Wandel dag 54, 10 km

6 mei 2019 - Bozen, Italië

Vandaag had het vertrek uit Bozen zullen zijn en op weg naar onbekend en Italiaanse taal. Maar ik ben vandaag opgeschoten van kamer 327 naar kamer 322 in hetzelfde hotel.

ik was niet vroeg opgestaan want ik wilde naar het postkantoor en de boekwinkel. Ik heb heerlijk gewandeld in de stad, op de markt geweest, wat een kleurrijk schouwspel is dat hier. Maar eerst ging ik naar het postkantoor. Daar zat een aardige meneer die mij zelfs zonder nummertje hielp en zuchtte tja die Hollanders, maar samen lukt het ons. Ik kreeg een polsterenveloppe van hem en moest alles invullen. Daarna weer terug naar de meneer nadat hij had gezegd : zet die rugzak daar maar in de hoek. Dat is even veel fijner. Ik had het formulier goed ingevuld maar moest het antwoord schuldig blijven op de vraag : wat is je adres in Bozen? Dat heb ik niet was het antwoord. Je zag hem denken , dom mens dat heeft toch iedereen? Ik niet, daarom mijn Nederlandse adres er neergezet.. hij lachte en verzekerde me dat het pakje bezorgd zou worden. Ik hem hem bedankt en ben wegggegaan. Niet te weten dat ik twee uur later er weer stond met nog een pakketje. Nu was ik bij zijn collega, hij zei tegen zijn collega: dat is die mevrouw uit Holland. Help haar maar dat komt T goed. Vervolgens weer aan de wandel in de stad. Een cappuccino genomen en toen naar de boekwinkel. Een afdeling vol van boeken over en boeken van pelgrims. Een boekje als persoonlijke noten boek ( ja zo wordt de rugzak  wel zwaar.)alle boeken bekeken, twee kleine boekjes uitgezocht en een wandelkaart een heel eind Italië in. Dit begint erop te lijken. Ik zag een mooi doosje met twee zeer toepasselijke spreuken en nadat ik ze gelezen had keek ik in het doosje. Een mooie pen. Die heb ik gekocht en dat werd het tweede pakje op het postkantoor. Toen was het al 13.00 uur . Gaan we nu aan de wandel of nog wat anders. Ik bedacht mij dat ik toch ook deze mooie bergen van boven wilde zien en dat kon in Ortisei niet want alle liften waren buiten werking. Met het buskaartjes van vorige week kon ik met de seilbahn en het treintje omhoog en ook weer naar beneden. Leuke gesprekken gevoerd in het treintje naar Collalbo en op een terrasje helemaal boven. Wat is het toch mooi hier, er ligt daar boven op de daken nog sneeuw en in het bos ook. Wel een koude wind maar ik heb genoten. Toen ik weer beneden was was het al over half zes. Tijd voor een hotel en ik dacht over een ander hotel, maar toen recensies van dat hotel spraken over niet schoon en bedwantsen ben ik snel weer naar “mijn eigen hotel” gegaan en ze vroegen meteen waarom ben je er weer je ging toch verder? Verteld wat ik had gedaan en dat vonden ze een goede dagbesteding. Dus weer een kamer en de rugzak er geparkeerd. Eten op het grote marktplein maar wel binnen want het werd alweer kouder. Met uitzicht op dedom en het plein zat ik heerlijk te genieten van een kaisersmarnn. Zo mijn dag kan niet meer stuk en inging voldaan op weg naar mijn hotel. Ik weet nu prima de weg in Bozen, zonde om weg te gaan maar T gaat echt gebeuren morgen. Met de nieuwe kaart en verderop de twee pelgrimsboekjes gaat T goed komen.

1. JW:
    6 mei 2019
    Klinkt allemaal weer heel goed, Gerry!
  2. Sjieuwke en Jan Willem:
    6 mei 2019
    Een stadse dag heeft ook zijn charme. Het ziet er in ieder geval goed uit allemaal. Leuke aankopen heb je gedaan en ook de mensen van het plaatselijke postkantoor aan werk geholpen.😘.Hier weer gewoon maandag. Curves weer gedaan en vanavond een Zonnebloemvergadering en zo neemt het gewone leven ook hier weer een aanvang.
  3. Nanda:
    6 mei 2019
    Grrrr me verhaal is ineens verdwenen wuhuuu. Kijken of ik het nog weet.
    😂😂😂 wat een leuk begin van je verhaal. Maar...je bent toch vandaag 5 kamers opgeschoven en dat is beter dan bedwantsen bah. En zo te lezen heb je echt genoten vandaag en van de mooie omgeving. Heerlijk toch zo'n ontspannen dagje 👍heb je goed gedaan. Ik zie trouwens dat je op de markt een lief vriendje bij je hebt. Ik dacht wat zie ik nou voor lief klein wit bolletje hahaha. Net nog even op internet gezocht wat je hebt gegeten vanavond. Ik had er nog nooit van gehoord. Klinkt en ziet er lekker uit.
    Nou lekker slapen vannacht en heeeeel veel wandelplezier weer. Ben benieuwd hoe het morgen gaat in het mooie Italië. Buona notte mop.
  4. Flip Tengnagel:
    7 mei 2019
    Hoi Gerry. Valt het weer een beetje mee. Ik heb echt respect voor jou. Ben zelf ook weer echt aan het trainen voor de 4Daagse. Ultieme test binnenkort de Avondvierdaagse. Doe me best en met jou als voorbeeld gaat het lukken. Hou je haaks, want jij doet het goed. Groetjes Flip.
  5. Marijke:
    8 mei 2019
    Hoi Gerry, Heerlijk toch zo'n onverwachte rustdag in een prachtige omgeving. Veel plezier verder en geniet van je fijne ontmoetingen.