Dag 20, 17 km waarvan 4 in de stad Perugia. Van Corciano naar de oude binnenstad van Perugia

11 oktober 2019 - Perugia, Italië

Vanmorgen was er ontbijt in een prachtige oude kamer, goed verzorgd en er werd water gekookt voor in mijn thermosfles. De man van het jonge stel dat de B&B runt belde om te zeggen dat ze weggingen. Ik ben ook klaar om te gaan, dus de sleutels ingeleverd en afscheid genomen. Aan de andere kant van de berg Corciano weer verlaten. Via een via Bianca, een boeren weg meestal met gemalen puin of split. Maar heel rustig en stil. Pas veel later kwam ik weer op een drukkere weg. Het was weer heel mooi weer en weer veel moois te zien. Ook keek ik uit of er , toen ik in T begin van de stad kwam een sportkleding winkel is want mijn broek is niet echt mooi meer. Weer een berg beklommen al was deze iets minder zwaar dan die van gisteren. En toen ik mijn hotel had gevonden ben ik op mijn gemak het oude stadsgedeelte gaan verkennen. Ik slaap hier 2 nachten maar niet in T zelfde hotel ,dat was niet meer mogelijk. Er gaat een soort metro naar beneden naar de gewone stad en dat ik ga morgenmiddag doen. Wie weet vind ik daar een andere broek. De was hangt weer te drogen en morgen niet om 7 uur ontbijten, even een dag wat rust. Vanmiddag op een terras kwamen er twee dames naast mij zitten en we raakten aan de praat, dit keer in T Nederlands want er was een reisgezelschap Nederlanders aangekomen blijkbaar. In de mooie kerk wezen kijken en buiten gegeten want het is hier gewoon nog 23 graden s middags.

1. Nanda:
    11 oktober 2019
    Wuhuuuuu 23 graden 😭.....Nee hoor buuf...geintje. Lekker van genieten, heerlijk toch. Dat mooie weer wat ze hier bij ons voorspelde voor dit weekend valt in het water. Misschien zondag nog wat zon.
    Ik hoop wel dat je morgen een broek vindt. Zo te lezen is ie echt op. Perugia is een mooie stad, je zal je morgen niet vervelen. Er zijn veel mooie oude gebouwen en je kan er heerlijk eten las ik. Je zit in een truffelregio. Wel jammer dat je moet verkassen van hotel. Hopelijk kan je snel in het 2e hotel, zodat je je rugtas weer af kan doen. Dat loopt toch beter. Heel veel plezier morgen en een dikke kus van ons 💋
  2. Sjieuwke en Jan Willem:
    11 oktober 2019
    Ja hoor....wrijf het er maar in: 23 graden. Heerlijk! Het is je gegund. Wat een kadootje in deze tijd van het jaar. Hier niet zo koud, wel nat. En zo blijft het voorlopig met op zondag een uitschieter naar 20+. Vandaag als experiment een soort koek gebakken met alleen eieren, meel en banaan en aardbei i.v.m eters morgen waarvan er eentje vanwege verhoogd erfelijk cholesterol geen vet mag. Nou....die ligt nu in de groene bak. Geen succes. Smaakte bijna netgens naar. Morgen maar weer de vertrouwde notenkoek bakken op basis van karnemelk. Jammer...het was het proberen waard. Jij...heel veel plezier in mooi Perugia. Geniet van je " rustdag".
  3. JW:
    11 oktober 2019
    Wat Nanda en Sjieuwke al schreven: heerlijke temperatuur!
    Ik heb hier weer de silo met vogelvoer opgehangen: het lijkt wel of er n hongerzomer achter de rug is! Soms wel zo'n 8 kool- en pimpelmezen tegelijk. En een wijze duif op de grond, die alles oppikt wat de mezen morsen! Hier zondag lekkere temperatuur, dan ga ik met de fotoclub naar de Biesbosch. Lijkt me leuk!
    Jij een fijne en ontspannen rustdag toegewenst!
  4. Corrie en Lex:
    11 oktober 2019
    Tja, wat moet ik hier nog aan toevoegen? Klinkt allemaal goed. Door jouw verhalen krijg ik ook heel veel zin in de 6 dagen Spanje over een week. Hier nog regen. Dacht dit weekend eindelijk mijn grasveldje te kunnen maaien maar nog steeds te nat.
    Hoop voor jou op een Perugiaanse broek. Anders loop je straks met gaten. Veel plezier morgen. Groetjes Corrie
  5. Jos:
    13 oktober 2019