Dag 33, 17 km van Torricelli in Sabina naar Poggio Nativo en per auto

24 oktober 2019 - Poggio Nativo, Italië

Vanmorgen al weer vroeg wakker, toch een beetje  vreemd om bij iemand in huis te slapen. samen met Rosemarie ontbeten en ze wilde me bij to begin van de Fransiskus weg afzetten. Uiteindelijk stopte de auto in een klein dorpje en namen we afscheid. Ze zei nog je hebt mijn telefoonnummer dus als er wat is, bel me dan. We waren allebei tevreden met hoe het samen was. Ze was vooral blij dat ze een avond niet alleen was en ze mij zoveel mooie dingen kon laten zien.en dat had ze gedaan, veel gehoord en gezien wat ik anders nooit had gezien en gehoord. Maar nu weer gewoon wandelen.  Eerst steeg de weg maar daarna ging het lang berafwaarts. Ergens koffie gedronken en water gekocht. Mijn telefoon was niet goed opgeladen en nu bijna leeg. Dat is lastig. Bij een soort cafetaria waar ik koffiedronk mocht ik mijn telefoon opladen. Toen gekozen voor de  Salariaweg. De weg van het zout. Aan het einde ervan was het bijna half drie en nog niet eens zover gelopen maar ik ben moe en vind het wel genoeg. Opgezocht waar ik zou kunnen slapen. Op 4,5 kweenie B&B. Kamer geboekt. Snel een bevestiging ontvangen. Toen kwam er een vraag of ik ook diner wilde. Ik had al gezien dat het vrijwel onbewoond was erom heen dus dat heb ik Graag geaccepteerd. Er werd nog even gevraagd of ik alles lustte. Ik schreef terug dat ik alles prima vind maar niet teveel en zwaar. Zoals gewoonlijk onderhand lag het weer bovenop een berg. Zwaar werk om boven te komen. Ook wilde ik graag er zijn want er komt regen aan. Een volgend  bericht of ik, omdat de aankomsttijd die ik had gegeven al voorbij de vraag of ik opgehaald wilde worden. Maar ik heb het karwei naar boven lopen gered. Alleraardigste mevrouw verwelkomt mij en toen ik zei gelukkig ik heb het gered, ik ben er. Werd er meteen een glas en een karaf water gehaald. we hadden meteen een leuk gesprek en ze vertelde dat zij morgen om tien over zes weggaan. Of ik zelf ontbijt wil maken, ze zet alles klaar en of ik wil afsluiten. Morgenochtend alleen thuis. We overleggen nog even over het diner en ze laat weten wanneer het klaar is. Eerst maar douchen en haren wassen.  Haar echtgenoot komt melden dat het diner klaar is en ik wordt uitgenodigd met de familie mee te eten. Ook de zoon van 15 doet mee aan t gesprek en we eten heerlijke groentesoep en daarna heerlijke worst en vlees met salade. Gelukkig geen zoete dingen. De vader en de zoon gaan na t eten van tafel en wij raken aan de praat. Het gaat over tienerzonen . Daar kan ik tegenwoordig een heel klein beetje over meepraten. We zitten tot negen uur te praten en best een serieus gesprek over van alles en nog wat volgt. Dan legt ze uit hoe en wat voor morgenochtend en ik vraag wat de kosten zijn van het diner en het water. Helemaal niets en het appartement waar ik zit is ook al heel goedkoop maar uitstekend. We hebben e-mailadressen en telefoonnummers  uitgewisseld want we willen contact blijven houden. Buiten giet het maar morgenochtend om 4 uur wordt het droog.  Volgens de site is het naar hartje stad Rome nog 51 km. Ik heb al even naar vliegtickets gekeken. Van Rome naar Eindhoven, drie keer raden waar je dan overstapt en uren moet wachten: Schiphol. wel naar Brussel een rechtstreekse vlucht. Maar even overleggen. Met het onverwachte en onbedoelde auto stuk van vandaag gaat het nog sneller. ik ben zo benieuwd hoe Rome is.

1. Jos:
    24 oktober 2019
    Je nadert je einddoel en Rome is prachtig. Een groot museum.
  2. Nanda:
    24 oktober 2019
    Wat een lieve mensen ontmoet je toch....gisteren maar ook vandaag weer. Dat je gewoon bij de familie aan tafel zit, waar maak je dat mee. Voor jou ook heel gezellig, gezelligheidsmens die je bent. Het gaat wel heel hard nu hè. Je ziet onderhand de St. Pietersbasiliek al aan de horizon verschijnen. Gek idee....Ik hoor je vorig jaar nog zeggen ik wil een wandeltocht naar Rome maken en nu heb je het bijna volbracht. Wat een ervaring ben jij rijker in vele opzichten. Ben trots op je. Dikke 💋 en een mooie dag morgen.
  3. Joke:
    24 oktober 2019
    Dank je wel voor je prachtige verhalen, ik geniet ervan. En wat een avontuur, en ja er zijn toch heel veel aardige en lieve mensen op de wereld. Succes met het laatste stukje. Kus.
  4. Sjieuwke en Jan Willem:
    24 oktober 2019
    Wat een ervaring weer. Wat een lieve mensen ontmoet je daar in Bella Italia. Daar kunnen we allemaal een voorbeeld aan nemen. Zo gastvrij. Ga je vast wel missen. Goh....nog een paar dagen en dan is daar de grote drukke stad Rome. Dat is wat anders dan de dorpen die je nu aandoet. Vandaag oppasdag in Assendelft. Ook weer gezellig. Morgen eters, zaterdag verjaardag en zondag musical. Druk druk met leuke dingen.
  5. Corrie en Lex:
    24 oktober 2019
    Nog maar 51 km. Het schiet nu echt op. Wat een kilometers heb je gelopen maar ook wat heb je enorm veel ervaringen en indrukken opgedaan en talloze bijzondere mensen ontmoet. Nog een paar dagen.
    Ik ben sinds vanavond weer thuis. Ook lekker. Lex weer aan mijn voeten en straks in mijn eigen bed. Maar het waren heerlijk relaxte dagen. Een fijne dag morgen. Groetjes Corrie