Wandel dag 55, 24 km en 2 km om te gaan eten

7 mei 2019 - Auer, Italië

Vandaag in hetzelfde hotel wakker geworden en ontbeten. Een fijn hotel hoor, niets mis mee maar ik heb liever een dekbed dan een soort sprey waar je s nachts van de kou onder wakker wordt. Wel weer lekker ontbeten erop weg. Niet naar het fietspad maar naar het Domplein voor een bakje cappuccino, de kelner herkent mij al. Ja ik was het die gisteren een flesje cola omgooide met de wandelkaart. Maar hij is weer even aardig.en een laatste genieten van Bozen. Kaarten voor de kleinkinderen en Kylan geschreven en op de post gedaan. Dan is het tijd te vertrekken. Op  naar het fietspad en weer genieten van lopen langs het water. Weer mooie foto s gemaakt. Na twee uur lopen kwam het bord einde gemeente Bozen, het lijkt Nijmegen wel zo lang als dat duurt. Vanmiddag stopte ik bij een Picnic tafel en pakte net koffie , brood en een stukje worst toen er een oude heer van zijn fiets steeg en bij dezelfde picnictafel zijn maaltje wilde opeten. We raakten aan de praat. Hij kwam uit Bozen en was via de achterkant van de bergrug naar Aur gefietst. Hij had daar een broodje en gebakken vis gekocht en wilde dat op een stil plekje opeten. Hij vertelde wat hij fietsten ik vertelde wat ik liep. Best gezellig samen eten. Weer verder. Een fietser schertste voren op zijn fiets en met een brede glimlach een duim omhoog. Even later een wielrenner die bon camino roept en zwaait. En dan twee dame op snorfietsen en een soort aanhangertje. Ze vragen of ik ze de weg kan wijzen en toen ze vertelden naar Kalterersee te willen kon ik het ze op kaart laten zien en vertellen hoe ze moesten fietsen. Best leuk allemaal. Om half vijf de afslag Auer, daar was ik naar op weg. Nog 2 km. En dan zie ik hotel Christin, bij het station. Ja er is een kamer , een heel mooie kamer met veel ruimte, nietteduur en met ontbijt. Helaaas geen avondeten maar1 km verder op wel lekker gegeten en weer terug gewandeld . Even kijken of de  was al droogt.ik slaap naast de spoorlijn en de treinen  toeteren hard hier. Ik denk niet dat ik daar last van heb. Morgen kan ik vlak voor Trento zijn . Het begint optie schieten en dat mag ook wel van mij.

1. Corrie en Lex:
    7 mei 2019
    Ha, je zit weer in je wandelrtime. Lekkere afstand gelopen vandaag. Hier wordt het morgen een regendag. Ik hoop dat jij het wat droger houdt, in een Italiaans zonnetje. Ben weer twee dagen aan het werk. Echt wennen. Maar de kids zijn altijd leuk. Krijg je van die domme mopjes te horen als: hoe stop je een olifant in de koelkast? Bij nader inzien kende ik hem wel, maar vergeet die dingen altijd. Oh ja, de oplossing : olie eruit laten lopen en het fantje opvouwen. En dan verteld door twee giechelende Marokkaanse kleine dametjes van 8 jaar. Gelukkig kon ik ze daarna nog wel motiveren om te lezen.
    Slaap straks lekker op het 'kedengedeng' .
    Groetjes Corrie
  2. Gerry Rijsterborgh:
    7 mei 2019
    Toch een leuk mopje van de giegeldames. Er wordt hier morgen ook wel regen verwacht maar nu is het helder dus koud. De was hangt te droger en van vanavond weer een lekker bed met een dekbed. Laat de boeren maar dorsen. Hier in t hotel woont een grote blonde labrador die meteen een praatje kwam maken. Een aai voor Lex en een groet voor jou
  3. Sjieuwke en Jan Willem:
    7 mei 2019
    Wat leuk dat je toch iedere dag weer bijzondere ontmoetingen hebt. Je hebt een aardige ruk gemaakt vandaag. Waarschijnlijk zullen de treinen langs denderen zonder dat je wakker wordt. Ik heb net gezwommen samen met Gerda. Was lang geleden ivm logées en vakantie enzo. We konden het nog gelukkig🤗. We zijn weer in het ritme hier. Jij ook weer in je wandelritme. Rome lonkt. Nog even geduld.
  4. Nanda:
    7 mei 2019
    Je hebt een mooi stuk gelopen vandaag en inderdaad mooie foto's gemaakt. Het ziet er zonnig uit en gezellige mensen onderweg....topdag voor je. Volgens mij loop je in een wijngebied? Ik zag dat na Trento het Gardameer ook opduikt. Ga je daar langs? Er komt veel moois aan mm mm.
    Slaap lekker voor zo. Kus van ons
  5. Jos:
    8 mei 2019
    Volgens internet vanaf Trento nog 5 dgn en 5 uur lopen, bijna 600 km naar Rome. Wel 24 uur doorlopen lijkt mij dan. Schiet op Gerrie. Succes.
  6. Gerry Rijsterborgh:
    8 mei 2019
    Ja het schiet wel op, maar t is wel de bedoeling levend aan te komen en ook nog te genieten onderweg. InBologna enModena wil ik ook nog kijken dus het zal nog even duren voor ikvoor de poorten van Rome lig maar t komt steeds dichterbij
  7. Jos:
    10 mei 2019
    Tuurlijk moet je genieten daarvoor doe je het. Italië us zo mooi en Rome is één groot openlucht museum. Btw we willen je ook weer levend terug hebben. X
    Jos