Dag 7 17,5 km

7 maart 2019 - Vielsalm, België

Vandaag af en toe regen, dus regenbroek aan en uit. Maar weer prima te doen.

wel veel bagger onderweg. Maar eerst wat ik gisteravon en vannacht beleefde. Ik had bij een klein hotel met maar twee kamers een kamer geboekt. Er was een bar aan de straatkant en een klein restaurant erachter, waar ik later geheel allleen zat te eten maar af en toe vriendelijk gevraagd werd of t naar t zin was. En ja dat was het een portie pasta Bolognese voor een grote vent maar t ging schoon op. Ze serveerden voor 10 uur geen ontbijt maar dat kon ook bij de bakker 10 meter verder.Er werd al gezegd dat alles om 2100 uur sloot en als ik nog wegging dan kon ik met de sleutel erin en eruit. Vanmorgen hing er een briefje om mijn kamerdeur met dank voor het verblijf en de mededeling dat het meisje van vanmorgen niet kwam werken. Doe de deur maar op slot loop niet door het alarm en de sleutel in de brievenbus. Had ik toch een heel hotel voor mij alleen vannacht.

bij de bakker vanmorgen een Nederlands stel aan de koffie die vroegen waarom ik met een grote rugzak op pad was. Toen ze van Rome hoorden werd er koffie voor me besteld en een stoel bijgetrokken. Heel leuk. Verder zie je hele tijden niemand vooral in de bossen is het stil. Bij een huis midden in het bos waar ik even een krukje leende om te kunnen koffiedrinken stormde er een enorm grote hond blaffend naar buiten. Ik schrok wel maar meer dan blaffen deed hij niet.

Op tijd in Vielsalm beland en nu een normaal klein hotel en weer naar beneden op mijn sokken om te eten. Bergschoenen s avonds is geen optie.

morgen weer een stukje dichterbij Luxemburg. Binnen een paar dagen ga ik eens kijken in Diekirch. Er een aantal keren geweest met de auto om er te lopen bij de March de l,armee maar dit keer lopend aankomen . Geen leger te bekennen waarschijnlijk.

Maar eerst nog een aantal kleine plaatjes waar niets te koop is en zeker geen koffie. Dus de thermosfles maar weer vullen.

1. Sjieuwke en Jan Willem:
    7 maart 2019
    Apart een hotel met 2 kamers. Wij hebben ooit een overnachtingsplek met 3 kamers gehad, waarbij 's avonds al werd gevraagd wat voor ontbijt wij wilden. Ook net zoals jij ooit alleen als gast de nacht in een hotel doorgebracht. Hoop dat je toch wat mensen tegenkomt onderweg. Hier in Maarssen een onstuimige dag met veel wind en op zijn tijd nattigheid. Morgen idem. Geen balkonmomenten meer voorlopig. Een mooie dag morgen.
  2. Nanda:
    7 maart 2019
    Spaghetti? Goh gelukkig vind je dat lekker 😂. Ik zag op één van je foto's dat het idd baggerig was....het was hier vandaag ook nat en heel winderig. Moest gelijk aan jou denken, maar je verhaal lezend heb je gelukkig geen wind gehad. Leuk hoor zo'n klein hotelletje en dan dat vertrouwen, geweldig.
    Ik ben helemaal verbaasd dat je al zo dicht bij Luxemburg zit. Knap hoor. Het blijft gek dat je na een krappe week al zo ver bent door te wandelen 👍. Neem morgen maar een lekkere kan koffie mee en zeker ook genoeg broodjes voor onderweg. Kijk uit naar je volgende gezellige reisverslag.
    Veel wandelplezier morgen en geniet van de natuur. Welterusten kus 😚
  3. Petra Vernooij:
    8 maart 2019
    Super leuk om je verslagen te lezen! Veel succes nog en gezellige kilometers toegewenst!
  4. Natasja:
    8 maart 2019
    Waar zou je zijn zonder je eigen kannetje koffie , heerlijk
    Op naar de volgende km
    Zet hem op Gerry
  5. Jantien:
    8 maart 2019
    Al de plaatsen die je nu bezoekt hebben wij de afgelopen jaren vakantie gehouden. Wat een schitterend gebied hè. Geniet ervan