Wandel dag53 , 10 km en 4 in de stad Bozen/Bolzano

5 mei 2019 - Bolzano, Italië

Gisteravond nog even naar het weerbericht gekeken. Regen en 1 of 2 graden. Dan maar niet zo vroeg op pad. Na het ontbijt en weer heet water voor de koffie mee om half 10 naar buiten. Het leek droog maar binnen 100 meter was de rugzak al weer af om het regenjack te pakken en wat is het koud. Twee kilometer verder ook de regenbroek aan en de regenhoes van de rugzak was al met het Jack gepakt. Het was echt koud, handen in de mouwen en door een shirt, een fleece pully  en een vest en daarover het Jack voelde ik de kou. Eigen schuld , ik had natuurlijk mijn thermohemd moeten aantrekken.

na een paar kilometer , geen koffietentje te bekennen moest ik toch echt plassen. Ik, die geen tanden poetst of handen wast met koud water , ging de natuur nog wat extra watergeven bij 1 graad. Nu blijkt dat ik geen standaard pelgrim ben maar van de luxe soort. Maar goed met de billen bloot en bibberend de plicht volbracht. . Ik dacht nog maar even flink doorlopen dan ben je zo weer warm, maar om half 12 was ik nog  geen 6 kilometer opgeschoten. Wel mooie foto s gemaakt en er was veel te zien. Ik kwam langs een soort wegrestaurant en zag mijn kans schoon. Eenmaal binnen werd ik aangekeken van wat kom jij nu doen. Ze verwachten kennelijk een groot gezelschap want alle tafels zijn gereserveerd en afgemeten krijg ik een hoekje aangewezen. Maar de cappuccino was lekker en bij het weggaan riep de eerst onvriendelijke dame een goede wandeling en ik hoop dat het droog wordt. Toch nog aardig. Bij het binnenlopen van Bolzano kwam ik al meteen op bekende plekken. Daarna kwam ik langs hotel Regina en ik heb meteen een kamer geboekt. Ik kreeg meteen de sleutel en heb de rugzak in de kamer achtergelaten. Met de kleine rugzak de stad in en op mijn gemak door de stad geslenterd en veel bekeken. Geheel tegen mijn gewoonte in bij Mac Donalds gegeten want er was erg veel dicht en inmiddels was het al weer erg koud geworden. In de stad maken mensen niet zomaar een praatje en meer dan een gesprek met de dame aan de receptie van T hotel heb ik niet gesproken. Dat valt wel tegen na zo N gezellige week. Morgen maar weer snel de stad uit en op weg naar Trento. Eerst nog even in de stad een nieuwe kaart kopen en naar T postkantoor. Vanaf nu zijn er geen bekende plekken meer en wordt het steeds meer Italiaans. Daar zal ik nog even op moeten oefenen. T komt wel goed maar Rome is nog ver.

1. JW:
    5 mei 2019
    Zo word je steeds meer n natuurmens! 😅
  2. Sjieuwke en Jan Willem:
    5 mei 2019
    Parla italiano un poco? Ooit lang geleden een cursus italiaans gedaan, maar alles weggezakt. Te weinig oefening. Jammer, dus wordt voor ons Frankrijk weer de vakantiebestemming. Het frans heb ik ooit bijgespijkerd toen ik 17 was en dan blijft het wel hangen gelukkkig. Hier vandaag ooj een frisse bevrijdingsdag, dus lekker binnen gebleven. Morgen maar weer eens naar Curves. Kijken of het weer lukt na ruim een week niet.
  3. Nanda:
    6 mei 2019
    Brrrr 1 à 2 graden is zeker koud. Gelukkig word het morgen wat beter voor je. En dan ook nog met de billen bloot 🤤....ik ben daar ook niet zo van hoor. Die kriebelende sprieten. Nee gewoon lekker een toiletje.
    Morgen lekker een nieuwe kaart en een gezellige route uitstippelen. Ik hoop dat je onderweg gezellige wandelaars tegenkomt. Vanavond naar het bevrijdingsconcert op de amstel gekeken. Moest nog aan je denken. Ze hebben het gelukkig droog gehouden.
    Lekker slapen vannacht en morgen weer fris en fruitig op pad mop. Kanjer dikke 💋