echtpaar afscheid genomen. Ze vroeg wel 17 euro voor de overnachting. Ze zei dat ik voorzichtig moest zijn en dat ze door het late moment van aanmelden geen ontbijt kon verzorgen . Moest ze nog even meelopen naar de bakker? Nee hoor, dankjewel voor de fijne en veilige overnachting en op naar de bakker. Die hebben allemaal een koffiehoekje en veel mensen ontbijten er gewoon. Ik dus nu ook.broodje en drinken  mee voor onderweg en  voor achten was ik weer op weg naar de Inn.Af en toe is er ineens een zijtak van de rivier en dan ishet even uitzoeken hoe nu verder gegaan moet worden.

t is hier prachtig lopen langs de rivier en je ziet daarom mensen met honden, op een paard, lopend en fietsend. Er wordt vriendelijk gegroet maarweininig gepraat vandaag. Zeker niet met een boos uitziende vaderzwaan die meende zijn broedende vrouw te moeten beschermen.wel met een paar honden, die weten feilloos dat er brood met lekkers in de rugzak zit.

om half vier liep ik na 27 km Kufstein binnen en bij het eerste hotel, ja je raadt het al: volgeboekt vanwege de Baumaa. Maar meneer hadwel een advies. Ga maar naar de gouden Leeuw, en ja na de blauwe Bock, het goude hert en de leeuwen molen nu een kamer in de gouden leeuw. Een 1 persoonskamer was er niet meer, maar er was een heer die net zijn grote tweepersoonskamer had afgezegd en die is voor een heel klein prijsje voor mij. de dame hartelijk bedankt want nu kon ik ook nog even de stad in zonder nog tijd te moeten besteden aan T zoeken naar een bed. En heel fijn, even zonder rugzak.

veel Italianen in het hotel, allemaal Baumaa heren, maardankzij een van hen heb ik nu een mooie kamer met bad.

bij de boekhandel nog even een nieuwe kaart gekocht om de mooie weggetjes weer te vinden. Na de berichten over sneeuwdump e.d had ik verwacht meer sneeuw te zien, maar het voorjaar is hier uitbundig bezig en de bomen worden  al groen. Boven in de bergen is nog wat sneeuw, maar voorlopig houd ik het bij het Inntal.  Terwijl  thuis Koningsdag wordt gevierd op de scholen kom ik hier weer bijzondere dingen tegen: een huis van Sint Georg. Georgine een heilige en hier een huis. Nee maar T is wel leuk. Een bruckenheiliger Johannes, wat die man precies doet weet ik niet maar T is T gevolg van een paar verdronken paarden en mannen. Ook een mooie brandweerkazerne met een prachtig schild en tekening aan de muur, een stenen olifant in een tuin en een onderdoorgang onder de autobaan maken dit weer een bijzondere leuke dag.

1. Nanda:
    12 april 2019
    Yeahhh Oostenrijk...mijlpaal hoor.
    Wat een lieve mensen weer waar je gisteren hebt geslapen. Trouwens wat heb je vandaag veel gelopen. Nog even en dan zit je in Rome 😂. Heb je in Kufstein nog een tirolerhoedje opgezet? Ik heb zo'n leuke foto van mn vader nog. Kwamen we aan in Kufstein...net als jij ook het stadje in en bij het eerste de beste kraampje zo'n hoedje op. Ik hoop toch echt dat dat gedoe met die Baumaa nu toch wel een keer stopt. Ik reed vandaag nog vlak langs je huis en keek vol verwondering naar de Merenhoef. Wat een bouwkeet. Pffff.
    Ga is ff kijken hoe je wsl morgen gaat lopen. Veel plezier weer morgen. Doegie xxx