Rustdag 41, 7 km

16 april 2019 - Radfeld, Oostenrijk

Een rustdag, gisteravond alles uitgewassen maar in T pension is geen verwarming aan , afwachten of alles op tijd droog is. Een heerlijk dagje, zonder zware maar met een kleine rugzak( weegt niets) naar het stadje en eerst naar de bakker voor T ontbijt. Doordat alles te drogen hangt heb ik een net droog T shirt en een Marino wollen Pulli  onder mijn oranje Jack. Het blijk  buiten 4 graden te zijn en na een poosje toch echt koud. Heerlijk rond gelummeld in het stadje en hier koffie en daar een soepje. Toen terug naar pension , dat ligt in het dorpje voor het stadje Rattenberg . . De handdoeken zijn verschoond enmijn bed is keurig opgemaakt. Ik kijk even naar de was en met mijn donsjack aan ga ik weer op pad. Nu schijnt de zon echt en wordt rondneuzen, wat wandelen en zelfs buiten eten tot de mogelijkheden. Tevreden met de weinige aankopen, want alles wat je thuis laat is meegenomen en alles wat je niet koopt heeft geen gewicht in de rugzak keer ik tevreden terug naar het pension.

de lieve mevrouw die mij daar twee nachten onderdak bood terwijl ze nog niet open zijn , zie ik op de gang. Wat kan ik u straks betalen is mijn vraag want morgenochtend ga ik weer verder. Een heel lage prijs wordt genoemd en ze komt straks langs bij mijn kamer om het verder te regelen. Later betaal ik haar 80 euro voor twee nachten. De dan... mijn mond valt open. Uit een zakje haalt zij tien euro en geeft die aan mij. Inkijk haar verbaasd aan en dan: ik wil graag dat je tien euro mee neemt naar Rome en daar in de collectebus doet voor ons. Ik heb haar beloofd de tien euro op een apart plekje op te ruimen en aan haar verzoek te voldoen als ik er ben. Uiteraard natuurlijk. Ik kreeg ook nog een pen van haar want dan wist ik waar ik de volgende keer een kamer moest boeken, de naam van het bedrijf stond op de pen. OOk had zij een zak met  drie koeken, vandaag speciaal bij de bakker gehaald. 1 voor haar echtgenoot, 1 voor haar en de derde voor mij. En zo was deze rustdag ook weer heel bijzonder. Met een goede reis en kom nog eens terug namen we afscheid.

1. Corrie en Lex:
    Hoi Gerry
    Ik kan me voorstellen dat zo'n dagje tussendoor heel lekker is. Nu maar hopen dat je morgen niet met een rugzak vol vochtige was op pad hoeft. Wat zijn er toch veel aardige mensen op de wereld. Jammer dat we dat niet op het journaal horen. Maar jij komt ze voortdurend tegen.
    Hier alles goed. Nog twee dagen werken en dan heerlijk twee weken vrij. En mooi weer! 😎 groetjes Corrie en Lex
  2. Nanda:
    16 april 2019
    Wat een vertrouwen van die vrouw, is voor jou toch ook heel bijzonder dat ze dat vraagt aan je. Hopelijk was je kleding vanmorgen droog toen je weer op pad ging. Het was vandaag hier al lekker weer en volgens mij bij jou ook. Ik denk dat je een mooie dag achter de rug hebt.
    Voor als je het wilt weten het staat 1-1 bij Juventus tegen Ajax.
  3. Gerry Rijsterborgh:
    16 april 2019
    Corrie en Lex, wat heerlijk straks twee weken vrij. Lex zal genieten van samen wandelen en steeds samen zijn. Is hij al gewend aan zijn nieuwe huis? Veel plezier samen en maar hopen op mooi weer en buiten zijn.